op 21-10-2022 09:28 AM
Ik heb een QE65Q90RALXXN van 2,5 jaar oud.
Ik kijk tv via een next box van Ziggo, verder zitten er nog een Apple box, playstation 4 en blu-rayspeler op aangesloten.
De laatste tijd heb ik problemen met het geluid na overschakelen tussen de verschillende HDMI aansluitingen. Als ik bv een poosje playstation heb gespeeld en overschakel naar de tv via de next box krijg ik geen geluid. Dan moet ik met de power knop de tv herstarten en dan werkt het weer.
Ik heb reeds hulp op afstand gehad, er zijn nieuwe HDMI drivers geinstalleerd. Helaas heeft dit niet geholpen.
Samsung heeft aangeboden een monteur langs te sturen om naar het probleem te kijken. BCC waar de tv vandaan komt geeft eigenlijk niet thuis, die zeggen ook dat ze iemand van Samsung kunnen sturen, hier zijn wel redelijk wat kosten aan verbonden waarvan ze niet weten wat uit coulance vergoed gaat worden. Als er al wat vergoed gaat worden.
Beetje zonde dit voor een tv van ruim 2k.
Ik heb ergens in een andere topic iemand gezien met hetzelfde probleem, maar daar is geen oplossing uit gekomen.
Is dit een software update probleem of echt een hardware probleem?
Een losse connect box kan ik ook niet vinden om te kijken of dan het probleem opgelost is.
Wie weet de oplossing?
op 21-10-2022 09:59 AM
Goedemorgen @govertkroon ,
De enige die kan bepalen wat er aan de hand is, is een monteur.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
BCC moet dit kosteloos oplossen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/
Houd je ons op de hoogte?
op 21-10-2022 10:11 AM
Ik zal zeker weer richting BCC gaan, al schermen ze wel met de 2 jaar garantie. Na de 2 jaar is het coulance van Samsung, gedeeltelijke vergoeding etc. afhankelijk van de aanschafwaarde van de tv.
Probleem is wel dat ik het euvel niet altijd kan reproduceren. Soms werkt alles wel naar behoren.
Kan het nog uitmaken op welke poorten welke bron is aangesloten?
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem.
op 21-10-2022 10:15 AM
Hoi @govertkroon ,
In principe maakt het niet uit welke HDMI poorten je gebruikt.
Heb je ook al een keer met andere HDMI kabels getest?
op 21-10-2022 10:27 AM
Andere HDMI kabels wil ik dit weekend even gaan proberen. Je weet nooit.
Het is een vervelend probleem, gelukkig met opnieuw opstarten van de box op te lossen.
Heb van Samsung al wel een kortingscode gekregen voor een nieuwe tv.........
21-10-2022 10:31 AM - bewerkt 21-10-2022 10:31 AM
Hoi @govertkroon ,
Het steeds opnieuw moeten opstarten, is natuurlijk geen oplossing.
Misschien heb je geluk met andere kabels. Houd je ons op de hoogte?
Succes en een fijn weekend!
op 23-10-2022 10:36 AM - laatst bewerkt op 05-12-2022 02:52 PM door MartijnK
Helaas geen resultaat met andere HDMI kabels.
Volgende week BCC maar eens verder contacten.
Ik lees in een andere topic wel hetzelfde probleem. Foutje in de software update?
op 24-10-2022 05:29 PM
Vandaag de tv voor reparatie aangemeld bij BCC.
Binnen 2 werkdagen zal de Samsung home repair service contact met me opnemen voor een afspraak.
Nu hopen dat er wat onder coulance gaat vallen.
op 25-10-2022 08:21 AM
Hi @govertkroon, goedemorgen.
Ervaar je dit ook als je de randapparatuur allemaal loskoppelt en via een app kijkt? Wanneer dit wel goed gaat sluit de apparaten 1 voor 1 aan, zodat je kan achterhalen welke dit eventueel veroorzaakt.
Ondanks dat er een andere gebruiker is met een vergelijkbaar issue lijkt me dit geen foutje te zijn in een update. Wanneer het een foutje aangaat in de software hadden we ook heel wat meer meldingen gehad.
Wij kunnen ook op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 25-10-2022 08:53 AM
Goedemorgen @MartijnK ,
Via een app kijken gaat gewoon goed. Het is puur bij het overschakelen tussen de HDMI bronnen.
Box is gereset, alles diverse malen aangesloten, kabels gewisseld, poorten gewisseld, niets helpt.
Ik heb al hulp op afstand gehad, toen zijn de HDMI poorten opnieuw ingesteld/gereset, geen idee wat ze dan doen.
Alles helaas zonder resultaat.
Als ik nu via de next box tv kijk en ik schakel over naar de PS4 heb ik regelmatig geen geluid. Bij overschakelen naar andere HDMI bronnen hetzelfde probleem.
Vreemde is dat het ook wel eens goed gaat en dat het geluid het wel doet.
Een reset/opnieuw opstarten van de tv op de powerknop van de afstandbediening verhelpt het probleem. Dan werkt het geluid meteen weer. Tot je over gaat op een andere HDMI bron, dan mag je hopen dat je niet weer hoeft te resetten.
Groet,
Govert