Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar en TV geluid niet tegelijk hoorbaar

(Onderwerp aangemaakt op: 21-10-2022 06:44 AM)
5164 Weergaven
Motigo
Apprentice
Opties
Hoi ik kan op mijn nieuwe samsung QD-OLED oled tv en samsung soundbar q70T via HDMI eARC wel verbinden met de snelste HDMI kabels en de TV geeft aan dat de geluidsuitvoer zowel TV als Soundbar is maar ik hoor helaas enkel de soundbar. Oplossing?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Motigo
Apprentice
Opties
Goedemorgen Dick, het is gelukt en het geluid loopt synchroom zonder echo. Via menu > geluid> expertinstellingen > de optie gelijktijdige optische uitvoer aanvinken en dan werkt het.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
mollie319
Big Cheese
Opties

Oplossing?

Volgens mij gebeurd er precies wat er moet gebeuren, namelijk dat je geluid via de soundbar gaat.
Lijkt mij een onwenselijke situatie als je geluid via je TV speakers én je soundbar gaat.
Er zit ook een vertraging qua geluid naar je soundbar, dus als je TV en soundbar beide tegelijkertijd geluid produceren, krijg je een soort echo-effect.

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Motigo ,

Dit zou mogelijk moeten zijn, omdat de tv en de soudbar Q-Symphony ondersteunen.
Zie ook pagina 151:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202210/20221007165443572/BN81-22795C-560_EM_OSNDVBEUB_...

signatureee
Groet, Dick

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @mollie319 , goedemorgen.

Bedankt voor je reactie en het meedenken 💙 juist om dit te voorkomen kan je gebruik maken van de optie Q-Symphony, dit dient wel door beiden te worden ondersteunt.

Q-Symphony zorgt ervoor dat de luidsprekers van de TV samen gaan werken met de soundbar. Wil je hier meer over weten kijk dan hier: https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/maak-kennis-met-de-innovatieve-nieuwe-kenmerken-va...

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
mollie319
Big Cheese
Opties
Ahhhh... ok, sorry voor mijn desinformatie in deze. Dit ken ik niet.

Dus, vergeet wat ik geschreven heb 😳

Dank Martijn voor je informatie

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Motigo ,

Is je probleem inmiddels opgelost?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Motigo
Apprentice
Opties
Goedemorgen Dick, het is gelukt en het geluid loopt synchroom zonder echo. Via menu > geluid> expertinstellingen > de optie gelijktijdige optische uitvoer aanvinken en dan werkt het.
Motigo
Apprentice
Opties
Dus zowel soundbar als tv boxen aan die niet slecht zijn op mijn TV
Motigo
Apprentice
Opties
Geluidsuitvoer moet wel hdmi eArc zijn en dan geeft het menu TV en Soundbar aan weer.
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Motigo ,

Dat is goed nieuws! Top dat het is opgelost!

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes