op 16-02-2018 09:09 PM
Vandaag is mijn tv toegekomen, vol goeie moed na het werk begin ik hem te installeren tot alles uiteindelijk werkt, het ging vlotter dan ik dacht en alles werkte goed! De home cinema aangesloten op hdmi 2 (arc), de computer aangesloten op hdmi 1 en de digibox aangesloten op hdmi 3. Een kleine drie uur heb ik kunnen kijken naar de tv nadat alles geinstalleerd was, nadien kreeg ik ineens sneeuw op de tv, ik vol paniek te tv herstart en hij werkte terug normaal.
Tot hij terug raar begon te doen en mij ineens gewoon een zwart scherm gaf maar wel het geluid van de home cinema bleef krijgen via de boxen. Nog eens herstart en sindsdien doet hij niks meer, geen geluid, geen beeld maar alleen een kleine kleur in het scherm (zwart + een schijn), hij staat dus op maar hij doet gewoon niks.. Ik druk op het menu scherm van de afstandsbediening maar hij doet niks. Gewoon niks.
De sneeuw.
Perfect werkend voor de sneeuw
Hij heeft dus drie uren gewerkt en sindsdien niks meer, nu heb ik mijn oude tv jammer genoeg terug geinstalleerd (zonder problemen) en had de vraag of jullie eventueel kunnen helpen en of tips hebben. Ook staat de voet scheef volgens mij, het scherm leunt naar rechtsonder waardoor ik het met een kartonnetje moet opliften zodat hij mooi gelijk stond op mijn kast. Ik hoor het graag mochten jullie kunnen helpen Mvg
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-02-2018 10:05 AM
Het was inderdaad de kabel die kapot is, andere kabel besteld en probleem is opgelost dus hopelijk komt de dealer met een nieuwe kabel zodat ik de kabel die ik nu gebruik terug kan sturen en mijn geld waar ik de kabel heb gekocht terug kan krijgen.
17-02-2018 06:07 AM - bewerkt 17-02-2018 08:52 AM
Hoi @oidtje,
Dit is geen leuk verhaal. Het ziet er naar uit dat deze tv is overleden.
Dat je er een kartonnetje onder moet leggen om de tv goed te positioneren, is natuurlijk ook niet goed.
E.e.a. lijkt mij iets voor de garantie, want dit kan natuurlijk niet.
De enige tip die ik je kan geven, is de tv gauw richting de leverancier sturen.
Ik zou de foto's zeker bewaren om deze beelden te kunnen aantonen. Sterkte ermee!
op 17-02-2018 10:55 AM
Dank je voor jou response, heb ook naar de dealer gemaild dus hoop weldra op een antwoord!
Ik heb deze morgend nog een beetje geprobeerd en ik krijg wel een beeld op de tv, dat is wanneer ik de stekker van de one-connect niet insteek komt er op de tv de volgende afbeelding:
Hier vraagt hij dus of ik de stekker van de one-connect in de televisie steek maar hij steekt in de televisie, alleen niet in de one-connect, zodra dat ik hem in de one connect steek verdwijnt dit beeld en krijg ik zwart beeld met een schijn op, hij staat niet uit maar geeft nog een beetje ligt.
Ook hoor ik dat ik in het menu van de tv zit, ik hoor de tv geluiden wanneer ik op het huisje van de afstandsbediening klik en dergelijke.
17-02-2018 11:14 AM - bewerkt 17-02-2018 11:17 AM
Hoi @oidtje,
Ik denk dat ik wat te voorbarig was met de 'doodverklaring' van je tv.
Zo te lezen hangen er nogal wat devices aan. Het beste is dus om de tv helemaal kaal op te starten.
Daarna 1 voor 1 een device aansluiten. Zo kun je afvinken welke het probleem geeft.
Uit je verhalen te lezen, denk ik dat de One Connect Box het probleem op oplevert.
Dat je geluiden hoort kan kloppen. Hiervoor moet je de Spraakgids uitzetten.
Ga naar links op de Smarthub bar. Instellingen->Algemeen->Toegangkelijkheid->Spraakgidsinstelling uitzetten.
Het scheve voetstuk zal wel onder de garantie vallen..
op 17-02-2018 11:22 AM
17-02-2018 11:28 AM - bewerkt 17-02-2018 11:31 AM
Als de invisible kabel bij de tv is geleverd, dan is t antwoord ja.
Misschien moet je gewoon terug praten en zeggen dat ie moet luisteren naar de baas 🤣.
Zie je wel de Smarthub onderin beeld?
17-02-2018 11:31 AM - bewerkt 17-02-2018 11:32 AM
Ook wanneer deze het toch drie uur heeft uitgehouden? Ik heb het gevoel dat de dealer zal zeggen dat het mijn probleem dan is omdat de tv drie uur heeft gewerkt. Heb net even gegoogled en het zijn toch prijzige kabels
Nope, ik zie helemaal niks, het enigste dat ik nu nog op de tv kan zien is de laatste afbeelding die ik heb doorgestuurd (wanneer ik dit beeld heb geraak ik dus ook niet in het menu van settings of dergelijke, afstandsbediening werkt dan gewoon niet), wanneer ik deze terug insteek verdwijnt het beeld naar zwart met een schijn op.
Voor mij is het een raadsel, had toch wel anders verwacht van zo'n duur tv'tje, zelfs mijn tv van 400 euro doet niet zo moeilijk en ging vlot
op 17-02-2018 11:37 AM
op 17-02-2018 11:55 AM
De foto links is de one connect, hier heb ik nu alleen de power kabel en de kabel van one connect ingeplaatst, ook in de tv enkel one connect kabel en de power kabel. Dus geen andere devices.
Foto rechts is wanneer deze kabels insteken dus ik zie inderdaad geen smart hub of dergelijke
(let niet op het plastiek van de one connect, ik heb het proberen terug te plaatsen voor eventueel terug te sturen maar zo als u ziet is het niet perfect gelukt het terug plaatsen :D)
op 17-02-2018 12:55 PM