op 16-02-2018 03:56 PM
Ik kan er online maar weinig over vinden. behalev een review van Home Cinema Magazine staat dat Samsung dit mogelijk in een nieuwe firmware versie gaat stoppen. Op een australisch forum is iemand zeer teleurgesteld na aanschaf aangezien de TV deze functie om een vreemde reden niet heeft.
Is hier meer over bekend? Ik zou de TV graag gebruiken voor weergave van mijn eigen foto's. Niet 1 foto. Maar een collectie foto's met een overgang tussen de afbeeldingen en een instelbare tijd.
Is er te achterhalen of Samsung hier plannen voor heeft? Want zonder deze functionaliteit hoef ik de TV niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-07-2018 05:01 PM
Natuurlijk kun je een slideshow weergeven. Er zijn verschillende manieren:
- zet je foto’s op een USB stick en steek deze erin. Je kunt nu automatisch een slideshow weergeven of kiezen voor 1 foto (zonder frame)
- zet je foto’s op Google foto’s en verbindt je mobiel/laptop/PC via Chromecast (als je die hebt)
er zijn nog meer manieren........
succes
op 16-09-2019 06:26 PM
Jawel, het duurt effe om uit te vinden maar het kan: ga naar je eigen fotos. Maak een aantal fotos favoriet door ze als favouriet aan te merken (op het hartje klikken). vervolgens kun je in de map favourieten voor roteren kiezen! En dan ook een tijd aangeven, b.v. tien of 30 min. En voila, je hebt een slide show. De samsung helpdesk wist dit niet maar na een jaar de frame in bezit te hebben heb ik het eindelijk gevonden, veel plezier!
op 19-02-2018 09:57 AM
Hi Fiereljep, goeie vraag! Dit is inderdaad (momenteel) niet mogelijk. Het idee van The Frame is om een kunstwerk aan de muur te hangen, eigen foto's tellen hier natuurlijk wel in mee. Alleen een slideshow geeft weer een heel ander beeld, vandaar dat het momenteel nog niet een optie is.
op 19-02-2018 10:08 AM
Hoi Nick, dank voor je reactie! Ik ben hem afgelopen weekend in het echt wezen bekijken en heb nog een paar vraagjes.
- Gebruik van eigen foto's gaat als ik het goed heb via de app toch? Kan ik ook zorgen dat er op de TV een collectie van eigen foto's is zodat mijn vriendin en ik daar beiden uit kunnen kiezen?
- Ik zou de TV graag een keer in een sfeer verlichte ruimte zien. In een felverlichte mediamarkt krijg ik geen goed beeld hoe fel de TV is bij sfeerlicht. Heb je een tip hoe of waar ik dit zou kunnen bekijken?
- Ik wil de TV graag strak tegen de muur, maar bij TV kijken wel de optie hebben hem weg te draaien. Bestaat hier een oplossing voor? Alternatief is dat ik een universele beugel gebruik en een gat (verzinking) in de muur maak waar de beugel in valt zodat hij ingeklapt wel strak tegen de muur zit. Maar dat is nogal een klusje...
op 19-02-2018 11:30 AM
Super! Je kunt de app op meerdere toestellen downloaden en dan vanaf de app een foto instellen, zo kunnen jullie beide kiezen.
Qua sfeerlicht weet ik dat het erg goed werkt. Wat ik zou kunnen doen is aan m'n avonddienst collega's vragen of zij een foto kunnen maken. Maar ik denk dat een foto nog steeds niet héél goed spreekt voor het beeld.
Wij leveren alleen een no gap wall-mount mee, dit staat enorm mooi maar kan niet draaien zoals jij wilt. Je zou dus inderdaad naar iets universeels moeten gaan kijken ..
op 19-02-2018 11:42 AM
Hoi Nick,
Bedankt voor je snelle reactie!
Wat die app betreft, hoe ik het voor mij zie is dat ik zelf in Photoshop diverse foto's bewerk en geschikt maak qua afmetingen (aspect ratio ivm frame). Kan ik dan zorgen dat deze collectie van bijvoorbeeld 50 foto's ergens komen te staan vanuit waar zowel mijn vriendin als ik de foto's kunnen selecteren op de TV? Of kan je eigen foto's alleen instellen vanuit de fotobibliotheek van je smartphone?
Qua sfeerlicht zegt een foto inderdaad ook niet veel. Ik zag op youtube wel een voorbeeldje maar camera's passen automatisch hun belichting aan op de omgeving dus dat geeft geen goed beeld. Misschien nog een keer terug naar de winkel met een groot zwart laken 😉
De wallmount zal ik eens over nadenken. Of consessie doen en altijd vlak tegen de muur, of een projectje van maken met een beugel die in de muur valt.
op 19-02-2018 02:56 PM
Yes, dit is mogelijk. Zolang je in eerste instantie de foto's hebt ingeladen via Smart View (de mobile app) kun je ze daarna altijd zien in de tv.
Verder zou ik inderdaad even testen wat je fijn vindt. Laat maar weten of je ervoor gaat, of niet natuurlijk!
op 04-05-2018 10:39 PM
Hallo, deze tv gekocht om een dia serie te kunnen zien, ook tegen inbranden. Ongelovelijk dat anno 2018 dit niet kan, erg teleurgesteld en ga hem weer terugbrengen, en de gaten in de muur weer stoppen.
op 04-05-2018 10:45 PM
En nog vergeten! Ik kan er niet voor kiezen om het passepartout uit te zetten! En juis dat ziet er door het glimmen niet natuurlijk uit. De software voor fotos staat echt in de kinderschoenen. Als gimmick voor op een tv grappig, als serieuze toevoeging voor iemand die om de fotos (een mooie digitale fotolijst) deze tv koopt, echt onder de maat. Terwijl dit softwarematig, evenals de diashow die niet kan, toch niet moeilijk moet zijn. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in deze onnodige beperkingen.
op 07-05-2018 02:23 PM
Goeiemiddag Hans, de slideshow functie is nog net zo afwezig, maar ik kan je wel helpen het passepartout aan te passen! Die is namelijk te vinden onder de noemer "Mat." Vraag me niet waarom ze het zo genoemd hebben, maar dat is 'm Als je in de kunst-modus naar de afbeelding selectie gaat kan je door op pijltje naar boven te drukken naar het tabblad "Mat" gaan. Daar kan je instellen wat voor passepartout je wilt, of helemaal geen.
op 07-05-2018 02:26 PM
helaas, idd ontzettend jammer dat je geen slide show kan selecteren. ....Als je zelf een andere foto wilt, moet je dit handmatig instellen. Hopenlijk gaat samsung daar wat aan doen. iemand die weet trouwens hoeveel intern geheugen de TV heeft? Of dat het mogelijk is zonder de fotos naar der Frame te kopieren ze te vertonen, zodat je meer geheugen hebt?