op 16-02-2018 03:56 PM
Ik kan er online maar weinig over vinden. behalev een review van Home Cinema Magazine staat dat Samsung dit mogelijk in een nieuwe firmware versie gaat stoppen. Op een australisch forum is iemand zeer teleurgesteld na aanschaf aangezien de TV deze functie om een vreemde reden niet heeft.
Is hier meer over bekend? Ik zou de TV graag gebruiken voor weergave van mijn eigen foto's. Niet 1 foto. Maar een collectie foto's met een overgang tussen de afbeeldingen en een instelbare tijd.
Is er te achterhalen of Samsung hier plannen voor heeft? Want zonder deze functionaliteit hoef ik de TV niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-05-2018 02:29 PM
Hallo Joeris, dit blijkt niet helemaal te kloppen. In de smart vieuw app van samsung wordt die mogelijkheid niet gegeven, op de IPAD in dezelfde app echter wel. Ook kan het alleen als je de fotos via de app op de tv zet, als ze eenmaal (b.v. via een usk stick) op de tv staan, kan het niet meer. Dus: foto op ipad zetten, dan mounten en passe-partout keizen en dan "save" klikken en op de tv zetten....
op 07-05-2018 02:31 PM
en nog even; ik hoop echt (en na enig zoeken op het internet, vele gebruikers en aspirant kopers met mij) dat de slide-show functie alsnog in de app komt: immers, dat zou nu juist een enorme meerwaarde zijn. Alle moderne tv's kunnen dit (uit eigen ervaring: LG, Panasonic, Sony), maar die zijn niet zo plat als de frame en nu juist de Frame kan deze foto functie niet....nogmaals, enorm jammer.
op 07-05-2018 02:39 PM
Ik voerde het net zelf uit, dus het klopt sowieso maar ik deed het met de bijgeleverde Smart Remote op de TV zelf, niet via Smart View, wellicht dat daar de verwarring is ontstaan. Eigen foto's dienen wel op de TV opgeslagen te worden om weergegeven te worden, maar alle info daaromtrent is te vinden op blz. 12 van deze handleiding: http://bit.ly/2rqnrHf
op 07-05-2018 02:52 PM
Ik heb zelf uiteindelijk besloten de TV niet aan te schaffen en ben voor een LG OLED55C7 gegaan. Veel beter beeld en meer mogelijkheden. Overigens is OLED dan weer niet erg geschikt als fotolijst aangezien die niet te lang op zelfde beeld mag blijven staan.
op 07-05-2018 03:04 PM
@Fiereljep Ik vind het natuurlijk jammer dat je niet voor The Frame gekozen hebt maar als hij niet aan je wensen voldoet kan ik je weinig kwalijk nemen. Ik hoop van harte dat je een boel kijkplezier zult hebben met je nieuwe aankoop.
op 07-07-2018 05:01 PM
Natuurlijk kun je een slideshow weergeven. Er zijn verschillende manieren:
- zet je foto’s op een USB stick en steek deze erin. Je kunt nu automatisch een slideshow weergeven of kiezen voor 1 foto (zonder frame)
- zet je foto’s op Google foto’s en verbindt je mobiel/laptop/PC via Chromecast (als je die hebt)
er zijn nog meer manieren........
succes
op 28-12-2018 05:03 PM
Dit is geen oplossing, dit kunnen alle tv's, ik zou graag een slideshow willen als de tv uit staat, zoals dat nu wel kan bij de 2018 modellen. Foto's in favorieten zetten, aangeven binnen welke tijd je wilt wisselen en klaar is kees.
Waarom wordt deze softwarematige uitbreiding ook niet onder de "oudere" modellen verspreid, de tv is niet goedkoop?
op 16-09-2019 06:26 PM
Jawel, het duurt effe om uit te vinden maar het kan: ga naar je eigen fotos. Maak een aantal fotos favoriet door ze als favouriet aan te merken (op het hartje klikken). vervolgens kun je in de map favourieten voor roteren kiezen! En dan ook een tijd aangeven, b.v. tien of 30 min. En voila, je hebt een slide show. De samsung helpdesk wist dit niet maar na een jaar de frame in bezit te hebben heb ik het eindelijk gevonden, veel plezier!
op 17-09-2019 11:30 PM
Super, dank voor deze oplossing en mooie tip!
op 02-06-2020 03:47 PM
hoe kan de tijd van de slideshow behouden blijven?
vb. als de hiernieuwingsfrekwentie .op 10 minuten stond, wordt deze na tv kijken op 6 uur gezet.