Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QE55Q9FN automatisch uit na 42 sec en dan weer aan

(Onderwerp aangemaakt op: 30-08-2019 06:09 PM)
201 Weergaven
Robporte
Student
Opties

Wij hebben de Samsung QE55Q9FN gekocht. 1ste week deed deze het optimaal. 2de week ging de tv automatisch uit na ca 42 sec en direct weer aan. Dit herhaalde zich telkens. Wat kan ik hieraan doen? 

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Robporte , Rob,

Dat klinkt niet gezond voor een tv uit 2018! Is de volledige Model Code van de tv QE55Q9FNALXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. De tv komt in een ‘continuous endless reboot loop’ terecht.

Zie je tijdens het herstarten het Samsung logo in beeld verschijnen?

Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een defect aan het moederbord of aan de voeding.

Je kunt waarschijnlijk niet in het Menu komen om de tv te resetten.

Om uit te sluiten dan maar via onderstaande weg:

Zou je de tv aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

Bij geen succes de tv een poos spanningsloos laten staan. Is ook een soort reset.

Als alles niet heeft geholpen dit melden bij de leverancier. Daar loopt namelijk je garantie.

Niet bij Samsung. De leverancier moet de Service Dienst van Samsung inschakelen en een monteur regelen.

Graag hoor ik  van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Robporte
Student
Opties

Goedemorgem Dick,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de tv een poosje (ca. 15 min) spanningloos laten staan. De tv deed het toen weer een poosje. Helaas na ongveer een half uur wederom hetzelfde probleem.

Toen de tv een hele nacht spanningloos laten staan. De tv werkt nu weer. We hebben een lange tijd de tv aan gehad. Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op dat dit nooit meer terug komt. Kan ik dit controleren? 

Overigens heb ik onderstaande reactie van de levrancier (Art & Craft) ontvangen:

aangezien uw toestel en defect vertoont binnen de garantieperiode kan u dit aanmelden bij Samsung zelf.
Zij komen dit aan huis herstellen als u een technieker boekt.
Dit toestel hoeft dus niet terug te komen naar ons.

U kan hierover contact opnemen met de fabrikant via onderstaande link.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/

Deze reactie is niet gelijk aan de oplossing die u geeft.

Groeten,

Rob Porte

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Robporte , Rob,

Mooi dat het weer werkt, maar je kunt niet controleren of dit nogmaals gaat gebeuren.

De reactie van de leverancier is weer het typisch van het kastje naar de muur sturen.

Nogmaals: Melden bij de leverancier. Daar loopt je garantie en niet bij Samsung.

De leverancier moet de Service Dienst inschakelen en een monteur langs laten komen.

Uiteraard alleen als het probleem zich weer voordoet..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes