07-04-2023 02:21 PM - bewerkt 07-04-2023 02:24 PM
Dit probleem nu al meerdere malen op het forum gezien en toch ook mijn eigen post maken.
TV is nu 28,5 maand oud, model QE50Q60TASXXN heeft nooit enkel probleem gehad en is erg zuinig mee omgegaan. Sinds gister, bij het opstarten eindigt hij in een eindeloze loop, waarbij die herstart op het QLED scherm en na 20-30 seconden en soms zelfs sneller uitvalt, waarna het zelfde voorval zich blijft voortspelen
Ook zijn er groene vlekken in meerdere hoeken te zien bij het opstarten.
De TV heb ik 21 November 2020 op de officiële Samsung website gekocht.
De Samsung klantenservice benadert, die mij duidelijk maakte dat zij niks konden betekenen, behalve een monteur laten langskomen waarbij de kosten al beginnen met €95,- voorrijden, €60,- uurloon en daar bovenop eventuele vervangingskosten.
Zelf ben ik al sinds 12 jaar trouw klant bij Samsung en dit vind ik toch niet echt erg klantvriendelijk. Lijkt mij dat het gewoon een fabrieksfout is als het product zo kort na aankoop ermee stopt.
Is er iets wat ik hieraan kan doen of zijn er stappen die ik kan ondernemen, zodat ik toch een vervangend, wel werkend toestel krijg.
Ik verneem graag!
op 07-04-2023 02:26 PM
Goedemiddag @Yoram98 ,
Is de tv ook bij Samsung aangeschaft of bij een andere leverancier? Zo ja, welke?
op 07-04-2023 03:11 PM
Goedemiddag @Dick
Online via de officiële site van Samsung aangeschaft.
op 07-04-2023 03:14 PM
Hoi @Yoram98 ,
Thanks! Ik heb het voor je doorgezet naar de Community Manager.
Er wordt hier weer contact met je opgenomen.
Fijne dagen! 🐣🥚
07-04-2023 03:16 PM - bewerkt 07-04-2023 03:16 PM
Hallo @Dick
Hartelijk dank voor de vlotte reacties. Zal de Community Manager op de post antwoorden of gebeurd dit via de mail? Ben hier helaas niet bekend mee.
Ik verneem graag!
07-04-2023 03:18 PM - bewerkt 07-04-2023 03:20 PM
op 07-04-2023 03:26 PM
Hi @Yoram98, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je TV het niet meer goed doet en kan me ook voorstellen dat je hiervan baalt.
Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Ook na deze termijn kunnen we de TV repareren, echter worden hier wel kosten voor berekend. Wel houden we hierbij rekening met de leeftijd van je TV.
Voordat je een afspraak maakt voor een serviceverzoek krijg je van het servicecentrum eerst een indicatie van de reparatiekosten.
Groeten,
Martijn
op 07-04-2023 03:30 PM
Hallo @MartijnK
Daar was ik helaas al bang voor. Als ik zo hoorde wat ongeveer de kosten zullen zijn en de prijs die ik voor de TV heb neergelegd, tijdens de sale laat ik dit toch even bij de verzekering liggen, in de hoop dat zij mij hier nog mee kunnen helpen. Mochten de kosten richting de 150 - 200 zijn, wat ik althans begreep van de dame van de klantenservice, vind ik dit toch wel zonde.
Anders zal ik toch gaan moeten zoeken naar een ander merk TV met wat minder problemen. Die overigens ook langer dan 28.5 maand mee gaat.
Hoe lang kan het duren voordat ik zo'n indicatie heb van het servicecentrum of moet ik daar zelf contact mee opnemen?
op 07-04-2023 03:41 PM
Hi @Yoram98,
Dankjewel voor je berichtje. We zouden het natuurlijk erg jammer vinden wanner je ons verlaat echter snap ik wel de overweging om te kijken naar een andere TV wanneer de kosten erg hoog worden.
Via onze website kan je de TV aanmelden voor een serviceverzoek: Reparatieservice | Aanmelden | Samsung Nederland waarna het service centrum contact met jou zal opnemen.
Over het algemeen gaat dit vrij snel echter durf ik je niet te zeggen hoe dit gaat vanwege de feestdagen.
Groeten,
Martijn
op 07-04-2023 03:56 PM
Hallo @MartijnK
Ben de informatie aan het invullen en de reparaties beginnen al bij de €148,-
Bedankt voor de reacties en het willen helpen. Dit wordt zeer zeker gewaardeerd.
Wel jammer dat Samsung als bedrijf weinig extra's kan bieden voor langdurige klanten.
Ik zal voor de toekomst toch maar moeten overstappen naar een ander merk voor hopelijk zowel betere producten als betere service.
Alvast een goed weekend!