op 10-10-2020 01:56 PM
Hallo,
Ik heb zit met het volgende probleem, namelijk:
Ik heb mijn Harman Kardon BDS270 aangesloten via de bijgeleverde HDMI kabel (Freeport E256295) op HDMI-3 (HMDI-ARC) poort van de NU7400 TV. De receiver wordt herkend als optie voor Geluidsuitvoer. Als ik deze selecteer blijft het geluid over een boxen van de TV gaan.
De volgende instellingen zijn geconfigureerd:
Samsung TV > Instellingen > Geluid > Expertinstellingen:
Samsung TV > Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > Anynet+ (HDMI-CEC) is geactiveerd.
Op de Harman Kardon BDS 270 druk ik meermaals op de AUX knop, waarna er "HDMI ARC In" wordt getoond en er "Connecting to TV" staat. Hier blijft hij op staan. Ik vermoed dat er geen HDMI ARC handshake tussen de twee apparaten plaatsvindt.
Ik heb beide apparaten voorzien van de laatste firmware en ook teruggezet naar fabrieksinstellingen, dit biedt geen oplossing.
Het geluid werkt wel via een optische audiokabel, maar ik wil HDMI-ARC werkende krijgen. Wat doe ik fout?
10-10-2020 02:41 PM - bewerkt 10-10-2020 02:48 PM
Goedemiddag @Aapje99 ,
Het introductiejaar van de Harman Kardon BDS 270 is 2014. De ARC poort op deze receiver is HDMI 1.4a.
De tv heeft HDMI 2.0. Dit zou op zich backwards compatible moeten zijn.
De bijgeleverde kabel zie ik alleen terug op buitenlandse sites, zoals Amazon en eBay, en zal waarschijnlijk ook een 1.4 kabel zijn
Dit zou kunnen verklaren dat er geen handshake plaatsvindt. Je zou kunnen proberen om een highspeed HDMI kabel te gebruiken.
Bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/p/hdmi-kabel-4k-1-meter-beste-voor-4k-met-arc-hdr-4-4-4-bij-60-hz/92000001023...
Als het niet werkt, kun je deze altijd weer terugsturen..
op 10-10-2020 05:53 PM
Hallo Dick,
Ik ga het proberen!
op 10-10-2020 06:07 PM
Hoi @Aapje99 ,
Misschien gaat het werken. Hopelijk geen hardware issue.
Laat je even weten of het is gelukt?
Fijn weekend nog!
op 10-10-2020 06:15 PM
Hallo Dick,
Ik ga morgen naar de Coolblue of een winkel waar ze HDMI-kabels verkopen. Wellicht hebben ze een kabel 'te leen' om dit soort dingen te troubleshooten.
Ik kom er op terug!