Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Q75BA55TV

(Onderwerp aangemaakt op: 27-07-2023 10:51 AM)
305 Weergaven
Eelco001
First Poster
Opties

Goedemorgen,

Ik heb November vorigjaar een Samsung Qled 55 INCH Q75BA55TV gekocht.

Tijdens het aansluiten op mijn Harman Kardon Surround set geen problemen. TV werkt gewoon en het geluid van de KPN gaat keurig netjes over de Harman Kardon. Alleen bij een DVD of Blue ray die ook via de Harman Kardon gaat herkent de TV het signaal niet. Alles is met HDMI aangesloten KPN en Blueray speler gaan de Harman Kardon in en van uit de Harman Kardon 1 HDMI kabel naar de TV. Ook geprobeerd met een optische kabel ( OA voor Disny ) maar daar stottert het geluid en wordt ook de Blueray niet herkent. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft?

0 Likes
8 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Eelco001, goedemorgen.

Hoe gaat het als je de apparaten aansluit op je TV en vanuit daar een kabel aansluit op de soundbar? En wat is het modelnummer van jouw TV? Het typenummer wat je hierboven deelt is volgens mij niet helemaal de juiste?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Eelco001
First Poster
Opties
Hoi Martijn, het is geen soundbar maar hk recever avr 151. Idd ook geprobeerd om blueray op de tv aan te sluiten maar dan gaat het geluid via de tv en niet de HK helaas
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wij kunnen je verder niet helpen met het instellen of de instellingen van je audio installatie. Wanneer je de apparaten aan de TV aansluit kan je het geluid ook doorsturen naar een audio installatie. 

Groeten,

Martijn

Eelco001
First Poster
Opties
Hoi Martijn, dat werkt dus helaas niet. In iedergeval bedankt. Alleen jammer dat het met een oudere TV wel werkt en niet met een nieuwe
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je zal in het menu van je TV kunnen aangeven dat je het geluid via een andere luidspreker wilt weergeven. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Eelco001
First Poster
Opties
Dan krijg ik alleen tv luidspreker of ontvanger optisch en daar werkt het ook helaas niet op
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dan zal je op de versterker ook de instellingen moeten nakijken, de optie ontvanger is wel de juiste 😉

Groeten,

Martijn

0 Likes
Raymond Fuchsia
Pioneer
Opties

Bluray speler eens direct aansluiten op TV met HDMI kabel, @Eelco001 Heb je dan wel geluid via TV luidsprekers? Wanneer Blu-ray speler aansluit op HK surround sound set (versterker) en TV met HDMI kabels?

Controleer de instellingen bij beide apparaten. Waaronder ARC, Anynet+ (of zo iets heet dat)

Probeer het eens met andere HDMI kabel(s). Gebruik je ook de juiste poorten. HK surround sound set aansluiten met HDMI ARC geschikte kabel op elkaars HDMI ARC poorten.