Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Afstandbediening koppelen met UPC kastje

(Onderwerp aangemaakt op: 10-04-2020 07:37 PM)
2081 Weergaven
Hans151
Journeyman
Opties

Indien ik de Samsung afstandsbediening heb ingesteld als universele afstandbediening met het UPC kastje, dan kan ik de kanalen hiermee bedienen. Echter nadat de TV en UPC is uitgeweest en weer aan, dan werkt dit niet meer. Moet dan hetzelfde weer opnieuw instellen. Heeft iemand een oplossing?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Hans151
Journeyman
Opties

Dick,

Het resetten van de TV en de AB heeft geholpen. Vandaag werkte de AB nog steeds, ook op de UPC.

Nog bedankt voor je advies.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
danielwbe
Explorer
Opties

U gaat naar het menu "bron" dan gaat u naar "universele afstandsbediening". dan klikt men op "nieuw apparaat"! Uw kiest "kabel en satelliet ontvanger" en dan kan uw kiezen voor "rechtstreeks op tv" dan vult u uw "postcode" in. Dan kunt u gaan naar: "zoeken naar uw service provider" en daar toets u  "UPC cablecom". Dan kiest u uw aansluiting en u volgt de stappen en de arris dcx960 werkt succes 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Hans151 , Hans,

Met zo'n melding is natuurlijk niks te beginnen. Geen informatie over het e.e.a.

UPC kastje 🤷‍♂️, welke AB 🤷‍♂️, welke tv🤷‍♂️? Over de tv: Wat is de volledige, dus met XXN op het eind, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. De rest graag even volledig doorgeven. Thanks!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Hans151
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Betreft een QE55Q80RAL TV welke via HDMI poort 1 is aangesloten op het UPC (Ziggo) kastje. Software versie TV: 1356.

Groetjes, Hans

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Hans151 , Hans,

Je zult me misschien een zeurpiet vinden 😉, maar ik had hierom gevraagd:

Wat is de volledige, dus met XXN op het eind, Model Code. Ook graag het typenummer van de AB.

Ik heb dit nodig om een beetje een beeldvorming te krijgen. Ik kan zo ook niet checken of dit de laatste firmware is.

Alvast bedankt!

Groet, Dick
0 Likes
Hans151
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Nummer achter op de TV is : QE55Q80RALXXN, version No: 01/QRQ80.

Nummer AB (afstand bediening) is IC ID:649E-RMCSPR1BP1, model code BN59-01312B

mvgr, Hans

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @Hans151 , Hans,

Zeer bedankt voor de ontbrekende informatie! Softwareversie is up-to-date.

Het vreemde is, dat dit een buitenlandse Remote is 🤔. Waar is de tv aangeschaft?

Er is een aantal dingen om uit te proberen:

• Bij provider Arris kiezen i.p.v. UPC. Volgens mij iets met DCX960. Anders gewoon verschillende uitproberen
  • De AB op verschillende manieren resetten
  1. Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden. Extra is de 4 kleuren bolletjes toets.
  2. De batterijen eruit en de Power Button voor 30 seconden ingedrukt houden. Weer terugplaatsen

Eventueel de tv resetten en desnoods een poos spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Hans151
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Jou voorstellen ga ik proberen. De TV is twee weken geleden aangschaft bij de website Art & Craft.

Wat ook is opgevallen, dat indien de TV kort is uitgezet, deze de instelling wel onthoudt. Maar bij lang uitzetten, de volgende dag, de instelling voor universeel AB is vergeten.

mvgr, Hans

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Hans151 , Hans,

Als ik de naam Art & Craft (is KiyOh) lees, dan wordt ik erg achterdochtig.

Mede gezien door die buitenlandse Remote Control.

Slechte reviews en staat bij mij als onbetrouwbaar genoteerd.

Leveren soms buitenlandse gemodificeerde tv's. Is ook een partner van bol.com.

Die heeft er erg veel onbetrouware partners. Een kleine greep:

bol.com->partner: Deli Lifestyle, bol.com->partner: Beste Electro Deals=TVreus, bol.com->partner: EL-Vidas.nl bol.com->partner: TV-Plaza, Buymi, bol.com>partner: TV-Online, Electronic Partners.

TV-Plaza, TV-Online en El-Vidas hebben hetzelfde retouradres:
Skagerrak 20, 9723 JR Groningen. Dit zijn dezelfde toko’s.

Er staan dan wel de letters XXN (Benelux model) in de Model Code, maar ik ben benieuwd of dit klopt.

Kun je dit misschien nogmaals checken op de sticker achterop de tv?

Het kan zomaar een gemodificeerde tv zijn. Kun je misschien eens op het aankoopbewijs kijken? Thanks!

Groet, Dick
Hans151
Journeyman
Opties

Sticker achterkant TV QE55Q80RSticker achterkant TV QE55Q80R

0 Likes
Hans151
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Daar wordt ik niet vrolijk van, van de leverancier Art@Carft.

Ik heb een foto van de sticker, acherkant TV toegevoegd. Misschien dat het serie nummer nog iets meer kan zeggen.

Ik heb alvast de TV voeding even uit gezet en weer aan. Kijken of dit morgen resultaat geeft.

mvgr. Hans

0 Likes