Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE65Q95TAL TV en HW Q90R soundbar geluidsproblemen

(Onderwerp aangemaakt op: 15-10-2020 04:21 PM)
751 Weergaven
RienDH5
Explorer
Opties

Na een paar updates is mijn probleem nog niet opgelost. 4 maanden gewacht en nog steeds geen oplossing!

( Hama DIT2100 MBST Hybride Hifi-Tuner - DAB+/internetradio )

Het betreft onderstaande apparaten

Samsung TV QE65Q95TALXXN

Firmwareversie: 1402.6 - 08-10-2020

Samsung soundbar Harman/Kardon HW-Q90R/XN

Firmwareversie: HW-Q90RWWB-1010.5 – 03-05-2020

Het probleem:

Ik gebruik de ingang op de soundbar D.IN voor mijn Hama DIT2100. Na ongeveer 15 min gaat de soundbar op eARC staan, tv staat uit, zet ik de tv op ARC en de tv weer uit gebeurt dit niet. Maar ja beide apparaten gekocht voor eARC wat nu niet bruikbaar is.

Als ik de Hama DIT2100 aansluit op DDMI1 of HDMI2 aansluit valt het geluid even weg. Als de tv uitstaat en op eARC staat, op ARC werkt het wel goed.

Bij het aanzetten van de tv gaat de soundbar aan maar kan met de afstandsbediening van de tv geen geluid regelen, wel als je met de afstandsbediening van de soundbar geluid harder/zachter zet dan werkt de tv-afstandsbediening wel.  Het gebeurt ook wel dat de soundbar aangaat maar dat alleen de tv-luidsprekers het doen.

Af en toe stotterend geluid zowel op eARC en ARC bij het aanzetten van de tv.

Al twee keer hoopvol dat de updates verbetering zouden geven maar mijn probleem is nog steeds aanwezig. Dit alles is een grote frustratie., wanneer komt er een echte oplossing of ben ik inmiddels genoodzaakt om op een ander merk over te stappen.

Beide apparaten diverse keren gereset ook een van de stroom af, verschillende HDMI-kabels geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Ik heb al veel problemen ondervonden met Samsung. De vorige nieuwe tv QE65Q80R werkte niet goed met Ziggo CI+ moduul, deze omgeruild voor QE65Q95TALXXN en nog steeds problemen.

Gelukkig een goede plaatselijke leverancier die de omruiling heeft geregeld.

Er wordt van alles toegezegd maar zonder resultaat.

Vertrouwen in Samsung is er niet meer, of er moet op korte termijn een echte oplossing komen.

0 Likes
35 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @RienDH5,

Voor The Frame is inmiddels een firmware update uitgerold die je op onze website kunt downloaden. Voor andere modellen is het echt nog wachten op een update waarmee het wordt opgelost. Hoe gaat het overigens zonder tussenkomst van je Hi-Fi tuner?

rsz-846676
0 Likes
RienDH5
Explorer
Opties

Hoi BruceH,

Zonder tuner het zelfde probleem, maar volgens mijn is er wel een update voor de tv QE65Q95TALXXN

Zie link: 

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q95TALXXN/

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @RienDH5, goedemorgen.

Het klopt inderdaad dat er pas een update is uitgerold, ook voor jouw TV.

Heb je de soundbar ingesteld als TV luidspreker in het Menu?

Werkt de soundbar wel goed via de apps op je TV?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
RienDH5
Explorer
Opties

Goedemorgen Martijn,

Op de tv staat geluiduitvoer op (AV)Soundbar Q90R

Op ARC werkt alles goed behalve met de tv aanzetten gaat de soundbar wel aan op TV ARC maar kan ik niet het geluid regelen moet ik eerst met de AB van de soundbar harder/zachter zetten dan werkt de tv-afstandsbediening wel, en af en toe stottert het geluid overschakelen naar een andere zender lost dit op, dit gebeurt bij ARC als eARC

Soundbar op D.IN staat voor mijn tuner werkt het goed als de tv op ARC staat goed.

TV op eARC staat en de soundbar op D.IN staat gaat de soundbar na 15 min op eARC staan, als ik een adapter gebruik voor de tuner en sluit hem aan op HDMI valt het geluid om de 15 min even weg.

Met vriendelijke groet,

Rien

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@RIenDH

Ervaar je dit ook als de Soundbar alleen met de TV is verbonden? Ook zonder andere koppelingen en verbindingen op zowel de TV als de soundbar.

Staat Anynet+ ingeschakeld?  (Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten)

Heb je ook een nieuwe HDMI-kabel geprobeerd?

Groeten,

0 Likes
RienDH5
Explorer
Opties

Hoi Martijn,

Wil je AUB mijn eerste bericht lezen daar staan de antwoorden op je vragen.

Met vriendelijke groet,

Rien

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ja hoor dit heb ik ook netjes doorgelezen! Ik zie ook wel staan dat er een andere HDMI kabel is gebruikt maar nergens dat dit ook nieuwe is.

Omdat je aangeeft dat dit geen verschil maakt kunnen we een afspraak maken om op afstand met je mee te kijken.

Voor het maken van een afspraak op afstand heb ik de onderstaande gegevens van je nodig:

Naam:

Straatnaam:

Huisnummer:

Postcode:

Telefoonnummer:

E-mailadres:

Modelcode:

Serienummer:

Aankoopdatum:

Winkel van aankoop:

Een afspraak op afstand vindt plaats op een doordeweekse dag en hier wordt 2 uur voor gereserveerd.

Gr.

Martijn

0 Likes
RienDH5
Explorer
Opties

Daar heb je een punt maar die HDMI kabels zijn nieuw en ook nog wel 8K .

Maar die afspraak op afstand, waar kan ik die afspraak maken

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@RienDH5

DIe kan ik met je inplannen. 

Voor het maken van een afspraak op afstand heb ik de onderstaande gegevens van je nodig:

Naam:

Straatnaam:

Huisnummer:

Postcode:

Telefoonnummer:

E-mailadres:

Modelcode: QE65Q95TALXXN

Serienummer:

Aankoopdatum:

Een afspraak op afstand vindt plaats op een doordeweekse dag en hier wordt 2 uur voor gereserveerd.

Naar welke dag en tijdsblok gaat je voorkeur uit?

0 Likes