Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Firmware update UE40JU6400

(Onderwerp aangemaakt op: 14-10-2020 04:32 PM)
726 Weergaven
Marcellinho
First Poster
Opties

Hi,

Het valt mij op dat op de UE40JU6400 de Tizen browser al zeer geruime tijd erg sterk verouderd is en er bijna niets meer mee valt te doen. 

Ook de andere Smart Hub Apps zijn tergend langzaam en crashen regelmatig.

Is dit oplosbaar met een Firmware update en wanneer komt deze?

Het is verder nog een prima en relatief recent toestel. De technische en economische levensduur zijn zeker nog lang niet verstreken. Dus mag ik van Samsung redelijkerwijs verwachten dat de software support nog even voortgezet wordt. Al is het ook maar om de milieubelasting daar mee omlaag te brengen. Het aansluiten van een losse mediaplayer biedt ook niet altijd soelaas vanwege bepaalde beperkingen die soms op streaming gelden.

Welke oplossing kunt u bieden?

Alvast dank voor uw moeite.

0 Likes
6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Marcellinho , Marcel,

Is de volledige Model Code van de tv UE40JU6400KXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het introductiejaar van de tv is 2015. Is de huidige softwareversie van de tv de 1550.0?

Bij (MENU/123)→Menu→Ondersteuning→Contact met Samsung. Even een opmerking over de apps.

Deze worden gemaakt en geüpdatet door de ontwikkelaars van de apps zelf. Niet door Samsung.

Als apps traag zijn/crashen, dan zou je kunnen proberen om de Smart Hub te resetten.

Bij (MENU/123)→Menu→Smart Hub→Smart Hub opnieuw instellen.

Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Desnoods de tv een poos spanningsloos zetten. De versie van de Tizen browser is eigenlijk onbelangrijk.

Er zijn al verschillende sites die deze browser niet meer ondersteunen, waaronder YouTube..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Marcellinho
First Poster
Opties

Op de sticker staat UE40JU6400K  en software is inderdaad 1550.0

Duidelijk (maar teleurstellend) antwoord.

Als Samsung hierin totaal geen verantwoordelijkheid voelt, dan zal het geen houdbaar ontwerp zijn voor de toekomst vrees ik...

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Marcellinho , Marcel,

Bedankt voor je antwoord! De softwareversie is up-to-date.

In je bericht schreef je dat je verwacht dat de software support nog even voortgezet wordt.

De softwareversie 1550.0 is echter van 18-08-2020. Zie bij Downloads:

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE40JU6400KXXN/

Daarmee wordt ook de ingebouwde Tizen browser geüpdatet. Je bewering is dus volledig onterecht.

Over de apps heb ik eerder uitgelegd dat de ontwikkeling/ondersteuning door makers wordt stopgezet.

Hier is Samsung niet verantwoordelijk voor..

Groet, Dick
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Marcellinho,

Is het gelukt om de TV te updaten met de tip van @DickKoster?

rsz-846676
Marcellinho
First Poster
Opties

Hi Bruce, Dick,

Dank voor jullie moeite.

Het toestel staat op automatisch updaten en de huidige Firmware versie is daarom (inmiddels) 1560.

Met deze update lukt het nog steeds niet om bijvoorbeeld https://www.ziggogo.tv/nl.html , of https://hockey.nl te gebruiken. De pagina laadt wel in, maar de content komt niet tevoorschijn.

Al met al dus nog steeds niet de oplossing die ik zoek helaas.

Ook blijf ik bij mijn standpunt dat je als producent van hardware/software oplossingen verantwoordelijk bent voor het totaal, ook als je kiest voor een combinatie met public software.

Als Google maps bijvoorbeeld in een Tesla niet meer zou werken dan kun je daar ook voor bij de garage terecht neem ik aan toch...?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Marcellinho ,

De ingebouwde Tizen browser is sowieso al beperkt. YouTube ondersteunt deze browser binnenkort ook niet meer.

Zie: https://www.lifewire.com/samsung-smart-tv-web-browser-4686055

Het ligt dus aan de inhoud van de websites. Hier kan Samsung niets aan doen.

Bij mij, op een 2017 model, werkt het ook niet. Op jouw tv (2015) was de update van 18-08-2020. Dus redelijk recent..

Groet, Dick
0 Likes