05-02-2021 03:40 PM - bewerkt 05-02-2021 03:59 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Goedemiddag
sinds enkele maanden heb ik een QE55Q85RALXXN met een One Connect box.
Nu komt het geregeld voor dat bij het aanzetten van de TV ik de melding krijg "Deze Service is niet beschikbaar". De enige remedie is de box stroomloos te zetten en daarna weer opnieuw aan te sluiten. De TV start daarna weer keurig op. Dit probleem doet zich random voor, dus de ene keer smorgens, dan weer na enkele uren.
Er is nu twee keer een monteur langsgeweest. De 2ekeer is het moederbord van de TV vervangen, echter de dag erop direct weer hetzelfde probleem. Zijn er mensen met dezelfde of soortgelijke ervaring?
deze posts kunnen mij helaas niet verder helpen:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/samsung-55q70-service-niet-beschikbaar/td-p/1242961
niets ten nadele van de monteur/bedrijf die door Samsung wordt aangestuurd, die doet wat hij kan. maar hier heb ik natuurlijk geen TV voor aangeschaft om 'm handmatig te herstarten vandar mijn vraag of er ervaring mee is.
Dank voor de reacties
gr
Frits
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 05-02-2021 05:21 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Qled_vzn ,
Ben snel vandaag 🏎😉. Zou je, om uit te sluiten, de tv dan een poos zonder die CI+ module willen laten draaien?
Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
op 05-02-2021 03:57 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemiddag @Qled_vzn ,
Dat is wel veel pech hebben met deze tv!
Is de volledige Model Code van de tv QE55Q85RALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1374.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Deze melding kan voorkomen met een CI+ module van Ziggo. Het hoeft dus niet aan de tv te liggen, want het probleem is nog steeds niet opgelost.
Kijk je tv met een CI+ module of een decoder van Ziggo? Wat zit er nog meer op de OCB aangesloten?
Graag hoor ik van je..
Groet, Dick
05-02-2021 04:03 PM - bewerkt 05-02-2021 04:07 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Dag Dick,
dat is wel een hele snelle reactie 😉
software is 1374.0 ren de TV heeft een CI+ module die in de box zit.
Op de box zit verder niets aangesloten, wel een keer een externe USB HD maar deze zit er nu dus niet meer op aangesloten.
Maar hoe weet ik dan dat het ligt aan de CI+ module?, hiervoor een nieuwe aanschaffen? (zonder garantie dat het probleem dan is verholpen..)
tnx
op 05-02-2021 05:21 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Qled_vzn ,
Ben snel vandaag 🏎😉. Zou je, om uit te sluiten, de tv dan een poos zonder die CI+ module willen laten draaien?
Groet, Dick
op 05-02-2021 05:57 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ga ik doen Dick, je hoort van me
06-02-2021 09:03 AM - bewerkt 06-02-2021 09:22 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goeiemorgen @Qled_vzn ,
Heb je nog resultaat kunnen boeken? Ik zag trouwens op het plaatje dat de softwareversie out-of-date is. Deze graag updaten via USB.
Hier te vinden bij Downloads en pak de Windows versie -> Firmware update
Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC_1374.0.exe de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
Installeren: Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB..
Groet, Dick
op 07-02-2021 11:36 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi Dick,
bedankt voor je geduld.
De foto met de swversie was een oudere foto, de TV heeft al 1374.0
je geeft specifiek aan het via USB te doen, heeft dat voordelen t.o.v. het netwerk?
ik heb dan wrel de module verwijderd en de tv enkele uren aan laten staan maar ik kreeg , helaas, niet de foutmelding.
ik zag trouwens in een andere post dat er een andere CI+ module werd aangeboden(tenminste, zo begreep ik het) door @BruceH Community Manager. misschien dat Samsung genegen is om te helpen hierbij.
Zoals ik al schreef, het is random dat het probleem zich voordoet. je zal altijd zien dat ie nu wél goed opstart (als je naar de tandarts gaat heb je meestal ook opeens geen kiespijn meer...)
overigens, als het probleem zich de volgende keer weer voordoet,ga ik eerst kijken of de publieke zenders NPO 1,2, of 3 het wel doen
voor nu even zo laten dan?
groet
Frits
op 07-02-2021 11:52 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Qled_vzn , Frits,
Geen dank! Volgens mij kun je nu wel concluderen dat het niet aan de tv ligt, omdat de eerdere reparaties niet hebben geholpen.
Het updaten via USB is alleen nodig als de tv hier niks vindt:
Instellingen→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken
Het is mij nog niet duidelijk welke provider er bij de CI+ module hoort. Als je een andere nodig hebt, dan moet je dit bij de provider melden.
Het lijkt erop dat deze een defect heeft..
Groet, Dick
op 09-02-2021 10:09 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @Qled_vzn,
Bekend verhaal! Mijn advies is om een Hulp op Afstand sessie in te plannen: https://bit.ly/2OhhbuU
Probleem is dat de CAM module verbinding met de TV moet maken en tegelijk op het kabel netwerk moet controleren welke kanalen binnen het abonnement vallen.
Deze informatie wordt met een bepaalde regelmaat vanuit Ziggo naar de Smart Card gestuurd.
Dit is een DVB eigenschap, kunnen we met een firmware update niet oplossen.
Wat wel effect heeft om dit te versnellen is om de OnDemand functie uit te schakelen.
In het service menu kunnen we het een en ander aanpassen, daarvoor kun je dus een afspraak inplannen 👍
op 28-02-2021 12:09 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Nadat ik in sept 2019 een tijdje last van dit probleem had heb ik dat de laatste dagen ineens weer paar keer per dag. Er is niks veranderd, blijft maar een vreemd verhaal.

- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »