op 24-07-2019 10:30 AM
Heb mijn TV net een paar dagen. Aangesloten via Quantis CI+ 1.3 module met Ziggo smartcard. Alles werkt(e) perfect, in het begin.
Als ik nu de TV weer aanzet (na een paar uur niet gebruikt te hebben), verschijnt de melding:"Service niet beschikbaar" in beeld. Als ik van kanaal wissel, zie ik aan de rechterkant wel de info van het kanaalnummer en wat er op dat moment op dat kanaal wordt uitgezonden, maar verder geen beeld.
Maak ik de TV vervolgens stroomloos voor een paar seconden en zet hem dan weer aan, doet alles het weer perfect.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Dank je wel alvast voor het meedenken.
op 24-07-2019 05:21 PM
Goedemiddag @BOV ,
Het gebeurt de laatste tijd maar al te vaak dat ik hier niets mee kan.
55Q70 is het model/type. Daarom graag de volledige Model Code doorgeven.
Deze vind je op de sticker op de achterzijde van de tv en moet eindigen op XXN.
Ik doe deze check altijd, omdat ik wil weten of het hier om een Benelux model gaat (XXN).
Hopelijk kan ik je daarna helpen..
op 24-07-2019 05:53 PM
@DickKoster schreef:Goedemiddag @BOV ,
Het gebeurt de laatste tijd maar al te vaak dat ik hier niets mee kan.
55Q70 is het model/type. Daarom graag de volledige Model Code doorgeven.
Deze vind je op de sticker op de achterzijde van de tv en moet eindigen op XXN.
Ik doe deze check altijd, omdat ik wil weten of het hier om een Benelux model gaat (XXN).
Hopelijk kan ik je daarna helpen..
Dag Dick,
model is QE55Q70RATXXH. Eindigt niet zoals jij zegt op XXN.
Groeten.
op 24-07-2019 09:47 PM
Goedenavond @BOV ,
Tsja, dit is dus vervelend en was hier al bang voor. Dit is dus een gemodificeerde buitenlandse tv. Hongaars.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs. Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.
Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen. Deze tv's kunnen veel problemen opleveren, waaronder deze.
Waar is deze tv aangeschaft?
Problemen:
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper, want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen.
Succes!
op 25-07-2019 08:53 PM
@DickKoster schreef:Goedenavond @BOV ,
Tsja, dit is dus vervelend en was hier al bang voor. Dit is dus een gemodificeerde buitenlandse tv. Hongaars.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs. Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.
Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen. Deze tv's kunnen veel problemen opleveren, waaronder deze.
Waar is deze tv aangeschaft?
Problemen:
- Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
- En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
- Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper, want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen.
Succes!
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ga even overwegen wat ik ga doen.
Groeten.
op 25-07-2019 10:17 PM
Hoi @BOV ,
Bedankt voor je terugkoppeling!
Houd me graag op de hoogte over de voortgang.
Graag nog even deze info: Waar is deze tv aangeschaft?
op 29-07-2019 04:18 PM
op 27-10-2019 08:40 PM
Hallo,
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde probleem, al 2x gehad vandaag. Stroom eraf en alles werkt weer perfect. Mijn code eindigt WEL op XXN.
Iemand een tip wat ik kan doen? Dit moet toch niet kunnen bij een tv van een paar weken oud.
Grt Stefan
op 29-10-2019 10:57 AM
op 29-10-2019 07:19 PM
@DickKoster schreef:Hoi @BOV ,
Bedankt voor je terugkoppeling!
Houd me graag op de hoogte over de voortgang.
Graag nog even deze info: Waar is deze tv aangeschaft?
Hey Dick,
Als ik de barcode van mijn TV scan krijg ik de volgende informatie:
MN : QE55Q70RATXXH
PD : --/--/----
SN : XXXXXXXXXXXX (ff weggehaald)
FW : T-MSMDEUC-1315.4
FC : SWU-OU_T-MSMDEUC_1315_190812
MI : T-MSMDEUC
LS : EU_BENELUX
DI : ZPCA3YKLRHDLM
MA : 007C2DCF61D3
SC : 10101_Z_Z_Z
Dit is ook een RATXXH, maar er staat bij LS: toch EU_BENELUX....wat impliceert dat dan?
Greetzzz,
Gerben