Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Q95T/Q90T Firmware Update: Inverse Ghosting Fix en toevoeging Filmmaker Mode

(Onderwerp aangemaakt op: 01-07-2020 09:24 PM)
3679 Weergaven
KindOldRaven
Pioneer
Opties

Beste Samsung community, 

In de verenigde staten is er inmiddels een firmware update uitgekomen voor de QxxT 2020 serie. Deze firmware update brengt een aantal enorme verbeteringen met zich mee, tot op het punt dat ik er over na denkt tóch een Q90T aan te schaffen in plaats van een concurrerend model. 

Deze veranderingen zijn onder andere:
* Toevoeginge van de 'Filmmaker' mode

* Verwijderen van het 'inverse ghosting' (pixel overshoot door te agressieve pixel overdrive instellingen) in Game Mode (voor mij erg belangrijk.

Echter blijkt bij nader onderzoek dat deze betreffende firmware update in Europa er niet is en wij een compleet andere Firmware serie volgen dan zij... is er enig idee of deze update ook naar ons komt? Zo niet kijk ik weer gerust verder. 

Met vriendelijke groet,

Kevin

0 Likes
Spring naar oplossing
ErikMartijn
Explorer
Opties

@Diamjacobs 

Het werkt voor nu alleen via een USB update.

Als je de stappen volgt op de pagina waar ook de firmware te downloaden is kom je er vast wel uit en anders leg ik het even voor je uit.

Diamjacobs
Journeyman
Opties

Oké bedankt, hij staat er op inmiddels :smiling-face:

nu benieuwd hoe dat gaat worden met het gamen. 

MrFinch17
First Poster
Opties

hallo,

Ik heb deze update via USB uitgevoerd en dat is op zich wel goed gegaan, alleen Apple Airplay reageert nergens meer op. En als ik in het menu van de TV naar de optie Apple Airplay ga dan hangt het menu. 

Iemand een idee ?

Met vriendelijke groet

0 Likes
MrFinch17
First Poster
Opties

Het is al opgelost, spanning van TV gehaald en daarna werkte het weer.

thx anyway

0 Likes
KindOldRaven
Pioneer
Opties

Goed, ik kan officieel melden dat bij mij na de update op welke setting dan ook er geen inverse ghosting meer te vinden is :smiling-face: Mijne inmiddels ontvangen en geupdate en uitgebreid getest voor én na.

Dat geld voor XBox One X, PC input, 1080p 60/120, 1440p 60/120, 4k 60. Freesync of niet... máár... ik heb een ander leuk probleem: wat ik ook doe met Freesync aan verandert de gamma van het scherm direct. Het hele beeld is een stúk donkerder. 

Dit is niet zo wanneer de betreffende Xbox op een monitor of andere TV aansluit en Freesync aan zet. Alle brightness, contrast enhancer, local dimming settings etc zijn gelijk, maar het beeld is factor 3 donkerder met crushed blacks en highlights... Al geprobeerd:
- andere HDMI kabel

- ander HDMI port

- volgorde van opstarten TV/Xbox aanpassen

- 8-10-12 bit kleuren instellen op de XBox

Het maakt allemaal helemaal niets uit. 

Helaas maakt dit HDR + VRR/Freesync zga onspeelbaar in sommige gevallen. Ben al úren aan het testen geweest en helaas lijkt niemand te weten waar dit door komt. Ik kan nog een paar dingen proberen, werkt dat niet dan gaat ie helaas toch echt weer terug naar de winkel =/

Geen ghosting, geen dode pixels, helemaal niks. Wel wat dirty screen effect, omhoog-scrollende horizontale banden/lijnen in game mode (doorzichtig, heel appart) en deze aparte freesync bug. Ik hoopte dat het aan de Xbox lag, maar helaas is dat toch niet het geval 😜 

Nog bedankt voor alle hulp!

0 Likes
ErikMartijn
Explorer
Opties

@KindOldRaven 

Je zegt dat je de TV in PC mode zet, of was dit om te testen?

Ik heb mijn PC aan de TV gekoppelt maar de TV in 'Game Mode' gezet zodat je meer instellingen tot je beschikking hebt.

Ik kan niet zeggen dat ik hetzelfde ervaar en mogelijk is dit omdat er een PC gekoppelt is, maar met VRR aan of HDR+VRR merk ik niet hetzelfde wat jij zegt.

Als je hem in 'Game Mode' zet kun je dan daar die dynamische zwart waardes eens checken en ook bij de beeldscherm instellingen checken of het contrast en dynamisch contrast misschien te hoog staat. Er is ook nog een optie helemaal onderin om schaduwdetail te verhogen (dat maakt alle 'schaduwen' weer wat lichter).

0 Likes
KindOldRaven
Pioneer
Opties

EDIT: zie eigen thread 😜 Per ongeluk hier geantwoord! 😜

0 Likes
Maries
First Poster
Opties
Mooi dat de 2020 versies geupdate worden. Ben wel bijzonder teleurgesteld dat de 2019 versies al vergeten zijn. 2 weken terug een mail gestuurd naar rtings.com en gevraagd of zij er aandacht aan kunnen besteden. Antwoord was dat ze bekend zijn met het probleem en tests aan het doen zijn. Aangezien ze alle modellen uitvoerig willen testen 2018,2019 en 2020 kon het nog wel weken tot maanden duren tot ze dit gaan publiceren. Hopelijk wordt samsung dan eindelijk wakker. Tot nu toe erg veel spijt van m'n aankoop gehad (65 Q90R)
0 Likes
Confessions
Student
Opties

Ik heb zelf net de Q95T binnen met update 1304 ik vraag me af of de probleemen zijn verholpen in de game modus ik zie soms toch rare streepen bij opstarten van de game maar weer niet tijdens het spelen zijn er meschien nog bijzondere instellingen die ik moet aanpassen ? ik zie dat de Q90T us versie update 1402.1 heeft krijgen wij die ook ?

0 Likes
ErikMartijn
Explorer
Opties

@Confessions Deze update is er al voor o.a. de Q90T/Q95T modellen, ik draai nu al een week lang 1402.6, het is echter alleen nog maar handmatig te installeren. Waar je dit download en hoe je dit zelf kunt installeren staat wel op de support pagina onder 'Downloads'.