op 01-07-2020 10:53 PM
Sinds 2018 in bezit van QE65Q9F televisie.
Vandaag doet de afstandsbediening het niet meer. Alleen aan/uit werkt. Rood lampje op afstandsbediening blijft knipperen.
Alle stappen (die op dit forum stonden) doorlopen om afstandsbediening te resetten. Bediening voa app ging wel. Daarmee TV gereset (stond als laatste optie ook op dit forum).
Bij opstarten van tv-instellingen kan ik niet verder omdat afstandsbediening nog steeds niks doet. Via app kan ook niet want tv moet opnieuw gekoppeld met pin-code van TV!?
Wat nu? Groeten Marco
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-07-2020 11:10 PM
Probleem opgelost. Dank voor advies.
Nog wel knelpunt met volume via optische uitgang maar dat zoek ik nog wel uit,
groeten Marco
op 02-07-2020 08:25 AM
Goedemorgen @Marco315 , Marco,
Welke stappen heb je zoal doorlopen? Welke app gebruik je als remote?
Heb je de tv al een poos spanningsloos gezet? Het lijkt erop dat deze AB defect is..
op 02-07-2020 03:10 PM
Dag Dick,
Dank voor jouw reactie.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Pairen d.m.v. minimaal 3 seconden ingedrukt houden van Return en Play/Pause
- Resetten van de remote d.m.v. minimaal 4 seconden ingedrukt houden van Return en Extra
- TV een paar minuten van de netspanning gehaald (power kabel eruit)
- Batterijen in afstandsbediening vervangen
Wat me opvalt is dat drukken op een willekeurige knop resulteert in het rood knipperen van het lampje op de afstandbediening.
Voordat ik de TV heb gereset kon ik voa SmartThings de tv gewoon bedienen.
Na die reset niet meer omdat de app de tv wel vond maar ik de koppelcode van de tv niet in beeld kreeg omdat ik bij het opstarten niet verder kom dan "taal selecteren" omdat ik met de AB dus niks kan.
Vragen:
1) Als de AB stuk is , zoals je aan gaf, is dat dan garantie en waar moet ik dat dan melden?
2) Heb je een typenummer voor de AB indien ik zelf een nieuwe moet bestellen?
Dank alvast. Groeten Marco
op 02-07-2020 04:34 PM
Hoi @Marco315 , Marco,
Geen dank! Gaat het om de volledige Mode Code QE75Q9FNALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de garantie. Meestal 2 jaar.
Het knipperen van de rode LED op de Smart Remote is normaal als je een toets indrukt.
Als het goed is, gaat de IR-sensor op de tv dan ook knipperen. Zou je de Smart Remote een keer op deze manier willen resetten?
Met de tv aan. Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen. Zet de tv uit en dan weer aan.
Eventueel de tv wat langer dan een paar minuten spanningsloos zetten. Uurtje of zo.
Als dit niet helpt, dan kun je ervan uitgaan dat de Smart Remote defect is.
Het typenummer is BN59-01300F of vervanger BN59-01300J. Te verkrijgen bij Samsung. Rond € 80,-.
Op internet vaak goedkoper te verkrijgen. Indien nog garantie, dit melden bij de leverancier.
Daar loopt namelijk je garantie. Niet bij Samsung. Graag hoor ik van je..
op 02-07-2020 11:10 PM
Probleem opgelost. Dank voor advies.
Nog wel knelpunt met volume via optische uitgang maar dat zoek ik nog wel uit,
groeten Marco
op 03-07-2020 08:53 AM
Goedemorgen @Marco315 , Marco,
Fijn dat het is opgelost! Als je bedoelt dat je met de AB van de tv het volume wilt regelen bij een connectie met een optische kabel, dan kan dit niet.
Het optische signaal uit de tv is onversterkt en moet dus op de aangesloten geluidsapparatuur gebeuren..
op 12-09-2020 08:44 PM
Dag Marco,
wat was precies je oplossing? Was dit met een nieuwe AB? Ik heb het probleem nog steeds met mijn QE49Q7FAMLXX TV. Stappen hierboven meerdere malen uitgevoerd, maar komt steeds terug. Dus voordat ik een nieuwe AB koop, ben ik benieuwd of dit voor jou de oplossing was.
Groeten,
Frank
op 12-09-2020 10:20 PM
Heb nog steeds de oude AB. Moet af en toe nog wel pairen maar dat gaat nu ook zonder de batterijen te verwijderen.
oplossing destijds:
Met de tv aan. Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen.
op 26-09-2020 11:57 AM
Bij mij is het probleem opgelost door afstandsbediening opnieuw te koppelen. Dit doe je door de return en de play/pauze knop tegelijkertijd in te drukken. Op je tv zie je dat hij dan gekoppeld wordt. Succes. Gr. Lianne
op 26-12-2022 08:42 PM
Ik heb een Samsung QE65Q9F (2018) - QLED maar na twee jaar en zes maanden begint de problemen dat de afstand bediening heel vaak moet ik resetten som paar keer per dag en nu lukte het niet meer. Heb een nieuw AB maar tocht zelfde probleem weet iemand een op lossing van.