op 11-10-2017 04:02 PM
Beste,
Vorige week heb ik mijn nieuw gekochte TV aangesloten en via de Smart App heb ik IP Smart TV geinstalleerd.
Via deze app kan ik opgeslagen video's bekijken. Nu loop ik tegen een probleem aan dat wanneer ik via deze app films afspeel een video gewoon goed begint en na een paar minuten 15-20 minuten naar voren springt. Dit heb ik met .mkv en .mp4 bestanden.
Met .avi bestanden speelt deze wel een hele film af maar soms wordt het beeld blokkerig en heeft hij moeite om er doorheen te komen.
Als ik op internet kijk zijn deze problemen spontaan begonnen bij heel veel mensen die eind 2016 de firmware hadden geupdate, is dit bekend bij jullie?
- internet bedraad 40 MB down, 10 MB up (moet voldoende zijn om een standaard film te bekijken)
- problemen met alle films
- Ook contact gehad met Smart Ip app, deze geven aan dat het probleem niet zit in hun software. Er zijn andere Smart Tv's (oudere van Samsung en LG) ie dit probleem niet hebben.
- Firmware eergisteren geupdate, dus deze is de meest recente
-extensies en codecs die de film heeft wordt ondersteund door mijn TV
betaal je meer dan 1000 euro voor een tv uit 2016 dan nog heeft deze problemen me het weergeven van .avi materiaal. kan mij niet voorstellen. het moet wel een softwarematig probleem zijn nu dit ook spontaan na een firmware update in het buitenland is begonnen.
op 11-02-2022 04:00 AM
Na lange tijd ben ik weer terug want het probleem is weer terug na een firmware update naar 1250.2 op mijn televisie.
is dit bekend bij jullie? Het probleem zat dus in de firmware destijds.
op 14-02-2022 11:04 AM
Hi @Adamski, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Wat ervaar je precies? Kan je de filmpjes wel afspelen als deze op een USB stick staan? En wat heb je zelf al geprobeerd om dit te verhelpen?
Groeten,
Martijn
op 20-02-2022 07:04 PM
Dag Martijn, in mijn openingspost is het uitgebreid onschreven maar hierbij nogmaals:
Via iptv apps die ook te downloaden zijn via de apps van mijn Samsungtv heb je de mogelijkheid om bijv. gemiste programma’s terug te kijken.
Dit zijn .mkv of .avi videobestanden. Het maakt niet uit vanuit welke app ik de source (videobestand) benader het loopt vast.
als ik een videofragment start dan gaat deze na 2 minuten kijken automatisch naar 10 min. daarna weer 1 minuten goed en springt naar bijv 22 min.
het verwerken van data en afspelen gaat dus niet goed.
het probleem was in 2018 toen ik dit probleem hier gemeld had ook maar was na en firmware update opgelost.
3/4 jaar geen problemen gehad maar na de laatste firmware is het probleem dus weer terug.
op 22-02-2022 08:09 AM
Goedemorgen, @Adamski.
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te verhelpen? Heb je de SmartHub ook al eens gereset? De apps worden dan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Nadat er een update op de TV heeft plaatsgevonden is het ook belangrijk dat de apps worden bijgewerkt.
Maakt dit geen verschil dan is er ook een mogelijkheid om een afspraak te maken voor Hulp-op-Afstand, kijk hier voor meer informatie: Hulp op Afstand | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 06-03-2022 06:00 PM
App reset zal en kan niet helpen ook een reset van tv niet. Dat heb ik allemaal destijds geprobeerd en allemaal zonder resultaat.
Begin jan. heeft er iemand van samsung meegekeken van afstand en het probleem genoteerd. Ze gaf aan dat ik toevallig de tweede was die exact hetzelfde probleem had gemeld. Het verschil was enkel de app op de tv maar het probleem met source dus .mkv of. was hetzelfde.
niet kunnen afspelen PUNT!
eind jan. begin Febr. zou zogenaamd een nieuw release uitgebracht worden. Het is al bijna half maart nog steeds geen update.
vorige week met ze weer gebeld, zo amateuristisch allemaal binnen Samsung.
Niet bekend wanneer er een firmware uitkomt, jah ze zijn bezig is het antwoord.wordt mijn probleem ook opgelost? Weten we niet maar we zijn bezig.
geen vetrouwen in hun update.
hoe kan ik een firmware terugzetten? Er zal vast wel firmware op een usb stick gezet kunnen worden, werkt dit niet?
op 08-03-2022 04:49 PM
Wanneer er een bepaalde update wordt uitgerold is ons niet bekend, dit is voor ons ook afwachten. Het is overigens niet mogelijk om een lagere firmware uitvoering op je TV te installeren. Omdat je aangeeft dat dit na een update zou zijn begonnen is het ook belangrijk dat de app op je TV een update krijgt. Je kunt hiervoor contact opnemen met de app ontwikkelaar, deze zullen dan met een update voor je app dienen te komen,
Groeten,
Martijn
op 08-03-2022 04:55 PM
Dag Martijn, de fout is begonnen na de update van de firmware van de tv. Heeft dus niets met de app te maken.
op 08-03-2022 04:58 PM
op 08-03-2022 05:01 PM
Dat klopt, maar heb 3 apps geinstalleerd en op alle 3 hetzelfde probleem ervaren.
dus de app waarmee ik wil afspelen maakt geen verschil omdat er iets op firmware niveau fout gaat sinds de laatste firmware 1250.2 van eind oktober 2021
op 08-03-2022 05:07 PM