Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met HDMI3 e-ARC aansluiting - TV QE55Q95TALXXN en soundbar HW-Q950T/XN - geen geluid meer

(Onderwerp aangemaakt op: 05-11-2023 10:56 AM)
626 Weergaven
Vespanius
Explorer
Opties

Sinds gisteren krijg ik plots geen geluid meer via mijn soundbar.  TV geeft melding dat "het audio apparaat is aangesloten op een poort die geen ondersteuning geeft voor ARC.  Gelieve de HDMI kabel aan te sluiten op HDMI3 (e-arc)"  Die HDMI kabel (2.1) zit altijd al in HDMI3 van de "one connection box" en heeft altijd al goed gespeeld.  Heb gisteren de TV al gereset, de software is ook up to date en mijn instellingen zijn ongewijzigd.  Heb ook al de "one connection box" en soundbar een tijdje zonder stroom gezet, maar tot nu toe heeft niets geholpen.

Iemand andere ideëen/oplossingen?

mvg

Marc

0 Likes
7 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Vespanius , Marc.

1.  De soundbar resetten. Terwijl de soundbar is ingeschakeld. Druk beide volumeknoppen op bar gedurende tenminste 5 seconden in. “INIT” verschijnt daarna op het display
  2. Testen met een andere HDMI kabel
  3. Eventueel er remote naar laten kijken -> https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
    Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen. Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen
signatureee
Groet, Dick

Vespanius
Explorer
Opties

Bedankt Dick.  Net gereset.  De soundbar gaat terug in stand d.Ini maar krijg nog steeds geen geluid en krijg terug de pop up dat ik de kabel moet aansluiten op HDMI3.  Ook al andere kabel geprobeerd met zelfde resultaat.

Zal de remote service aanvragen.

0 Likes
Vespanius
Explorer
Opties

Dick is dat een nederlands telefoon nummer dat gebeld moet worden voor die remote service?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Vespanius ,

Dat nummer klopt niet. Heb ik doorgegeven.
Gewoon naar Support bellen -> 088-9090100

signatureee
Groet, Dick

Vespanius
Explorer
Opties

Bedankt!

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Vespanius ,

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Vespanius
Explorer
Opties

Hallo Dick,

Gisteren geprobeerd toen ik thuis werkte, maar wachttijden zijn zeer lang.  Dus effe via BT proberen connectie maken en dat lukte zeer goed, dus nu heb ik sound via een BT verbinding, wat net zo goed is.

mvg

Marc