10-06-2019 12:48 PM - bewerkt 10-06-2019 12:50 PM
Hallo,
Ik heb een 46ES7000 smart tv en onlangs een Majority Ben II+ soundbar (SB) aangeschaft en nu doet zich het volgende probleem voor met de vraag of iemand hier een oplossing voor heeft?
Ik heb SB aangesloten met Optisch Digital kabel op TV, daarna via bron op externe speaker gezet en de tv zenders speelt hij geluid via de Soundbar af, dus geen probleem!
Als ik nu naar Netflix ga dan stoort hij en hoor ik alleen gekraak (pop,pop,pop) maar dus geen geluid. Ik dien hem dan weer via bron terug te zetten op interne speaker en heb dan wel geluid.
Ik weet dus niet wat de oplossing is of kan zijn om zowel Netflix en tv via SB te horen?
Sb heeft ook HDMI Arc: deze aangesloten maar dan krijg ik helemaal geen geluid....
Alvast dank
op 10-06-2019 01:08 PM
Goedemiddag @DP69 ,
Dit is een foutieve aansluiting. Niet de Bron op externe speaker zetten.
Je moet de Geluidsuitvoer op Audio-uitgang/optisch zetten. Zie foto 1.
Je kunt dan alleen het volume niet meer regelen met de AB van de tv. Zie foto 2.
Dit komt, omdat het optische signaal uit de tv een 'pure digital signal" is, dus onversterkt.
Het volume moet je dus op de Soundbar regelen..
Geluidsuitvoer foto1
Dit krijg je links te zien als je het met de AB probeert Foto 2
op 10-06-2019 04:50 PM
hallo Dick,
Dank voor je antwoord, ik zal er eens naar kijken! Ik zag overigens dat ik geen 46es7000 maar een 46es8000 heb. Weet overigens niet of dat uitmaakt....
mvg dp69
10-06-2019 05:18 PM - bewerkt 10-06-2019 06:08 PM
Hey @DP69 ,
In principe weinig verschil. De volledige Model Codes van beide tv's: UE46ES7000SXXN/UE46ES8000SXXN.
https://tweakers.net/pricewatch/307352/samsung-ue46es7000/specificaties/
https://tweakers.net/pricewatch/307315/samsung-ue46es8000/specificaties/
Het introductiejaar van beide types is 2012. Beide types hebben dezelfde softwareversie. 2022.0.
Betekenis 7000 en 8000:
Laatste 2 cijfers 00: Soms geeft het getal aan dat de tv alleen in een bepaalde winkelketen, bijvoorbeeld BCC of MediaMarkt, wordt verkocht. Of gaat het om een specifiek design.
Hopelijk krijg je het voor elkaar om zowel Netflix en tv via de Soundbar te horen!
Fijne avond!
op 12-06-2019 07:15 AM
@Dick: ik krijg nu nog steeds geen geluid uit de soundbar als ik Netflix op zet.
Ik werk nu als volgt:
- TV kijken = met AB van de TV geluid uitzetten en AB van Soundbar volume hoger zetten (anders gaat hij galmen als ze allebei aan staan.
- Netflix kijken = met de AB van de TV geluid juist weer aanzetten en de Soundbar middels AB uitzetten
Dus film Netflix luisterenvia Soundbar zit er dus (nog) steeds niet in, ik weet ook geen andere oplossing. Wellicht eens neerleggen bij support van Samsung zelf.
12-06-2019 09:33 AM - bewerkt 13-06-2019 10:19 AM
Goeiemorgen @DP69 ,
Dit is nog steeds een lokaal probleem. Support kan hier niets mee.
Als de Geluidsuitvoer op de tv op Audio-uitgang/optisch gezet wordt, komt er geen geluid meer uit de tv speakers.
"met AB van de TV geluid uitzetten" kan dus niet kloppen, want dat is al uit door bovenstaande instelling.
Al het geluid, van welke app dan ook, gaat via de optische kabel naar de SB. Ook het tv geluid.
Hierbij een uitleg (in het Engels) hoe aan te te sluiten en de SB in te stellen:
Connect the Digital Optical Audio cable to the optical output on the TV and to the Optical Input on the speaker bar.
Press the POWER button on side panel or POWER button directlyon the remote control to switch on the unit.
Press the OPT button on the remote control to switch to Optical mode or select the MODE button on the sound bar repeatedly to select the Optical mode. OPT will now display on the front control panel of the soundbar.
Make sure the audio setting on your connected device is set to Optical Audio.
Audio from the connected audio source will now be played through the speakers.
Graag hoor ik van je..
op 14-06-2019 06:56 AM
Hallo Dick,
Ik zal eens kijken of ik wat afbeeldingen kan uploaden van de instellingen zoals ik ze nu heb staan. Handleiding heb ik ook doorgenomen (altijd) maar daarin zie ik geen gekke zaken.
Groet
op 14-06-2019 10:06 AM
op 14-06-2019 08:32 PM
Hallo Dick,
Zoals je eerder beschijft zit ten de insttelingen bij mij toch iets anders v.w.b. er in beel dte voorschijn komt. Ik heb afbeeldingen bijgevoegd inzake de instellingen.
15-06-2019 09:11 AM - bewerkt 15-06-2019 09:14 AM
Goedemorgen @DP69 ,
Bedankt voor de mooie foto's! Ziet er idd anders dan bij mij. Ik ben ook teveel van m'n eigen tv uitgegaan.
Dit zijn echter alleen Geluidsinstellingen. Hierop zie ik niet waar je de Optisch out kan selecteren.
Nu heb ik een handleiding gevonden waaruit blijkt dat dit ook niet mogelijk is. Misschien heb je die al.
Ze hebben 't daar wel over een Thuisbioscoop en jij heb een Majority Ben Nevis II + 150W Soundbar.
Ik zie die alleen niet terug op Nederlandse sites dus ws. bij Amazon gekocht of Ebay.
https://www.amazon.com/Majority-Nevis-Soundbar-Sound-System/dp/B07NGDJQ55
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201203/20120327100751967/17_EPDVBEUE_DUT.pdf
Zie pagina 12-14
Hierbij ook een Manual van de SB: https://www.manualslib.com/manual/1428580/Majority-Ben-Nevis.html
Die heb je ws. ook al. Misschien is e.e.a. toch bruikbaar.
Ik begrijp nog steeds niet waarom het alleen om Netfix gaat.
Al het geluid, incl. Netflix en tv, moet via de Optische kabel gaan.
Er mag dus geen onderscheid zijn in deze 2 bronnen.
Het kan ook nog zijn dat de Majority Ben Nevis II+ niet compatibel is met de tv.
Hopelijk krijg je het aan de gang, want ik weet 't anders ook niet meer 🤷♂️..