op 10-06-2019 11:26 AM
Ik heb mijn smart tv UE43NU7190 via wifi verbonden met internet. Steeds als ik de tv via de afstandbediening aanzet heb ik geen verbinding en moet ik de netstekker uit het stopcontact halen en opnieuw insteken. Vervolgens werkt wifi meteen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
om dit te omzeilen heb ik een bedrade verbinding geprobeerd door de tv met een cat5e kabel met de router te verbinden echter als ik dan probeer te installeren krijg ik de melding dat geen internetkabel is aangesloten. Wat is er niet goed?
op 10-06-2019 12:02 PM
Goedemiddag @NAarts ,
Is de volledige Model Code van de tv UE43NU7190SXXN? Zie de sticker achterop de tv. Introductiejaar 2018.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1252.0? Bij (Menu) Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Hoe staan de internet instellingen ingesteld op de tv? Handmatig invoeren of Automatisch ophalen?
Kun je hier een foto van uploaden? Er is een aantal dingen die je kunt proberen.
Dit om een aantal dingen uit te sluiten. Je zou ook nog kunnen proberen om op 2.4 GHz te connecten.
Het lijkt mij meer een probleem met de NETWORK-WLAN CLIENT. Dit is echter gissen.
Graag hoor ik van je..
op 10-06-2019 12:50 PM
Bedankt voor je snelle reactie.
De modelcode eindigt inderdaad op XXN, gekocht bij officiele dealer.
De softwareversie is de laatste 1252.0.
Gisteren heb ik diverse malen geprobeerd bekabeld verbinding te krijgen met de UTPkabel rechtstreeks in het modem. Dit lukte niet omdat ik steeds de melding ‘ geen netwerkkabel gedetecteerd’. Om jouw adviezen op te volgen heb ik het nu nogmaals geprobeerd en wie schets mijn verbazing: direct ‘verbinding geslaagd’. Ik begrijp hier niets van. Alvorens ik nu een UTP kabel in de loze leiding naar de slaapkamer ga trekken kijk ik het met de losse kabel enkele dagen aan of de vaste verbinding stabiel is.
Dit alles is voor de tv in de slaapkamer. In de woonkamer heb ik de smart tv QE55Q8FNALXXN. Deze werkt feilloos op hetzelfde modem.
Bedankt voor je hulp zover. Mocht het na enkele dagen niet goed werken dan meld ik me weer.
op 10-06-2019 01:13 PM
Hi @NAarts ,
Geen dank natuurlijk! Mooi dat het weer werkt!
Welke optie van mij heeft uiteindelijk gewerkt?
op 10-06-2019 02:55 PM
Ik heb niets veranderd alleen opnieuw geprobeerd. Ik snap het ook niet. Ik vertrouw het daarom nog niet omdat ik eerder met wifi ook problemen had bij inschakelen. Ik laat de losse kabel dus nog enkele dagen liggen voordat ik definitief de kabel in een loze leiding ga leggen.
op 10-06-2019 02:58 PM
Oké @NAarts ,
Duidelijk. Als je weer problemen krijgt, neem dan gerust weer contact op.
Fijne 2e Pinksterdag nog!
op 18-10-2019 12:56 PM
Mag ik vragen welke beeldinstelingen u gebruik ik heb zelfde krijg beeld niet top
op 18-10-2019 03:42 PM
Wat bedoel je precies met 'welke beeldinsterringen'. Er zijn zoveel instellingen.
op 18-10-2019 03:46 PM
Sorry mijn vraag is eigelijk hoe u beeldinstelingen heeft staan de kleur en contrast en ik heb de zelfde tv krijg alleen beeld niet echt top
op 18-10-2019 04:11 PM
Ik gebruik deze tv op de slaapkamer en mijn beeld is prima. Dit zijn de instellingen:
Beeldmodus: standaard
Beeldformaatinstellingen: 16:9 standaard
Vervolgens naar Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 42
Helderheid: 0
Contrast: 50
Scherpte: 10
Kleur: 25
Tint: 0
Clean digital view: auto
Auto motion: auto
Contrastverbetering: laag