Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem met anynet+ en chromecast

(Onderwerp aangemaakt op: 30-05-2019 02:55 PM)
3383 Weergaven
Vissertje
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

 

Ik heb een probleem met mijn chromecast ultra i.c.m. anynet+. De situatie is als volgt, de chromacast is aangesloten op mijn receiver (marantz SR7011) en de TV aangesloten op de ARC aansluiting van de receiver. Wanneer ik op de TV Anynet inschakel gaat telkens de tv aan als ik spotify stream naar de chromecast en dat is zeer ongewenst. Zet ik dan handmatig de tv weer uit stopt ook spotify met spelen. Druk ik dan spotify weer op play gaat alles even goed maar na een paar minuten gaat spotify wederom op pauze... Druk ik weer op play gaat het voor een paar minuten goed en vervolgens verbreekt spotify de verbinding met de chromecast ... Maak ik dan weer verbinding met de chromecast gaat de TV weer aan en zo kan ik de hele dag wel door gaan, word er helemaal gek van.

 

Nu heb ik dus Anynet+ uit gezet en de receiver middels een optische kabel verbonden met de tv voor het geluid. Ook dit is weer niet ideaal want zo kan ik geen gebruik maken van dolby digital+, alleen van gewonde dolby digital... 

 

Ik kan helaas geen mogelijkheid vinden om CEC afzonderlijk van ARC uit te zetten, deze twee lijken met elkaar verbonden te zijn... 

 

Wie o wie weet raad...

 

Ik wil dus niet dat externe apparaten mijn tv aan en uit kunnen zetten maar wil wel graag het geluid via de HDMI kabel naar mijn receiver sturen... Dat is alles wat ik wil, niet meer en niet minder.

6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Vissertje ,

 

Dit is een hele rare constructie.

In de eerst plaats hoort de Chromecast aangesloten te worden op de tv via HDMI.

Anynet+ heb je sowieso niet nodig. De tv optisch aansluiten op de Marantz is goed.

De tv hoeft niet in een ARC poort aangesloten te worden.

Dolby digital+ staat los van de optische verbinding met de Marantz.

Dolby digital+ is alleen beschikbaar voor externe luidsprekers die deze indeling ondersteunen...


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Vissertje
Apprentice
Opties

Goede morgen @dkoster en dankjewel voor je reactie,

 

Allereerst is deze constructie obsoluut niet vreemd te noemen, sterker nog, dit is hoe een AV receiver is bedoeld. Je sluit alle apparaten aan op de diverse ingangen van de receiver en de TV sluit je vervolgens aan op de monitor uitgang van de receiver. Wanneer je nu een bepaalde ingangsbron selecteerd op de receiver zal hij automatisch de gekozen input doorschakeln naar de uitgangen en (zo heb ik het ingesteld op mijn receiver) zal hij het geluid via de luidsprekers laten gaan welke zijn aangesloten op de receiver.

 

Mijn receiver ondersteund digital+ dus over deze mogelijkheid beschik ik.

 

De TV ondersteund ook digital+ wanneer je deze via de HDMI laat terug lopen naar de versterker (dat heet ARC, zo kan de HDMI als zowel een ingang als een uitgang dienen) Een optische aansluiting heeft een te smalle bandbreedte om digital+ te kunnen ondersteunen waardoor het maximale via optisch standaard dolby digital is. Omdat ik op termijn een volledige dolby atmos opstelling wil hebben in de woonkamer is het een gemis om geen dolby digital+ te hebben van tv naar receiver. Ik gebruik trouwens de luidsprekers van mijn TV nooit en gebruik altijd mijn 5.1 opstelling zoals ik dat op mijn marantz heb aangesloten. 

 

Dan de reden waarom ik explieciet NIET de chromecast op de TV WIL hebben. Als ik Spotify luister (wat ik van mijn telefoon naar de chromecast stream) wil ik niet de TV aan hoeven te hebben, wil dan alleen de receiver aan hebben en dat werkt perfect. Zo heeft het met de oude TV ook altijd prima gewerkt en zo hoort het bij een AV receiver ook. 

 

Dan nu terug naar het probleem, wanneer ik dus Dolby digital+ wil hebben zal ik dus de HDMI zo moeten in stellen dat het geluid van de TV, via de HDMI kabel terug gaat naar de receiver als ik Netflix ofsow kijk via de APP van de TV. Om ARC (Audio Return Channel) te kunnen gebruiken moet ik de volledige Anynet+ inschakelen waar meer achter zit dan alleen het inschakelen van ARC, hier zit ook meteen CEC bij in (Consumer Electronics Control) wat betekend dat externe apparaten de TV kunnen bedienen en dus aan/uit kunnen zetten en daar zit mijn probleem, ik wil namelijk niet dat andere apparaten mijn TV aan en uit kunnen zetten. Het zou dus fijn zijn als Samsung die twee dingen softwarematig van elkaar zou los koppelen zodat je ARC afzonderlijk van CEC kan gebruiken. 

 

Hopelijk ben ik nu duidelijk geweest in de uitleg van mijn probleem en waarom ik bepaalde zaken heb aangesloten zoals ik het heb. 

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Vissertje ,

 

Allereerst bedankt voor je 'like'! Altijd welkom. Ook voor je zeer duidelijke uitleg!

Ik probeerde een beetje mee te denken, maar ging teveel uit van mijn eigen opstelling.

Zal ik je vraag doorsturen naar onze Moderators? Lezen sowieso mee..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Vissertje
Apprentice
Opties

Hoe meer mensen het lezen hoe groter de kans dat er een oplossing komt 🙂 

 

De eerslijkheid gebiedt me te zeggen dat het ook al door mijn hoofd spookt om de chromecast te gaan vervangen door een Nvidia Shield zodat ik helemaal niks meer met app's op de tv hoef te doen (dus ook het normale tv kijken) en de tv enkel en alleen nog maar een beeldscherm is die dingen moet laten zien die ik zien wil... Maar goed, als het in de TV werkend is te krijgen zoals ik het in gedachte heb scheelt me dat een hoop geld.

 

Overigens is het ook zo dat mijn hele bioscoop opstelling wordt bestuurd door een smart home systeem en alles middels een enkele druk op de knop volledig automatisch gaat. De kans is dus best groot dan mijn wensen wat bijzonderder en specifieker zijn dan dat van 99.9% van de gebruikers. Kan me daarom ook best voorstellen dat velen mijn probleem niet begrijpen of er geen probleem in zien.

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Vissertje ,

 

Ik heb 'm toch maar even doorgestuurd!

 

Fijne zondag nog! ☀️😎


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
GJ73
Apprentice
Opties
Nooit antwoord gekregen zeker. De Engelstalige community staat pagina’s vol met anynet problemen veroorzaakt door Samsung. Schandalig eigenlijk
0 Likes