21-10-2020 09:42 AM - bewerkt 21-10-2020 01:25 PM
Hallo,
bij het installeren van mijn tv kan ik wel alle zenders vinden, maar vervolgens krijg ik geen beeld op mijn nieuwe Frame 32”. Ik gebruik een COAX kabel en een CI+ module. Dezelfde kabel en aansluiting werken wel bij de 55Q80T dus daar ligt het niet aan. Als ik de HUMAX box van Ziggo aansluit via HDMI dan werkt het wel, maar hij zou ook zonder moeten werken lijkt me... Heeft iemand enig idee? Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-10-2020 02:17 PM
Hoi @Biste2020 , Stef,
Hier was ik al bang voor. De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH (Hongaars)
Er is een groot verschil tussen Made in Hongary en geïmporteerd uit Hongarije en vervolgens 'geschikt' wordt gemaakt voor de Nederlandse markt.
Mijn tv is ook in Hongarije gemaakt. Deze tv's leveren problemen op, waaronder een CI+ module en apps.
De CI+ module is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht en werkt niet goed als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN.
Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.
Foka (Kamera Express) staat bij mij op lijst met leveranciers dit soort fratsen uithalen.
Ik zou je willen adviseren, los van de problematiek, om deze tv te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Zonder opgaaf van reden en dus geld retour (koopovereenkomst laten ontbinden).
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 21-10-2020 12:50 PM
Goedemiddag @Biste2020 ,
Heb je voor mij eerst de volledige Model Code van de tv? De staat op de sticker achterop de tv.
De tv hangt waarschijnlijk al tegen de muur, dus daar kun je niet bij. Misschien op het aankoopbewijs?
Anders checken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Deze code moet eindigen op XXN.
Graag hoor ik van je.
op 21-10-2020 01:23 PM
Hallo Dick,
Het modenummer is:
QE32LS03TBK
fijn dat je meedenkt. Probleem is nog niet opgelost.
mvg
stwf
21-10-2020 01:33 PM - bewerkt 21-10-2020 01:35 PM
Hoi @Biste2020 ,
Geen probleem! Volgens mijn gegevens is dit geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv.
Het is daarom erg belangrijk dat ik de laatste 3 letter van de Model Code krijg.
Je zou eventueel in het bezit kunnen zijn van een 'grijze import' tv.
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Heb je gekeken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv?
Anders toch even kijken op de achterkant van de tv. Eventueel daarvan een foto maken.
Als de tv aan een beugel hangt, kun je die volgens mij een beetje naar voren trekken.
Bij welke leverancier is deze tv aangeschaft? Ik begrijp even niet waarom je dit topic op Opgelost heb gezet..
op 21-10-2020 01:54 PM
Hallo Dick,
De “opgelost” melding is een foutje, maar kan ik niet meer corrigeren. Ik ga even achter de laatste letters aan. Ik kom daar zsm Op terug.
Vriendelijke groet,
stef
op 21-10-2020 02:02 PM
op 21-10-2020 02:03 PM
Ik zie inderdaad hongarije staan😬. Tv is gekocht bij camera express in rotterdam.
op 21-10-2020 02:17 PM
Hoi @Biste2020 , Stef,
Hier was ik al bang voor. De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH (Hongaars)
Er is een groot verschil tussen Made in Hongary en geïmporteerd uit Hongarije en vervolgens 'geschikt' wordt gemaakt voor de Nederlandse markt.
Mijn tv is ook in Hongarije gemaakt. Deze tv's leveren problemen op, waaronder een CI+ module en apps.
De CI+ module is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht en werkt niet goed als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN.
Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.
Foka (Kamera Express) staat bij mij op lijst met leveranciers dit soort fratsen uithalen.
Ik zou je willen adviseren, los van de problematiek, om deze tv te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Zonder opgaaf van reden en dus geld retour (koopovereenkomst laten ontbinden).
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 21-10-2020 02:32 PM
Hallo Dick,
bedankt voor je hulp en informatie. Ga er meteen achteraan. Lijkt me inderdaad een bewuste actie. Ik laat weten hoe het af is gelopen. Fijne dag nog.
met vriendelijke groet,
Stef
21-10-2020 02:34 PM - bewerkt 21-10-2020 02:37 PM
Hoi @Biste2020 , Stef,
Geen dank! Doe alles wel via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Hierbij de complete lijst met leveranciers waar je niet moet zijn:
Foka (Kamera Express), TVreus, bol.com→partner: Deli Lifestyle, bol.com→partner: Electro Deals B.V.=TVreus, otto.nl, bol.com→partner: EL-Vidas, plasmavisie.nl, KiyOh, bol.com→partner: TV-Plaza, Buymi, bol.com→partner: TV-Online, bol.com→partner: EL-Living, Electronic Partners, buybestshop.eu
TV-Plaza, TV-Online, EL-Living en EL-Vidas hebben hetzelfde retouradres:
Skagerrak 20, 9723 JR Groningen. Dit is gewoon dezelfde toko.
Suc6!