Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Platenspeler Lenco aansluiten op Samsung Frame

(Onderwerp aangemaakt op: 06-06-2022 12:01 PM)
746 Weergaven
Rose1971
Journeyman
Opties

ha allen,

ik wil een Lenco platenspeler met ingebouwde voorversterker (L 3808) via mijn Samsung Frame koppelen aan mijn Bose Soundbar 700.

Bose geeft aan dat ik alleen kan koppelen via de TV. 

Ik heb al een Tulp -> HDMI converter aangesloten op de HDMI 2 ingang op de box (HDMI 1 is Samsung -> Bose).

Ik heb echter geen idee wat ik aan moet geven als apparaattype. Geen enkele aansluiting levert geluid via TV of speaker op. Ik hoor alleen heel, heel zacht de platenspeler zelf. 

Wat doe ik verkeerd?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rose1971
Journeyman
Opties

Yes! Gelukt met een tulp -> optical (ADC) converter direct ingeplugd op de Bose soundbar. Je moet alleen wel de Samsung TV in hebben geschakeld aangezien hij wel de TV source kiest als ingang. Volume regel je dan ook via de TV afstandsbediening. Best handig om te weten dit.. Dank voor het meedenken!! 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Rose1971 ,

Heb je de platenspeler nog aan de praat gekregen?

signatureee
Groet, Dick

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Rose1971, goedemiddag.

Is het nog je gelukt met de tips uit het andere topic?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Rose1971
Journeyman
Opties

Ha allemaal, 

dank voor de tips. Ik had het andere draadje al gelezen, maar mij is niet duidelijk wat nu uiteindelijk de oplossing was. Bij mij lukt het in ieder geval nog niet.

• de platenspeler staat op line
  • Er zit een HDMI converter aan die ook stroom heeft 
  • de aansluiting (HDMI 2) loopt via de reeds aangesloten TV box (HDMI 1) zoals vereist door Bose

de TV herkent echter geen platenspeler (geeft alleen opties als blu-ray, dvd speler en TV). Meerdere opties geprobeerd maar geen geluid. Ik hoor zoals aangegeven wel heel zachtjes geluid van de platenspeler zelf als ik een plaat draai, maar dit is niet verstaanbaar.

ik heb nog niet de optical converter geprobeerd. Misschien toch die aanschaffen dan?

Het Lenco serviceteam komt niet verder dan dat de line knop aan moet staan en dat het dan moet werken…

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

.

signatureee
Groet, Dick

Rose1971
Journeyman
Opties

Ha Dick,

Dank voor de link. Ik heb er 1 besteld (analoog -> digitaal). Misschien een heel domme opmerking maar ik zie exemplaren van digitaal -> analoog en van analoog -> digitaal.  Geen idee of het apparaat twee kanten op werkt, maar voor de zekerheid de versie met beschrijving analoog -> digitaal genomen. 😉

Ik hoop dat dit de oplossing is. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

.

signatureee
Groet, Dick

Rose1971
Journeyman
Opties

Ha Dick,