op 21-08-2018 05:18 PM
Ik heb sinds een aantal maanden de UE55MU7000 in mijn bezit en ik ben over het algemeen tevreden echter heb ik wel twee problemen.
Ten eerste ben ik er recent achter gekomen dat de tv standaard op overscan staat. Normaal gesproken kun je dit bij Samsung tv's erg eenvoudig aanpassen bij de "beeldformaatinstellingen" en dat was ook het geval bij de normale kabel tv, playstation en als ik mijn pc erop aansluit. Echter kan ik de beeldformaatinstellingen niet aanpassen in apps zoals netflix of youtube. Zoals je op de onderstaande screenshot kunt zien is de categorie grijs gekleurd en als je het toch wilt gebruiken krijg je de melding dat deze niet beschikbaar is.
Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen valt?
Het tweede probleem is iets serieuzer van aard. Als de tv al een tijdje aan heeft gestaan(30+ minuten) en je doet hem uit dan komt er vaak(soms niet) een electronisch gezoem/gebrom uit de rechterkant van de tv. De duratie is varierend van aard. Soms duurt het 5 seconde en soms duurt het ruim 5 minuten voordat het weg is. Als het electronische gezoem aanwezig is en je doet de tv weer aan dan is het ook direct weg en is het weer aanwezig het moment waneer de tv weer uit gaat. Ik weet niet helemaal wat ik hier mee aan moet en probeer het eerst hier voordat ik bij de helpdesk aan de bel trek.
21-08-2018 06:39 PM - bewerkt 21-08-2018 07:08 PM
Hoi @Kirea,
Raar probleem. Is de volledige Model Code UE55MU7000LXXN. Zie sticker op de achterzijde van de tv. Tv is uit 2017.
Wat is de huidige firmeware van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Laatste is Versie 1240.7.
Hoe kijk je tv, want je had het over normale kabel tv. Decoder, CI+ module, etc.?
Even wat opties:
Graag hoor ik van je..
op 21-08-2018 08:52 PM
Bedankt voor je hulp @dkoster
Het gaat inderdaad om de UE55MU7000LXXN. Ik kijk kabel tv doormiddel van een cl+module.
Ik heb alles geprobeerd wat je hebt voorgesteld. Inclusief het upgraden van de firmware, wat ik handmatig moest doen omdat de tv de update zelf niet kon vinden.
Helaas heeft het nog geen oplossing gebracht, voor zowel het electronische gezoem als het optie menu wat nog niet toegankelijk is.
21-08-2018 09:12 PM - bewerkt 21-08-2018 11:32 PM
Hoi @Kirea,
Natuurlijk geen dank, hoor! Wat vervelend om te lezen!
We hebben iig alles tot nu toe kunnen afvinken.
Waarschijnlijk toch een probleem met het moederbord.
Zoemend geluid (voeding) en de grey-outs van de benodigde opties.
Ik vrees dat dit een garantiekwestie gaat worden. Als t goed is heb je 2 jaar garantie.
Wel heel vervelend dat je met zo’n heel jonge tv nu al problemen hebt.
Ik hoop dat de leverancier dit voor je kan oplossen, anders nog even aankloppen..
Suc6, Dick
21-08-2018 11:29 PM - bewerkt 21-08-2018 11:36 PM
Hoi @Kirea,
Bedankt voor het markeren als ✓Oplossing, maar is pas opgelost als de leverancier iets voor je kan betekenen 😉😉.
Houd me daarom even op de hoogte wat het probleem is geweest. Ben zelf ook benieuwd..
op 22-08-2018 02:11 AM
Oow ik had het als opgelost gemerkt omdat het waarschijnlijk om een electronisch probleem gaat en het garantie werk gaat worden. Als het hele process afgelopen is zal ik wel even melden wat eruit is gekomen voor u en voor mensen die in de toekomst eventueel met hetzelfde probleem komen te zitten.
op 22-08-2018 02:25 AM
Hoi @Kirea,
Geeft nix hoor! Laat maar staan zo!
Super fijn dat je de afloop wilt melden en wilt delen met anderen!!👍🏻👍🏻👍🏻
Suc6, Dick
op 29-08-2018 08:55 AM
Hoi @Kirea,
Is dit inmiddels toch opgelost? 😉
op 29-08-2018 04:02 PM
@DickKoster schreef:Hoi @Kirea,
Is dit inmiddels toch opgelost? 😉
Het is nog niet opgelost, wel is er iemand langsgekomen die het een en ander geconstanteerd heeft.
Over het electronische geluid, dacht die man dat het waarschijnlijk lag aan de rechter luidspreker die defect zou zijn. Deze luidspreker vervormd het geluid sowieso als hij wat harder staat en zijn theorie was dat er electronische interferentie was op het moment dat de tv uit gaat. Ook wordt de voeding vervangen om het zekere voor het onzekere te nemen. Dit wordt vrijdag geinstalleerd dus het is nog even afwachten of het inderdaad het probleem oplost.
Over die opties die niet beschikbaar waren in het menu. De samsung helpdesk claimt dat deze opties alleen beschikbaar zijn voor de eerste twee bronnen en dat het voor de andere niet mogelijk is. Raar verhaal, vond hij zelf ook, maar ik moet het er maar mee doen.
29-08-2018 04:24 PM - bewerkt 29-08-2018 04:55 PM
Hoi @ @Kirea,
Bedankt voor je feedback!
Mooi dat er hopelijk een goede oplossing voor komt.
Het verhaal over die grey-out's vind ik ook vreemd.
Over welke 2 bronnen gaat dit dan?
Deze moeten gewoon beschikbaar zijn op de tv.
Ook even aankaarten bij de monteur.
Ik hoor t wel..
Suc6, Dick!