Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Opnieuw opstarten tv

(Onderwerp aangemaakt op: 12-08-2019 01:11 PM)
5696 Weergaven
Fredstel
Journeyman
Opties

Mijn tv valt steeds uit en start weer opnieuw op en de afstandsbediening reageert dan ook niet meer. Alleen aan en uit te schakelen 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Fredstel
Journeyman
Opties

Probleem opgelost. Het was het kabeltje van de connectbox 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
14 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Fredstel ,

 

Met deze melding kan ik dus niks vanwege het ontbreken van de gegevens van de tv.

Wat is de volledige Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Fredstel
Journeyman
Opties

Het is een QE55Q7F

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Sorry @Fredstel , Fred,

 

Ik had om de volledige Model Code gevraagd. Dit is het model/type 😉.

Nu weet ik nog niks 🤷‍♂️. Is het de QE55Q7FNALXXN of de QE55Q7FAMLXXN?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Fredstel
Journeyman
Opties

Sorry, het is QE55Q7FAMTXZT

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Fredstel , Fred,

 

Bedankt voor de Code! Dit wordt ws. veroorzaakt door een defecte voeding of moederbord.

Echter eerst even een vervelend verhaal. Dit is een gemodificeerde Italiaanse tv (XZT).

 

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZT.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.

Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.

Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen. Deze tv's kunnen nogal wat problemen opleveren.

 

Mogelijke problemen:

  • Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN.
  • En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper, want Samsung Benelux zal niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.


Vervelend! Waar is deze tv aangeschaft?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Fredstel
Journeyman
Opties

Ik heb hem gekocht via bol.com bij tv plaza 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Fredstel , Fred,

 

Ik had al gezegd dat Bol.com bij mij op de zwarte lijst staat.

TV-Plaza is dus ook 1 van hun resellers. Leuke winkel! Zie onderstaande site:

 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bol.com/klachten/herroepingstermijn-niet-30-dagen-maar-3-draai...


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Fredstel , Fred,

 

Update:

Dit probleem schriftelijk aankaarten bij bol.com en garantie claimen.

Ook het leveren van een buitenlands toestel door TV-Plaza.

Of het laten ontbinden van de koopovereenkomst door deze levering. Geld terug.

Uiteraard hebben ze wel het recht om het verkeerde product terug te vragen..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Fredstel , Fred,

 

Heb je nog iets kunnen bereiken bij bol.com/TV-Plaza?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes