op 12-08-2019 08:37 PM
Hi,
ik heb recent een samsung UE50RU7440 tv aangeschaft.
deze probeer ik met mijn NAS schijf te verbinden maar tot nu toe zonder succes. op de andere tv's in huis zie ik deze gewoon staan maar op deze tv wordt hij niet weergegeven. hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn tv de schijf ziet?
daarnaast zag ik ook op de site van samsung dat deze tv steamlink zou hebben, echter kan ik deze app niet vinden in de appstore. is hier een verklaring voor?
bedankt.
12-08-2019 11:05 PM - bewerkt 13-08-2019 06:36 AM
Goedenavond @Thomvh96 , Thom,
Is de volledige Model Code van de tv UE50RU7440SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de1312.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Als ik een search doe op Steam Link app dan kom ik op Amerikaanse sites terecht.
Daar is te lezen dat de app uit de App Store is gehaald.
Op een Samsung site wordt nooit aangegeven welke apps er op de tv staan.
Deze Model Code is ook niet terug te vinden op Tweakers.
Wordt verkocht op onbetrouwbare sites, zoals o.a. de TVreus en el-vidas.nl.
Ik krijg sterk het vermoeden dat het hier niet om een Benelux model gaat (XXN).
Hopelijk heb ik ongelijk..
op 13-08-2019 06:12 PM
Bedankt voor je reactie!
De modelcode is inderdaad zoals jij deze beschreven hebt en eindigt op XXN. De software versie is 1304. Ik kan echt niet op updaten klikken want dit knopje is grijs... De tv is aangeschaft bij de Mediamarkt.
op 14-08-2019 10:57 AM
Goedemorgen @Thomvh96 , Thom,
Geen dank natuurlijk. Jij bedankt voor je terugkoppeling!
De greyed out items kun je wegkrijgen door de tv bij Bron tijdelijk even op 'Tv" te zetten.
Wil naar kanalen zoeken, maar wegklikken. Soms helpt het om de tv even spanningsloos te zetten.
Of de 1312.2 hulp gaat bieden betwijfel ik. Je hebt dan wel de allerlaatste versie erop.
Om welke NAS gaat het? Ik heb een WD en daar heb ik een Share 'Data'. Daar staan al m'n foto's, muziek, video's, etc.
Je krijgt dan alleen, althans bij mij, deze mappen te zien. Zie foto 1. Deze Share heb ik ingesteld als Mediaserver.
Bij Bron moet je 'm terug kunnen zien. Zie foto 2. Dit is allemaal in mijn setup. Vandaar ook mijn vraag over welke NAS het gaat.
Je kunt beter even via USB updaten. Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE50RU7440SXXN/
Volg onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSLDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSLDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet eventueel bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home. Dus onderstaand pad.
Bij Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.
Suc6 en graag hoor ik van je...
Foto 1
Foto 2
op 15-08-2019 01:29 PM
ik heb de tv inmiddels kunnen updaten. ik heb niet een aparte NAS schijf maar een externe harde schijf aangesloten op mijn router via de usb poort. dit is een Netgear R7000. op mijn andere tv's ziet het vergelijkbaar uit op jouw fotos. het lijkt me sterk dat het aan de instellingen ligt van de router aangezien ik er op de andere tv's en pc's wel bij kan.
15-08-2019 01:50 PM - bewerkt 17-08-2019 12:05 PM
Hi @Thomvh96 , Thom,
Ik heb dezelfde constructie gehad op mijn Netgear R6400. Dit heet ReadyShare. Bekend natuurlijk.
Deze kon ik alleen vanaf m'n pc benaderen. Sowieso geen ideale setting. Misschien kan deze tv em niet vinden.
Het mooiste zou zijn om een echte NAS aan te schaffen. Veiliger voor het behoud van je bestanden.
Ik heb deze, maar is niet meer leverbaar. Alleen even als voorbeeld:
https://www.coolblue.nl/product/701304/wd-my-cloud-ex2-ultra.html
Je kunt nog wel de specs bekijken. Ik heb er 2 schijven van 2 TB inzitten, en staan in RAID-1.
Dus van de 4 TB houd je maar 2 TB over. Maar goed, als er 1 crasht dan heb iig nog je bestanden op de 2e.
Tenzij ze allebei crashen 🤣! Er staan ook nog alternatieven bij. Het is wel even een investering..
op 15-08-2019 02:09 PM
ik heb geen interesse om een nieuw NAS systeem aan te schaffen. echter kwam ik zojuist tot de conclusie dat al mijn overige apparaten zijn verbinden met het 2.4Ghz netwerk van de router en mijn samsung tv met het 5Ghz netwerk. zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn probleem? en zoja, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn tv verbind met het 2.4Ghz netwerk? deze staat namelijk niet in de lijst met netwerken.
15-08-2019 02:32 PM - bewerkt 15-08-2019 02:34 PM
Hi @Thomvh96 ,
Dat is zeker een goede vondst! En waarschijnlijk ook de oorzaak.
Tegenwoordig ondersteunen de meeste devices 5 Ghz. Ik weet niet welke andere devices je hebt?
Kunnen die niet op 5 Ghz? Dat de tv geen 2.4 Ghz netwerk vindt, is merkwaardig.
Ze zouden allebei zichtbaar moeten zijn. Zie foto (bovenste 2).
Tv en router resetten?
2.4 en 5 Ghz