Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

One Smart Remote universeel instellen

(Onderwerp aangemaakt op: 31-07-2021 04:48 PM)
3196 Weergaven
ilankroon
Navigator
Opties
Hallo
Sindskort een 65q95t en zeer tevreden 
Echter werkte opeens mijn one remote niet meer op mijn Delta DIT decoder (entone Kamai 7x) Gister. Deed hij het wel.
Na reset van tv wil het maar niet lukken om mijn one remote te verbinden. Als ik een provider kies en dan een kanaal omhoog of omlaag moet doen dan loopt het vast en krijg ik. Een melding "er is een fout opgetreden.. , probeer opnieuw"

Heb 3x een reset gedaan maar ik kan geen extern apparaat selecteren. Anynet staat aan.
0 Likes
Spring naar oplossing
ilankroon
Navigator
Opties

Jij ook @Dick Bedankt!

PL1
First Poster
Opties

@ilankroon mag ik vragen hoe je dit hebt opgelost? Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan met QE55QN95A one Connect i.c.m. Delta (entone Kamai 7x).Schermafbeelding 2022-06-07 om 21.15.05.png

Heb vanalles geprobeerd: 
- reset
- andere LAN / Wifi-netwerk (via hotspot)
- stroom eraf
- Amino, Caiway, Entone, Delta, etc.
- instellingen staan goed op de setup box (HDMI CEC ingeschakeld)
- TV heeft gewoon bekabeld netwerk, alle andere zaken werken perfect m.u.v. de gekoppelde remote.

Suggesties?

Op de een of andere manier loopt de boel vast als ik een kanaal omhoog of omlaag zap. 

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @PL1, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Hoe werkt de afstandsbediening op je TV zelf, met betrekking tot de bediening van je apps of menu aansturing?

Heb je de TV ontvanger zelf ook al eens gereset? Kijk hier voor meer informatie over het instellen van de One Remote: De universele afstandsbediening instellen | Samsung NL

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
HarrijM
First Poster
Opties

Zelfde probleem. Valt niet te koppelen aan de Samsung qled tv van 2022. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Wanneer dit ook niet lukt zullen we moeten wachten op een update.

Groeten,

Martijn

Joeyst
Student
Opties
Is dit probleem inmiddels verholpen? Ik heb exact hetzelfde. QE65QN95AATXXN
0 Likes
HarrijM
First Poster
Opties

Helaas werkt nog altijd niet

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

BardyR
Explorer
Opties

Hallo @ilankroon Heeft de monteur nog iets kunnen doen waardoor het nu wel werkt?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Bij kiezen voor omhoog of omlaag crasht de boel en zit ik weer in het tv hoofdmenu

ilankroon
Navigator
Opties

Hi

Het is opgelost door de oplossing van @fixtwell

1) verwijder de oude instalaties van je decoder enz. Ook beneden in de menubalk je decoder etc verwijderen.

2) start de tv op en start de Amino op met zijn eigen ab

3) zorg dat hdmi sec aanstaat.

4) de tv herkent dan een apparaat.

5) verpaatst dit “apparaat” naar de   menubalk. (ga naar bronnen en voeg je decoder toe aan menu)

6) de tv komt dan op het scherm met een optie “instellen”

7) loop die instellingen helemaal door maar sla de “backup” optie over

8 ) uiteindelijk kom je dan weer bij de keuze handmatig instellen

9) kies als provider Caiway en in de rechter keuzebox Amino

10) en dan in de linker box zoeken naar “Aria

11) doorbladeren naar beneden en dan kiezen voor meer opties en dan kiezen voor de Aria 7 x

12) en dan met omhoog - omlaag “NEE” blijven kiezen totdat je hem werkelijk ziet schakelen! Zeker 4 tot 6 keer en dus niet weer naar Aria gaan zoeken

13) als hij werkelijk schakelt “ja” kiezen. Dan werkt alles als het goed is