03-07-2019 10:07 PM - bewerkt 03-07-2019 10:14 PM
Goedenavond! Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Wij hebben begin van dit jaar een prachtige Frame TV gekocht, en hebben een Horizon Box 7401. Tot een maand geleden was het Plug & Play, en de One afstandsbediening werkte zonder problemen door gesloten kastdeuren. Maar nu werkt het niet meer. Het werkt nu alleen nog met de kastdeuren open. Batterijen zijn reeds vervangen zonder succes. Verder is niks veranderd, ik gok dus eigenlijk op iets met software of instellingen. Ik las al iets erover, of de receiver wel geschikt is voor het signaal, maar dat lijkt me wel omdat het in het verleden gewoon prima ging. Omdat de box ook van Samsung is hoop ik hier een antwoord te vinden. Ik heb de box al in de setup van de TV verwijderd en weer toegevoegd, en de complete initiele setup van de TV opnieuw doorlopen. Ook hebben we de box iedere nacht van de stroom. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Bij voorbaat dank! Groetjes, Nina
Edit: Oh ja. Als ik de setup opnieuw deed kon hij de box niet zelf identificeren, ik moest handmatig aanbieder selecteren. Volgens mij was dat de eerste keer niet, maar dat weet ik niet meer zeker.
Opgelost! Ga naar oplossing.
04-07-2019 08:18 AM - bewerkt 04-07-2019 08:23 AM
Goedemorgen @nknappe , Nina,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.
Dit zal natuurlijk moeilijk gaan, want de tv hangt tegen de muur 😉. Miss ergens op het aankoopbewijs?
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij (Menu) Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Waarschijnlijk is het signaal van de One op de een of andere manier niet sterk genoeg meer of er is een andere obstructie.
Je kunt 2 dingen doen:
Houd me even op de hoogte..
04-07-2019 09:37 AM - bewerkt 04-07-2019 10:27 AM
Godemorgen Dick! Bedankt voor je antwoord. Het model is UE43LS03 volgens de bestelling, serienummer is 0C283SCM100057T. Softwareversie is T-KTM2DEUC-1260.8, BT-S. Er zijn geen updates beschikbaar. Ont-pairen en pairen heb ik net gedaan zonder succes. De TV is gekocht op 23 januari, als het een technisch probleem is dan lijkt me dat het door de leverancier of maker opgelost moet worden toch? Als we eerst geen extender nodig hadden en nu opeens wel is het geen structureel probleem?
Ik heb inmiddels ook nog 2 andere HDMI kabels uitgeprobeerd omdat ik het zo vreemd vind dat de TV de box niet automatisch herkent. Geen verbetering. En de originele afstandsbediening van de Mediabox werkt wel door de kastdeur heen trouwens, net als de One afstandsbediening zijn kastje achter de kastdeur kan aansturen. Alleen kan de One niet de Mediabox aansturen in de kast.
04-07-2019 10:37 AM - bewerkt 04-07-2019 10:38 AM
Hi @nknappe , Nina,
Geen dank natuurlijk en bedankt voor je reply!
Het nummer wat je doorgeeft is niet de volledige Model Code maar het model/type 😉.
Deze zou UE43LS03NASXXN kunnen zijn. Indien zo, dan is er idd nog geen update te vinden.
Verder ook niet belangrijk, want het gaat toch om de Horizon Box 7401 of niet?
Waarschijnlijk de Samsung SMT-G7401 Ziggo Horizon. Deze is dus van Ziggo.
Als hier een probleem mee is, moet je hiervoor de klantenservice contacten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
op 04-07-2019 10:39 AM
Klopt, die box inderdaad. Ik zal het ook nog een keer in het Ziggo forum proberen, maar waarschijnljk wordt het een kastje-naar-de-muur-verhaal.
op 04-07-2019 10:41 AM
Hi @nknappe , Nina,
Dat hoop ik niet voor je. Had je de One Remote nog gereset?
Keep in touch..
op 04-07-2019 10:41 AM
Ja hoor, heb ik gedaan. Hielp niet helaas.
06-07-2019 05:44 PM - bewerkt 06-07-2019 05:44 PM
Ik heb inmiddels de Next Box besteld en geinstalleerd. Die doet het wel ook door de kastdeuren, en is lekker klein enzo. Dus mijn issue is wel opgelost, alleen het oorspronkelijke probleem niet.