Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NPO Start op Samsung tv wil niet meer opstarten

(Onderwerp aangemaakt op: 29-06-2020 10:55 PM)
28801 Weergaven
Ellen89
Apprentice
Opties

NPO start app werkt sinds vandaag niet meer op onze Samsung tv model UE46H7000SL XXN versie 03.

App blijft hangen tijdens opstarten en stopt dan.

Andere apps werken nog wel.

Het lukt ons niet om via Samsung app scherm de app te verwijderen en opnieuw te installeren, omdat hij staat bij aanbevolen apps en niet bij andere apps die wel te verwijderen zijn.

18 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Ellen89 , Ellen,

Is de huidige softwareversie van de tv de 2900.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

De app moet je niet daar verwijderen/opnieuw installeren. Ga op de Smart Hub naar APPS. Klik erop.

Scroll naar Gedownloade app. Vind daar de NOS app. Klik erop en houd vast totdat Opnw install. verschijnt.

Als dit niet werkt, dan de Smart Hub resetten. Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Eventueel de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Desnoods de tv een poos spanningsloos zetten. Half uurtje of zo.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
HG22
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds gisteren. NPO app start niet meer op (blijft hangen bij het opstartscherm en sluit daarna gewoon) op mijn Samsung smart TV ue40h6400aw. Smarthub geheel gereset zodat alle apps opnieuw worden geïnstalleerd, maar helpt niets. Modem, router etc. gereset, overal stroom af etc. maar helaas zonder resultaat. Software versie van Samsung TV is 2900, Smarthub app versie is 6.1741 en NPO app versie is 1.50201 (9 maart 2020). Ik hoor het graag als iemand een oplossing heeft/weet.

0 Likes
HG22
First Poster
Opties

Als je op internet zoekt op 'NPO app Samsung TV' (laatste 24 uur) blijkt dat er veel personen zijn met precies hetzelfde probleem (sinds (eer)gisteren start de NPO app niet meer). Hopelijk wordt het dus opgepikt door NPO of Samsung (?). Ik heb zelf een mail gestuurd naar NPO service. Nog geen reactie ontvangen. 

0 Likes
Fenerium07
First Poster
Opties

Sinds gisteren het zelfde probleem hier met de NPO app draaiende op een Samsung UE75H6470 toestel.

Alle overige apps zoals Netflix, Videoland, Youtube etc werken probleemloos.

De NPO app blijft laden, en naar een tijdje sluit de app.

De apps instellingen in het TV menu staat op "Automatisch Update".

Zelf nog gekeken maar er is geen software update voor zowel de NPO app, alsmede de  software voor de TV zelf.

Het toestel draait op versie 2900.

Deïnstalleren van de NPO app is niet mogelijk.

Bij het ingedrukt houden van de "OK" knop zijn enkel de opties "Details Weergeven", "Vergrendelen/Ontgrendelen" en "Apps Bijwerken" beschikbaar.

Smart Hub resetten en/of fabrieks reset heb ik nog niet gedaan.

Ik vraag me af of ik dan ook niet mijn betaalde apps kwijt ben.

Vooralsnog is de enige oplossing de NPO app via de telefoon casten naar de Chromecast.

Het valt me wel op dat we allemaal een Samsung toestel van de H lijn hebben.

0 Likes
Ellen89
Apprentice
Opties

Sind vanavond werkt de NPO app weer. Had gisteren ook bericht gestuurd aan NPO. Daar (nog) geen antwoord op gehad. Bedankt voor jullie reacties. Hoop dat voor iedereen die ook dit probleem had de app ook weer werkt.

0 Likes
Ellen89
Apprentice
Opties
App werkt weer. Waarschijnlijk door NPO zelf opgelost.
0 Likes
HG22
First Poster
Opties

Ja, bij mij werkt hij ook net weer. Zonder dat ik nog iets anders heb gewijzigd of uitgeprobeerd. De app duurt wel even lang met laden en ik moet opnieuw inloggen/koppelen. Maar goed, het doet het weer.

0 Likes
Fenerium07
First Poster
Opties

Hier werkt de NPO app ook weer.

0 Likes
jos arts
First Poster
Opties

Beste Dick,

Ik ben sinds 2 dagen de tevreden eigenaar van een Samsung smart Qled Frame 43LS03T(2020) Ik ben een wat onervaren gebruiker. De NPO start functie werkt niet. Jouw advies via  Smart Hub /apps/selecteren en vasthouden geeft direct zwart beeld. Via internet zonder app krijg ik wel verbinding, maar bij opstarten van een willekeurig programma verschijnt de mededeling "Probleem met afspelen video, niet beschikbaar voor uw browser. Download de app uit de Playstore. Tegen Smart Hub herinstalleren zie ik nogal op