Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

NPO start app live verkeerde tijd

(Onderwerp aangemaakt op: 12-12-2019 02:31 PM)
1534 Weergaven
Luuk3
Journeyman
Opties

Op de smart tv werkt de NPO Start app prima.

Met uitzondering van de live functie. 
Ik krijg wel beeld, maar dit is niet live. Dit is het beeld van ongeveer 12 uur terug. Maar als ik de live functie meerdere keren achter elkaar op start begint deze vaak op hetzelfde startpunt.

Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

Ik heb al het stroom van de tv afgehaald. De app zelf is standaard geïnstalleerd en kan ik niet verwijderen. De updates heb ik al uitgevoerd.

40 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Luuk3 , Luuk,

Nou moe, frustrerend dat het niet werkt! Zou je misschien kunnen kijken welke versie erop staat?

Op de SmartHub naar APPS. Klik erop en zoek/scroll naar Gedownloade app. Zoek NPO Start op en klik erop.

Houd de Entertoets vast totdat Details weergeven verschijnt. Kies deze optie. Ik heb een tv uit 2017.

Bij mij zie je bijgaande foto. Heb jij dezelfde versie erop staan? Ze hebben het ook over een NPO Start Plus Account.

https://www.consumentenbond.nl/online-tv-kijken/npo-start#no2

Hier moet je voor dokken. Misschien toch even contact opnemen met NPO op hun site.

https://service.npo.nl/onderwerp/problemen-oplossen

We houden vol, haha!

3MLH9GzkTvyLX%RlYBFedw.jpg

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
trija9
First Poster
Opties

Ik ben benieuwd of dit probleem al is opgelost.

Want bij mij start live ook niet op de juiste tijd.

Enige tijd leek het erop dat het via de gids wel lukte maar ook dat is niet (meer) het geval.

Ik gebruik NPO start+, versie 1.13.19 

TV: UE49MU7000, Software versie: T-KTMDEUC-1270.3, BT - S

TV zit via LAN op netwerk

Op labtop of mobile start de live wel op de juiste tijd.

0 Likes
Luuk3
Journeyman
Opties

Het is nog niet opgelost. 

Het lijkt op een fout in de app. 

Het lijkt erop dat het beter gaat als de app volledig wordt afgesloten. 

Maar ook dan gaat het zo nu en dan verkeerd. 

0 Likes
Anna2020
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Samsung TV QE43Q60R - QLED Tv. Bij mij werkt de optie ''Start'' niet en bij ''Live'' krijg ik wel een TV programma maar die begint bij het begin ipv echt ''live''. Vind dit toch wel heel apart. Dit was eerst niet zo.........Is het een poging waard om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Zijn er nog instellingen waar ik naar zou kunnen kijken?

0 Likes
Luuk3
Journeyman
Opties

Alle voorgaande opties kan je proberen.  Bij mij werkte het niet, maar wie weet. 

Ik ervaar wel verschil als ik de originele afstandbediening gebruik. Maar dat kan ook toeval zijn. 

0 Likes
PeterS1
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde probleem. NPO1 en ook bij de 3fm live feed.

Meestal start "live" aan het begin van de uitzending. Er staat rechts boven in beeld een "play" driehoekje met een cirkel pijl. Als ik daar op klik dan veranderd het driehoekje in "live", maar het is nog steeds niet live.

Op de computers/telefoons die dezelfde internet aansluiting gebruiken geen enkel probleem.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ervaar je dit alleen bij de NPO app? En is de TV up-to-date en op welke TV gaat het precies?

rsz-846676
trija9
First Poster
Opties

Ik ervaar dit bij de NPO-app op Samsung TV: UE49MU7000, Software versie: T-KTMDEUC-1270.3, BT - S.

Ik heb alle updates gedaan en op LG-tvs, Samsung telefoon of Samsung tablet heb ik dit niet.

0 Likes
PeterS1
First Poster
Opties

Alles laatste versie & up-to-date, probleem alleen bij de "live" stream van de NPO app, die dus niet live is maar random uit het verleden. Apple TV streaming , YouTube geen enkel probleem mee, zelfde met de "gids" programma's van NPO, die werken ook prima. Het gaat om Live.

Het lijkt een probleem van de NPO app te zijn dus misschien dat jullie daar in kunnen duiken. De vuist die wij gebruikers naar de NPO kunnen maken is niet erg indrukwekkend.

IMG_5883.jpeg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@trija9, Je zou nog kunnen proberen de TV te updaten: Versie 1280.5 is de meest recente, die kun je hier downloaden: https://www.samsung.com/nl/support/model/UE49MU7000LXXN/

Hadden jullie ook geprobeerd om de Smart Hub te resetten? https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-de-instellingen-van-mijn-samsung-smar...

Anders lijkt het echt aan de app zelf te liggen en kunnen jullie dit het beste bij NPO aankaarten.

rsz-846676
0 Likes