op 27-07-2017 09:53 AM
Ik heb een samsung smart tv van 2016 met de oude NPO app, die voorgeinstalleerd was. Deze app gaat binnenkort niet meer werken omdat die vervangen wordt door een nieuwe NPO app (ook wel NPO-start genoemd). Deze nieuwe app kon ik probleemloos installeren op mijn Samsung mobiele telefoon, maar niet op mijn televisie. Op mijn televisie ging ik via de web browser naar de Google Playstore, waarin ik de NPO app kon oproepen en op installeren kon klikken, maar dat gebeurde niet.
Wie weet hoe dit wel kan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-03-2019 12:30 PM
@earlybird46 Wellicht als je meer achtergrondinformatie geeft, de medewerkers van Samsung je beter kunnen helpen. Aangeven dat de tv twee jaar oud is, is een begin. Maar het typenummer is minstens zo belangrijk.
Wat gebeurt er als je op de afstandsbediening op de Smart Hub knop drukt? Er komt dan een balk onderin beeld waarop je kunt klikken. De eerste knop heet Aanbevolen. Als je hierop klikt, verandert de balk en de tweede knop heet Samsung Apps. Er verschijnt vervolgens een scherm dat er ongeveer zo uitziet:
Dit voorbeeld is van een Engelse uitvoering. In het Nederlands staat i.p.v. Recommended bovenaan Aanbevolen. Hierin staat NPO Start (NPO). Andere apps zijn bijvoorbeeld Netflix, RTL XL en Kijk. Op NPO klikken start de NPO Start app.
Hoor graag je ervaringen.
op 04-03-2019 04:14 PM
In Samsung Apps kom ik geen NPO tegen helaas. Ook de zoekfunctie geeft geen soelaas.
op 04-03-2019 04:16 PM
Wat is de modelcode van je TV? @earlybird46
op 04-03-2019 04:34 PM
Samsung UE60F7000
op 04-03-2019 04:41 PM
op 04-03-2019 04:59 PM
O dat is jammer. Maar wel duidelijk dan. Dank voor je reactie. Ik overweeg inderdaad een Chromecast, al lees je daar ook negatieve ervaringen over. Ik heb al de Tubio-app geprobeerd. Met YouTube filmpjes gaat dat prima, maar video's starten vanuit NPO Start Plus werkt niet; niet vanaf mijn Samsung S5 Neo en ook niet vanaf mijn iPad. Ik krijg dan steevast deze melding: "De video/live stream die u probeert af te spelen is niet beschikbaar voor uw browser. Klik op knop om de NPO App te downloaden uit de Play Store".
Klikken op "de knop" (Download) werkt niet (geen zichtbare reactie). Het rare is ook: die NPO App hèb ik al geinstalleerd op mijn Samsung S5 èn op mijn iPad. Daarop werkt alles prima, ook na inloggen op NPO Start Plus.
op 04-03-2019 05:02 PM
Dank voor de moeite/aandacht aan mijn probleem. Inmiddels heb ik begrepen dat ik een Smart tv uit 2013 heb (model UE60F7000). Daar werkt NPO Start dus niet op helaas. Kan Chromecast een oplossing zijn?
op 01-11-2021 05:58 PM
Hartelijk voor de tip. Ik heb dankzij deze duidelijke omschrijving het probleem met npo.plus opgelost. Ik heb me ingelogd via npo.start en op aangegeven website via mijn laptop code ingevoerd. NPO start is vanzelf overgegaan naar NPO plus. Dank je wel!
01-11-2021 06:53 PM - bewerkt 01-11-2021 06:58 PM
Graag gedaan.
Je weet dat deze post al meer dan drieëneenhalf jaar oud is?
Heb mijn Plus abonnement lang geleden alweer opgezegd. Dacht reclamevrij te kunnen kijken, maar alle sportwedstrijden beginnen (en eindigen) met ... trotse supporter van NOS Sport ... Kun je net zo goed één, of twee extra reclames laten passeren.
Na de laatste update van NPO Start, enige maanden geleden, ben ik helemaal gestopt met deze app te gebruiken. Gebruik liever Replay van Ziggo.
Kan (als oud-ICT'er) niet begrijpen dat je bij elke update iets nog slechter kunt maken.
Volgens mij wordt de app ongetest uitgerold.
Veel plezier met NPO Start Plus. 😉
op 28-11-2021 08:27 PM
Toch heb ik al een paar jaar (bijna) zonder problemen gekeken via de NPO-[Start]-Plus-app. voornamelijk i.v.m. bingen van series (abonnement). Een enkele keer was een probleempje, dat na enkele dagen was opgelost.
De problemen zijn de laatste tijd wat hardnekkiger. Wat jammer is, dat gesleutel aan de app. Wat goed is moet je laten, maar er moet steeds meer in gestopt worden. Én de SmartTV's hebben ook allemaal hun eigen besturingsprogramma's ! Het probleem zit er nu in, dat momenteel live programma's bevriezen na enkele seconden. Het geluid wat je daarna dan hoort, is van iets héél anders.
Gelukkig is het "bing"-gedeelte (nu weer / nog) zonder problemen. Live kijken lukt wel als je direct na aanvang van het programma kiest voor "terug naar begin"; dan blijft ie doorlopen tot einde uitzending!
Snap niet hoe het kan dat een app die een poos probleemloos functioneert, ineens problemen geeft. Volgens de app info op mijn Samsung SmartTV [UE40MU6120] is de app versie 1.16.1 (bijgewerkt 29/04/2021). Wellicht wringt het met een update van de sw van Samsung?
Samsung TV [UE40MU6120]
UE40MU6120