op 27-07-2017 09:53 AM
Ik heb een samsung smart tv van 2016 met de oude NPO app, die voorgeinstalleerd was. Deze app gaat binnenkort niet meer werken omdat die vervangen wordt door een nieuwe NPO app (ook wel NPO-start genoemd). Deze nieuwe app kon ik probleemloos installeren op mijn Samsung mobiele telefoon, maar niet op mijn televisie. Op mijn televisie ging ik via de web browser naar de Google Playstore, waarin ik de NPO app kon oproepen en op installeren kon klikken, maar dat gebeurde niet.
Wie weet hoe dit wel kan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-03-2018 05:59 PM
ja maar hoe moet ik me npo account kopplen met smart tv
op 20-03-2018 07:53 PM
@karelpeters2002, als het goed is wordt je om een inlog gevraagd de eerste keer dat je de app gebruikt. Als je hier je NPO account gegevens invult zou het gewoon moeten werken.
20-03-2018 08:36 PM - bewerkt 12-06-2018 02:31 PM
Het werkt iets anders, tenminste bij mijn Samsung tv.
Als je de NPO-app start, staat rechtsboven de keuze Mijn NPO. Na aanklikken komt een koppel code op het tv-scherm te staan met de benodigde weblink https://www.npo.nl/connect. Als je op een ander device (pc, laptop, tablet, etc) deze link invoert en vervolgens inlogt, krijg je een scherm met de vraag om de getoonde koppel code in te voeren. Omdat je ingelogd bent, wordt de tv nu herkend en gekoppeld aan je account en kijk je vervolgens via NPO Start (Plus).
Duidelijk genoeg? Anders log ik wel een keer af en geef stap voor stap de benodige acties door.
Ik gebruik NPO Start Plus nu bijna een half jaar en ben hier uiterst tevreden over. Heerlijk om geen (irritante) reclames te hoeven bekijken. Daar heb ik het abonnementsgeld al voor over.
op 21-03-2018 01:49 PM
Wauw @Vaya_Con_Dios , consider me corrected! ik heb hier nog niet de mogelijkheid gehad zelf in te loggen op de app dus deze info is super waardevol!
op 12-06-2018 09:38 AM
koppeling werkt bij mij niet. als ik koppelingscode invul reageert connect niet.
wat doe ik verkeerd?
12-06-2018 11:42 AM - bewerkt 12-06-2018 11:57 AM
Je kunt deze vraag beter bij de NPO neerleggen. Zij reageren adequaat op gestelde vragen, zelfs buiten kantoortijd. Wel vaak met algemene oplossingen en aanvullende vragen over gebruikte browser en type tv, maar dat kan best relevante informatie zijn. Zo lukte het mij laatst niet om bij de NPO in te loggen via Google Chrome, maar wel via Internet Explorer 11; andersom zou mij logischer lijken. 🙂 Google Chrome heeft laatst echter een update gekregen (versie 67.0.3396.79) en daarin ben ik al tegen meer problemen aangelopen. Dus switch eens van browser, en anders contact opnemen met de NPO: https://service.npo.nl/onderwerp/over-npo#contact-met-npo. Twitter, Facebook, telefoon en mail, keuze te over.
Als je jouw probleem specifieker kunt duiden (stappenplan) wil ik het best naspelen om te kijken wat er bij mij gebeurt.
op 12-06-2018 02:24 PM
@jpm1103, NPO is in deze inderdaad de betere partij om de vraag aan te stellen. De werking van de app is niet iets waar wij over gaan, wij bieden met de TV een platform voor de app maar het koppel proces gaat via je NPO account.
op 29-07-2018 11:57 PM
4Y34MVJ
op 14-08-2018 09:51 AM
@karelpeters2002 schreef:ja maar hoe moet ik me npo account kopplen met smart tv
op 22-09-2018 11:18 PM
Hoe moet ik een NPOstart account aanmaken op min tv?