Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Na 2 jaar en 3 maanden kapotte Tv

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2020 04:06 PM)
1764 Weergaven
Sander70
Journeyman
Opties

Op 28-9-2017 kocht ik een Samsung 4K Ultra TV UE55MU6100. Van de ene op de andere dag vertoont dit scherm een grote zwarte verticale balk over het scherm. Heb de TV teruggebracht naar kamera Express maar zij zeggen dat er geen garantie geldt omdat er val-of stootschade is, dit terwijl er uitelijk niets te zien is en dit ook echt niet gebeurd is. De TV hing keurig aan de muur en van de ene op de andere dag is deze total loss verklaard. Dat moet toch niet kunnen. De TV staat nu nog bij kamera express en ik ben nu op zoek naar tips wat de vervolgstappen moeten zijn. Of wellicht kan iemand mij hier helpen?

0 Likes
19 Antwoorden
Sander70
Journeyman
Opties

BurceH, dit is niet de juiste voorstelling van zaken; jouw collega heeft niet gezegd dat er nog een beoordeling moest komen van de val of stootschade; deze was door haar namelijk al onomstotelijk vastgesteld. Jouw collega gaf wel aan - in tegestelling tot kamera express - dat de TV gerepareerd kan worden. Dat er geen sprake is van total loss.

Vanuit die positie kwam het reparatieverzoek ter sprake; maar aangezien er nu een klacht loopt richting kamera express lijkt het me niet zinvol om al met jullie een reparatieverzoek af te spreken. Dit moet kamera express doen me dunkt. 

Waarom kan Samsung niet toegeven dat het niet mogelijk is om val of stootschade vast te stellen obv GEEN zichtbare uiterlijke schade en slechts 1 foto. Dat zou al een begin zijn. Als er dan een opening is voor twijfel, zou er dan een berichtje kunnen gaan naar kamera express met deze twijfel.. zij kunnen dat dan ontkrachten of bevestigen door de TV daadwerkelijk te onderzoeken.

@Lassy, goed tip.. heb intussen nogmaals geeist van kemera express dat ze bewijs sturen en dat ze mijn TV in de zelfde onberispelijke staat retourneren. Lees op internet dat ze nogwel eens TV's kwijtraken.

0 Likes
Sander70
Journeyman
Opties

image001.jpg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het is ietwat verkeerd over gekomen, maar mijn collega gaf aan: 'Uiteraard kunnen we een reparatieverzoek indienen zodat een monteur het kan beoordelen.'

Ik ben het met je eens dat er te snel een oordeel is getrokken, maar eerlijk gezegd, op basis van de foto, ziet het er wel uit alsof het gebruikersschade is.  

Het blijft in ieder geval aan de monteur om hierover te oordelen.

rsz-846676
0 Likes
Sander70
Journeyman
Opties

Wat mij betreft heeft dit niets te maken hoe het overkomt... het heeft te maken met hoe het opgeschreven wordt en dat er wellicht voor het eerst iemand aan de andere kant staat die dit niet allemaal zomaar slikt...

samsung twitter.png

Nogmaals.. alleen maar obv bovenstaande foto... Tessa: Iemand van de afdeling communicatie die ook technische diepte analyses kan maken obv een foto? Een wonderkind.

Hoe zou ik volgens jou verder moeten BruceH. De TV staat nu bij een monteur zijnde kamera express, maar deze heeft baat bij het niet hoeven naleven van haar afgegeven 5 jaar garantie. Ik heb geeist dat de TV terugkomt naar mij, maar begin nu te twijfelen, want als jij het over een monteur hebt.. kan dit dan niet via kamera express geregeld worden?

Als er ergens door een neutrale partij geconstateerd wordt dat er 100% zeker val- of stoot schade is vergoed ik alle reparatie en onderzoekskosten. Tot dit tijd zou ik het opprijsstellen als de winkelier of de producent zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en de TV goed bekijkt en daarna repareert. Help me!

0 Likes
Sander70
Journeyman
Opties

Kamera express blijft bij haar standpunt en reageert niet op verzoeken om enig bewijs. Thuiswinkel.org geeft nu aan dat alleen de geschillencomissie overblijft. Vraag is wat Samsung nog iets doet in dit geval. Ik hoor graag of jullie nog iets willen en kunnen doen. Een reparatieverzoek is te voortijdig lijkt me dan verlies elke vorm van claim op KE.

@bruceH 

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Wat de 5 jaar garantie betreft: Heb je de garantievoorwaarden goed doorgelezen? Wanneer er namelijk extra garantie wordt gegeven op een product verandert vaak ook de bewijslast. Deze extra garantie houdt meestal in dat je na een half jaar niet hoeft aan te tonen dat het product niet door jou toedoen kapot is gegaan. Wanneer er binnen het betreffende termijn een defect optreedt, is het dus aan de verkoper om te bewijzen dat het een gebruikersfout betreft.

Kamera Express dient in dit geval dus te bewijzen dat het jouw fout is geweest. Wanneer ze weigeren (of niet in staat zijn) dit bewijs te leveren/te overleggen, sta jij in je recht voor een kosteloze reparatie of vervanging. Let dus wel dat dit in de garantievoorwaarden vermeld dient te staan.

Om evt. aanspraak te maken op je inboedelverzekering (mocht dit onverhoopt nodig zijn)  zou je de correspondentie van Samsung en Kamera Express kunnen gebruiken als bewijs dat het om val-of stootschade gaat. Jouw verzekeraar zou de bewijslast vervolgens kunnen opvragen bij Samsung of KE.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die kunnen je ook adviseren welke stappen je nog zou kunnen ondernemen.

Je zou je klacht ook op klachtenkompas.nl kunnen melden, mocht je er niet uitkomen met Kamera Express.

0 Likes
Sander70
Journeyman
Opties

Kamera express geeft garantie certificaten uit met verwijzing naar hun algemene voorwaarden en deze passen ze gedurende de jaren aan. De huidige voorwaarden zeggen niets over wie verantwoordelijk is voor het bewijs. Is vage bende.

Ik zit mr steeds te denken aan het bizarre idee wat er gebeurd als je op gelijke wijze wordt behandeld met je auto. Dat zouden we als consument toch niet accepteren dat je met je 2 jaar oude auto bij de garage komt omdat je olie lekt en de garagist kijkt ernaar en zegt: tja dat is uw eigen schuld want je bent ergens tegenaan gebotst... Ja dat kan ik zo zien.. sommige kunnen het zelfs met alleen een foto. ....

"Maar ik ben helemaal nergens tegenaangebots.. dat kun je toch zien? Er zitten geen butsen krassen of vlekjes op".

Ja hoor is t antwoord... dat kan ik zo zien..geen speld tussen te krijgen. Zal ik de auto weggooien.. of doet u dat liever zelf. 😥.

In TV land is dit blijkbaar de gewoonste zaak vd wereld. Ga vandaag mn eerst stap zetten naar de geschillencommissie.. betalen, frustratie, tijd en vanwege een van oorsprong ondeugdelijk product.😥😥😥.

Hoe wordt je eigenlijk suoeruser op een samsungforum? Ben je dan medewerker? Of wordt je betaald op enige wijze door Samsung oid? Vraag me zomaar af wat jou rol is Lassy

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het enige dat ik op het moment voor je kan doen, is een reparatieverzoek indienen zodat er een monteur naar komt kijken.

rsz-846676
0 Likes
Sander70
Journeyman
Opties

Ok bedankt voor jullie hulp zover. Ik heb de zaak net voorgelegd aan de geschillencommissie hopelijk komt daar iets goeds uit. Heb ook nog even contact gehad met inboedel verzekeraar maar die vergoed niets als er geen duidelijke oorzaak is voor de schade.. ergo... stuck in the middle. Mocht t niet lukken dan kom ik hier weer terug

0 Likes
Sander70
Journeyman
Opties

EDIT 31-3-2020:
Nu 4 maanden verder, klacht via thuiswinkel.org ingediend, daarna overgestapt naar de geschillencommissie. Deze hebben de zaak voorgelegd aan kamera express op 19 februari. Kamera express geeft geen reactie. Hopelijk gaat de geschillencommissie nu een bindende uitspraak bieden.