Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Melding over apparaat dat verbinding wil maken

(Onderwerp aangemaakt op: 25-07-2020 09:27 PM)
3468 Weergaven
Rbolenius
Apprentice
Opties

Sinds vanavond krijgen wij telkens de melding rechts boven in scherm  van de tv dat apparaatnaam: AC690x_SDK  verbinding wil maken om het tv-geluid af te spelen via dat apparaat. Telkens als ik op annuleren click komt de melding weer terug. Hoe kunnen we melding definitief  verwijderen?

0 Likes
19 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je eens kijken bij 'Menu' > 'Geluid' > 'Extra instellingen' > 'TV geluid verbinden'. Kun je hier 'Nieuw apparaat toevoegen' uitschakelen?

Ook kun je eventueel nog checken of het Bluetooth apparaat te zien is in de 'Lijst met Samsung audio apparaten'. In dat geval zou je het apparaat in kunnen stellen op 'Niet gebruiken' en zullen de binnenkomende verbindingsaanvragen vanzelf worden geweigerd.

rsz-846676
0 Likes
Weslix
Apprentice
Opties
Dit menu bestaat jammer genoeg niet in mijn model:
Modelcode: UE55MU6640
Softwareversie: T-KTMDEUC-1290.3 , BT - S

En het is niet mogelijk om Bluetooth speakers op Negeren te zetten. Je kan alleen koppelen of verwijderen.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Weslix ,

De melding komt van een Chinees bluetooth ding wat vaak in auto's gebruikt wordt. Moeilijk te lokaliseren.

https://www.reddit.com/r/AC690X/  Bluetooth van de tv is ook nog eens niet uit te schakelen. Misschien dit proberen:

Ga naar Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Apparaatverbindingen Toegangsmelding op uit zetten.

Als dit niet mocht helpen, dan in de buurt of bij de buren informeren of iemand zo'n ding heeft..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Weslix
Apprentice
Opties
De melding op uit zetten heb ik al gedaan. Daarnaast is er allang bij de buren geïnformeerd en die weten van niets.

Zoals ik in mijn eerste bericht al heb gezegd, hij is niet te vinden bij beheer externe apparaten. maar wel bij Bluetooth Luidsprekers, ook al heb ik dat apparaat nog nooit goedgekeurd.

Daarnaast, het niet kunnen uitschakelen van Bluetooth of de vindbaarheid van je apparaat uitschakelen moet basis Bluetooth functionaliteit zijn. Ook omdat het een privacy risico is!

Dus prima even bij de buren vragen, dit moet echt even geregeld worden door Samsung.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Weslix ,

Het even bij de buren vragen, is natuurlijk geen kwestie van afschuiven.

Het is inderdaad vervelend dat BT niet uitgezet kan worden.

Eigenlijk kom ik er alleen maar informatief tussendoor. Ik zag dat ook Bruce zich hiermee bezighoudt.

Misschien kun je dit dan ook het beste met hem afhandelen..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Weslix, jammer! Je kunt nog een Hulp op Afstand sessie inplannen, dan kunnen mijn collega's eventueel in het servicemenu (waar je zelf niet bij kunt) het een en ander aanpassen: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
Weslix
Apprentice
Opties
Ik heb een sessie voor vanavond ingepland. De afgelopen 1,5e week hebben we niet echt van de televisie kunnen genieten, dus ik hoop dat we er vanuit het service menu wat aan kunnen doen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Laat vooral even weten hoe het is gegaan! Fingers crossed 🤞

rsz-846676
0 Likes
Members_xq7JXa0
First Poster
Opties

Beste Bruce. 

Het is erg jammer dat Samsung het probleem niet aanpakt. 1,5 jaar na het aankaarten van dit ongemak is hier nog niets aan gedaan. 

Kunnen jullie dit a.u.b. intern oppakken? 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_xq7JXa0, goedemiddag.

Heb je ook kunnen achterhalen wat voor apparaat er dan verbinding wil maken? Het lijkt erop dat deze constant in pairing modus staat. De ontvanger, je TV, kan dit niet afschermen dit zal door zender dienen te worden uitgeschakeld. De TV heeft naast een Bluetooth verbinding met een eventuele soundbar ook een afstandsbediening die via Bluetooth werkt.

Groeten,

Martyijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes