op 23-09-2019 04:38 PM
Dag,
Ik heb een ue40ju6440(WXXN) met de nieuwste software. Ik heb het muurtje waaraan de televisie hing geschilderd dus de TV even van de muur gehad. En dus van de stroom-, COAX- en utp-kabel. Nu ik hem weer opgehangen heb, kan ik niet meer verbinden met een netwerk. Bedraad noch via wifi.
Het MAC-adress is ongeldig (het was eerst 00:00:00:00:00:00, later ee:ee:ee:ee:ee:ee en nu lijkt hij helemaal weg te zijn).
Kent iemand dit probleem en eventueel een oplossing want een SMART-TV zonder netwerkverbinding, is onhandig.
Ik heb contact gezocht met Samsung maar zij kwam er niet uit en wilde een monteur sturen. Hij zou contact met me opnemen zodat ik de kosten zou kennen. Echter, ik kreeg een mailtje waarin ik alles kon uitleggen en als laatste stap kon kiezen tussen de TV laten ophalen of de TV zelf gaan brengen.
Dank,
Hugo
op 23-09-2019 06:39 PM
Goedenavond @Hugokijkt , Hugo,
Vervelend! Is de huidige softwareversie van de tv de 1530.1? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je misschien de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Graag ‘kaal’, dus zonder aangesloten devices, coax en UTP kabel. Daarna alles weer aansluiten.
Desnoods je router resetten en een poos spanningsloos zetten.
Mocht dit niet helpen, dan kan er een probleem zijn met de netwerkmodule van de tv.
Dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar het kan. Dan is er een reparatie nodig.
Eerst maar een mijn tips proberen.
Graag hoor ik van je..
op 24-09-2019 09:47 AM
Dag Dick,
Dank voor je reactie.
Software is up to date (1530.1). TV had ik al een keer of 10 gereset maar hij geeft dan aan dat hij de netwerkinstellingen niet reset. Nog een keer gedaan zoals jij aangeeft (kaal). Helaas geen verbetering. Ook de router verschillende keren gereset (10 minuten van de stroom af gehad).
Ik kan me niet voorstellen dat het hardwareproblemen zijn omdat het MAC-adres al eens gewisseld is (00 naar ee, terug naar 00 en nu helemaal mist).
Ik heb wel twee foto's van de meldingen gemaakt maar die kan ik hier niet plaatsen.
De eerste geef aan dat het MAC-adres (Vast) is: 14:bb:6e:3d:12:fc. Het draadloos MAC-adres mist.
Als ik naar 'netwerkstatus' ga, kiest hij voor mijn SSID (die heb ik een keer geprobeerd handmatig in te vullen). Daar staat het MAC-adres op 00:00:00:00:00:00, het IP-adres, subnetmasker, gateway en DNS-server allemaal op 0.0.0.0. Onderaan het scherm staat:
'Ongeldig MAC-adres.
Neem contact op met een medewerker van de klantenservice van Samsung.'
Uiteraard heb ik ook het bedrade netwerk geprobeerd. Ook dan krijg ik geen sjoege.
op 24-09-2019 11:30 AM
Goedemorgen @Hugokijkt , Hugo,
Als er niks wordt ingevuld bij het Subnet Mask, hoort 255.255.255.0 te zijn, en als de andere velden ook leeg zijn dan is er iets mis met de NETWORK-WLAN CLIENT (WiFi Module) van de tv.
Alvorens er gelijk een monteur bij te halen, lijkt het mij verstandig om eerst een Extern Beheer aan te vragen.
Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren.
Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig. Als je dit wilt, moet je het even aangeven.
Graag hoor ik van je..
op 24-09-2019 12:19 PM
Dag Dick,
Dat wil ik graag maar inloggen op mijn TV zal toch niet lukken als ik geen netwerkverbinding krijg?!
Laat maar weten hoe je het ziet en welke gegevens je nodig hebt.
Groet,
Hugo
op 24-09-2019 02:09 PM
Hoi @Hugokijkt , Hugo,
Dat is een goeie! Even niet bij stilgestaan 🙈.
Ik zal je iig uitleggen wat de procedure is.
Stuur in een privébericht de onderstaande informatie:
Zet er wel even bij dat je geen internetverbinding hebt. Misschien weten hun hoe te handelen.
Het sturen van een een privébericht gaat als volgt.
Klik op 1 van de onderstaande namen en kies voor ‘EEN BERICHT VERZENDEN’.
@BruceH , @NadiaS , @Daniel of @Tim
Deze wordt dan ingepland..
op 24-09-2019 02:14 PM
Dag Dick,
Dank je wel. Ga ik doen.
Merci!
op 24-09-2019 02:20 PM
Hi @Hugokijkt , Hugo,
O ja, houd me ff op de hoogte over de voortgang. Thanks!
Fijne dag!
op 24-09-2019 05:31 PM
Helaas, ze kunnen niks voor me betekenen omdat ze geen verbinding kunnen maken. Ik ben nu weer terug bij af: ik heb het telefoonnummer van de helpdesk gekregen.
op 24-09-2019 05:49 PM
Hoi @Hugokijkt , Hugo,
Dit was te verwachten. Vervelend! Er is ws. toch iets mis met de NETWORK-WLAN CLIENT (WiFi Module).
Misschien moet er een monteur aan te pas komen..