Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Live TV Zenders verdwenen, na automatische uitschakeling

(Onderwerp aangemaakt op: 13-02-2023 11:53 PM)
1200 Weergaven
Nic543
Journeyman
Opties

Iemand nog een idee? 
Live TV werkt niet meer op mijn Samsung TV -GU50TU8509UXZG- .
Eerst vond hij de satelite als bron niet meer en dus ook signal lost, nadat hij automatisch werd uitgeschakeld, te lang op stil staan gehad. Ik had het al eerder daardoor, maar kon dan via de kanalenlijst de sateliet weer aanklikken, of door het internet eraf te halen en hem opnieuw te starten, de juiste zoektoch aanzetten. Helaas niets hielp nu.

Ik heb Samsung Germany vandaag gebeld, ze hebben aardig wat nagekeken, waar ik ook al  nagekeken had. We hebben hem 3x gereset, 3 x de kabel voor de Sateliet er opnieuw ingedaan, en ze heeft wat getest in de instellingen. Op dat moment liep opeens weer 1 tv programma, maar doordat ze weer op zoeken ging, waren weer alle live TV zenders weg, maar ook Samsung Plus TV was nu verdwenen.

Wat wel goed is, nu herkend hij de stateliet weer normaal, alleen geen zender of signaalsterkte dus, waardoor Sateliet ook niet als optie meer in de kanalenlijst staat. Maar doordat hij even wel liep, moet hij toch eigenlijk weer normaal lopen. De TV is van 31.8.2020, mijn oude ging 20 jaar mee, dus hoop echt dat dit een software oplossing heeft.

Na nog een herinstellatie en wat uitproberen, heb ik nu Samsung Plus weer aan het lopen gekregen, mits ik de ontvangst in de kanalenlijst op Terretrisch zet. Dus dan vindt ie de Samsung TV Plus zenders wel opeens. Zelfs via zoeken op terretrisch, deed die dat niet. Waardoor ik vermoed, dat het een probleem in het zoeken naar kanalen is, dat daar iets geblokkeerd werd, door de automatische uitschakeling.
Aangezien net voor dit alles gebeurde ook een software update kwam, heb ik geprobeerd of ik die nog eens opnieuw erop kan zetten, maar dan krijg ik de melding, je hebt de nieuwste software al.

BTW In onderhoud, kun je ook niet meer zelf testen hoe de signaalsterkte is, sinds de reset. De apps lopen verder wel goed, beeld is zelfs mooier als voor de reset.

Iemand een idee, hoe ik dit probleem kan oplossen? Waarom zoekt hij de zenders niet naar behoren? Wat kan geblokkeerd zijn? Van de een op de andere minuut midden in de nacht, kan immers geen kabel de oorzaak zijn. De buren hebben geen problemen met dezelfde Sateliet.

BvD Nicole

0 Likes
6 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag Nicole, @Nic543 ,

Mag ik aannemen dat je ook in Duitsland woont? Is de huidige softwareversie van de tv de 2410.0?
Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv. Deze is overigens van 20 januari 2023.
Zou een oorzaak kunnen zijn. Het is wel zo dat de TV Plus kanalen en die van de Satelliet elkaar in de weg kunnen zitten.
Je zou kunnen proberen om TV Plus uit te zetten: https://becomethesolution.com/news/disable-samsung-tv-plus

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Nic543
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

hartelijk bedankt voor jouw antwoord.

Ja de software is 2410 van 20 jan.23.  En prompt daarna begon eerst mijn Remote Control te reageren, als was ie gehackt. Opende verschillende keren de Voice control en deed niet wat ik wou. Daarop heb ik een Tomson Afstandsbediening gekocht, en opeens waren ook andere fouten en missing things opgelost. 
En dan op 4/5 feb dat probleem dat Live TV geen signaal en geen bron meer vond, muv samsung plus en internet / andere apps. 

Zodoende had ik zelf al zo'n gevoel van Software opnieuw erop zetten... Zou ik bij een laptop immers na zo'n geklier ook doen.
Maar dat schijnt niet mogelijk te zijn, of?

Kan ik Samsung plus daarna wel weer inschakelen? Samsung support kreeg het gisteren nl ook al benauwd, toen die opeens ook weg was. Ben blij dat die tenminste weer werkt. 
Als ik die aan en uit kan zetten, ga ik dat zeker eens proberen.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Nic543 , Nicole,

Software opnieuw erop zetten is niet mogelijk.
Het opnieuw inschakelen van TV Plus staat vlgs mij bij de Comments in de link die ik stuurde.
Anders even navragen bij Support.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Nic543
Journeyman
Opties

Super, ga het testen Dick, en meld me dan weer.

Fijne avond!!

MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Het lijkt erop dat dit komt omdat het toestel niet voor de Nederlandse/Belgische markt is bedoeld.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Nic543
Journeyman
Opties

Hoi Martijn, 
Sorry dat ik me niet meer gemeld heb. Druk, druk, druk, en eerlijk gezegd, mis ik het live programma niet echt. Alleen soms. 
Samsung Duitsland heeft al een keer in mijn tv gekeken, heeft zich echt tijd genomen. Echter functioneerde daarna eerst niets meer. Ik heb dan Samsung Plus zelf weer teruggekregen, en daarop liepen alle andere apps ook weer. Maar ik neem graag jullie aanbod aan, dat jullie nog eens in mijn TV kijken. Immers wil je soms ook wel eens bij die andere programma's kijken / luisteren, die niet in apps te vinden zijn. Echter heb ik nu nog even geen tijd daarvoor. Meld me als ik tijd heb.