Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Laptop kan tv niet vinden als draadloos beeldscherm

(Onderwerp aangemaakt op: 12-11-2020 10:02 PM)
4875 Weergaven
Sportfan
Apprentice
Opties

Ik heb de Samsung UHD TV 50 inch UE50NU7440. Op mijn Acer Aspire ES 15 laptop kan ik mijn tv niet (meer) vinden. Hoe kan ik draadloos het scherm delen? Ik kan op de tv wel de handleiding vinden hoe ik het zou moeten doen, maar het lukt niet. Ik heb ook de Smart view app geprobeerd; ook die kan de tv niet vinden. Heeft iemand nog een oplossing?

Ze zitten allebei op hetzelfde Wifi-netwerk.

0 Likes
16 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Sportfan ,

In de eerste plaats wordt SmartView vanaf 05-10-2020 niet meer door Samsung ondersteund.

In de tweede plaats kun je niet van een pc/laptop op deze manier Screen Mirroring doen.

Hier heb je Miracast voor nodig: https://windowsreport.com/setup-miracast-windows-10-pc/#1

Met Screen Mirroring gaat het programma dat je op je tv kijkt verder op je smartphone en tablet. Of andersom.

Dus niet met een pc/laptop. Hiervoor kun je gebruikmaken van SmartThings. Zie:

https://www.samsung.com/nl/explore/entertainment/home-entertainment/how-to-use-screenmirroring/

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Sportfan
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Dank voor je reactie. Ik heb de stappen op die pagina over Miracast gevolgd. Mijn laptop ondersteunt het en het is ingeschakeld en ik heb de drivers geüpdatet. Toch kan ik het beeldscherm nog niet vinden. Klopt het dat ik het in het hier zou moeten vinden:

Sportfan_0-1605269661956.png

Moet ik iets op de tv instellen om gevonden te kunnen worden? (Software van tv wordt automatisch geüpdatet en er is geen nieuwere versie zag ik). Waar gaat het mis?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Sportfan ,

Geen dank! Lastige vraag, want ben niet meer zo thuis in Microsoft.

Lang geleden al overgestapt naar macOS. Daarmee kun je zonder problemen je iMac spiegelen met Airplay.

Je zou het ook nog met een Google Chromecast kunnen proberen. Sowieso leuk om te hebben.

Je moet dan volgens mij wel Chrome als browser hebben:

https://support.google.com/chromecast/answer/3228332?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en-GB

Misschien leuk om te proberen..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Sportfan
Apprentice
Opties

Ah oké, hopelijk weet iemand anders het. Met Chromecast moet het sowieso lukken, maar als ik alles zo lees zou het ook zonder moeten kunnen... Alleen hoe weet ik nog niet 😞

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Sportfan, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community.

Als je op je computer gaat naar Instellingen > Display > Connect to a wireless display, hier zie je dan een lijst met beschikbare draadloze apparaten.

Staat jouw TV(staat deze aan) hier ook tussen? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Sportfan
Apprentice
Opties

Hi Martijn,

Ik heb de tv aangezet, maar staat er niet tussen:

Sportfan_0-1605530383683.png

Heb je enig idee waardoor het misgaat?

Groet,

Nikhil

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Sportfan

Je geeft aan dat beide op hetzelfde WiFi-netwerk zitten, ziet jouw telefoon wel de TV bijvoorbeeld? 

Groeten,

Martijn

Sportfan
Apprentice
Opties

De SmartThings-app ondersteunt mijn Android-versie niet meer, maar ik heb een remote control op mijn telefoon gedownload en die doet het wel inderdaad. "Scherm casten" op mijn telefoon vindt de tv ook niet.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Sportfan

Dit lijkt me inderdaad eerder aan de Android versie van de telefoon te liggen. 

Heeft de TV verder wel een goede Wi-Fi verbinding? Ga hiervoor naar Instellingen > Netwerk > Netwerk Status.

Heb je hier ook al contact over gehad met het support team van Microsoft?

Groeten,

Martijn