op 30-08-2021 09:10 AM
Beste Samsung Support,
Een kleine 2 weken geleden heb ik een nieuwe Samsung QLed TV gekocht; modelnummer: QE55QN95AATXXN (2021).
Direct na installatie kreeg ik te maken met het issue dat het beeld plots voor enkel seconden zwart wordt en dan weer terug komt.
Je kan er geen peil optrekken wanneer dit gaat gebeuren. Soms meerdere keren in korte tijd achter elkaar en soms ook helemaal niet.
Ik heb de volgende randapparatuur aangesloten op de One Connect box van de TV:
(HDMI 3 wordt niet gebruikt)
Het maakt niet welke HDMI bron afspeelt, bij alle kan het gebeuren.
Nu heb ik gelezen dat dit ook een HDMI kabel probleem kan zijn, dus maar direct Ultra High Speed HDMI 2.1 48Gpbs kabels aangeschaft. Al waren mij vorige ook al redelijk nieuw met 4K ondersteuning, maar goed, proberen waard.
Helaas, het probleem blijft zich voordoen…..
Wat mij trouwens verbaast is dat er veel vergelijkbare klachten zijn te vinden mbt dit euvel (kortstondig of blijvend zwart beeld) met Samsung Smart TV’s! Waarom blijft dit probleem voorkomen bij Samsung? (onderzoek naar de problemen, software update ed??)
Nu heb ik al meerdere acties ondernomen welke ik her en der op het internet tegenkom.:
Ook her & der gelezen dat het de Playstation 4 Pro kan zijn die de boosdoener kan zijn, maar zoals beschreven heb deze ook volledig ontkoppeld geweest, en ook dan blijft het probleem zich voordoen op oa beeld via de Kabelontvanger.
Ik lees verder dat het probleem ook kan zitten in het Main board, de One Connect Box of One Connect cable van de TV.
Ik ben momenteel radeloos…..
Mijn vorige TV was ook een Samsung, een Quantum Dot SUDH UE49KS8000 (2016) maar kende dit probleem niet, met exact dezelfde randapparatuur…… !
Wie kan mij helpen!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 30-08-2021 09:25 AM
Goedemorgen @Streambuster ,
Een behoorlijk verhaal en ook het nodige ondernomen. Vervelend dat je dit bij een nieuwe tv ervaart.
Het enige wat ik nog kan adviseren, is om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Mocht hier niks uitkomen, dan moet je dit onder de garantie laten vallen.
Het probleem moet je dan melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.
Houd ons even op de hoogte van de voortgang..
op 02-09-2021 11:43 PM
Hoi @Streambuster ,
Heel vervelend dat dit gebeurt. Je vergeet het volgende.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Zonder opgaaf van reden en geld retour, dus de koopovereenkomst laten ontbinden.
Je hebt binnen deze termijn een melding gemaakt.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst...
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Het is wel zo dat de leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung..
02-09-2021 11:59 PM - bewerkt 02-09-2021 11:59 PM
Hoi @Streambuster ,
Geen dank! Als je iets in een winkel hebt gekocht, is het wettelijk gezien zo: koop is koop.
Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop.
Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan, geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Je moet in dit geval dus bij Expert zijn..
21-06-2022 08:09 PM - bewerkt 21-06-2022 08:11 PM
Hoi @cor15 ,
Bedankt voor je snelle antwoord! Vaak is de Mediabox Next de boosdoener.
Als je de Next hebt, zou je die even los moeten koppelen om te kijken of het daaraan ligt.
Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt het misschien tijd voor wat anders 😉.
Fijne avond!
op 25-04-2024 02:17 PM
Bij mij hielp de kabel van de tv naar samsungbox opnieuw te bevestigen daar zit bijblijven de zwakke schakel.
op 30-08-2021 09:25 AM
Goedemorgen @Streambuster ,
Een behoorlijk verhaal en ook het nodige ondernomen. Vervelend dat je dit bij een nieuwe tv ervaart.
Het enige wat ik nog kan adviseren, is om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Mocht hier niks uitkomen, dan moet je dit onder de garantie laten vallen.
Het probleem moet je dan melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.
Houd ons even op de hoogte van de voortgang..
op 01-09-2021 08:50 AM
op 01-09-2021 09:09 AM
Beste Dick,
Nog bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb nog meerdere checks gedaan om te kijken of ik het probleem opgelost kan krijgen.
Onder andere de Ziggo Next kabelontvanger een harde reset gegeven, en tevens daarvan de originele bijgeleverde hdmi kabel geïnstalleerd. Uit de AB van de Ziggo Next heb ik de batterijen verwijderd. (zou kunnen dat deze signalen afgeeft)
Ik ben helaas daarna nog niet in de gelegenheid geweest om (langdurig) TV of overige bronnen te testen en te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Ik vrees t ergste. Ik lees zoveel posts met hetzelfde euvel.....
Bijvoorbeeld deze: https://us.community.samsung.com/t5/4k-8k-and-Other-TVs/Black-screen-periodically/td-p/1140/page/4
of deze : https://tvrepairny.com/tv-screen-goes-black-randomly
Wellicht toch echt een Samsung dingetje. Ik kijk het nog even aan, maar als het nog een keer gebeurt, zal ik de remote hulp direct inschakelen en je uiteraard op de hoogte houden.
op 01-09-2021 09:16 AM
Hoi @Streambuster ,
Geen dank! Het topic en de info in de link beloven niet veel goeds.
Hopelijk komt er iets bruikbaars uit Remote Beheer.
Houd ons zeker even op de hoogte.
Fijne dag!
op 01-09-2021 09:32 AM
Beste Dick, bedankt voor je reactie. Maar mag ik vragen om jullie hiermee op de achtergrond ook intensief onderzoek naar een mogelijk default? Het lijkt mij niet dat dit voor jullie nieuw is? Bij jullie (support Samsung) geen directe cases bekend die hier op lijken? Gaat dus om kortstondig zwart beeld van enkele seconden, en beeld komt daarna terug (gebeurt bij alle bronnen aangesloten op de tv.)
Zie de bijgevoegde video, dit gebeurt er:
op 01-09-2021 10:43 AM
Hoi @Streambuster ,
Dat ziet er niet gezond uit! Ik ben zelf niet in dienst bij Samsung.
Onze moderators lezen sowieso mee, dus je bericht komt zeker onder hun aandacht..
op 01-09-2021 10:50 PM
Beste Dick,
Het probleem doet zich nog steeds voor. Wanneer is echter geen peil op te trekken. Zo een paar uur niets, en dan "pats" daar is ie ..... Ik zal morgen gebruikmaken van de hulp op afstand. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd....
Ik houd je op de hoogte.
op 02-09-2021 10:20 AM
Goedemorgen @Streambuster,
Hulp op afstand is zeker verstandig in dit geval. Houd ons op de hoogte hoe dat afloopt 👍
op 02-09-2021 10:24 PM
Nou vanavond hulp op afstand gehad. Er is een "diepere reset" uitgevoerd op afstand met alle inputs los. En daarna direct stekker eruit en minimaal 30 minuten van de stroom.
Vervolgens alles weer aangesloten en de spanning er weer op. TV loopt vervolgens alle instellingen door (eerste setup ed).
En..... helaas na een half uurtje TV was t weer raak. Eerst kortstondig zwart beeld (nu met Samsung logo erbij weergegeven.?!) en een minuut erna weer.
Weer 10 minuten verder opnieuw het verschijnsel en nu weer zoals het was voor de hulp.
Haal de melding "opgelost" Wat betreft dit topic er maar af.
Afspraak gemaakt met de service, dat als het weer voorkomt, te bellen en een Afspraak te maken met een monteur.
ik heb daar erg veel moeite mee aangezien ik hem 2 weken geleden gekocht heb en al sinds dag 1 (en na heel veel mogelijke oplossingen en aanschaf van dure hdmi kabels) nog niets verder ben....
Omruilgarantie vervalt al na 7 dagen werd me verteld. Dus andere TV is geen optie. Wordt gerepareerd....
Dit stimuleert om bij elk klein probleempje direct de support afdeling maar in te schakelen, want als je zelf eerst je best doet om het op te lossen op basis van info en tips op de topics (wat dus tijd kost en in mijn geval nog moet wachten op de levertijd van nieuwe hdmi kabels ed) wordt je afgestraft.
Na 10 dagen een melding gemaakt. Dus 3 dagen te laat!
Hoe kun je ooit weten of het een blijven probleem is of niet. Red je niet in 7 dagen...
Ik zie wel hoe het nu verder afgehandeld wordt maar blij wordt ik hier echt niet van.
Een spik-splinternieuwe TV van € 2500,- en wellicht defect.