18-01-2021 05:12 PM - bewerkt 18-01-2021 05:17 PM
Goedemiddag!
Sinds een aantal dagen de tv en de homecinema set vervangen.
Ik heb een Samsung UE50TU7100WXXN tv en een Samsung HW-Q60T Soundbar gekocht.
In eerste instantie ging het aansluiten en herkennen van apparatuur helemaal prima.
Maar sinds vanmorgen ziet mijn tv de Ziggo Next box niet meer. Dus ook de afstandsbediening van de tv werkt niet meer op de Next box.
Ik heb de HDMI kabel van de Next aangesloten op mijn soundbar en vervolgens de soundbar weer op de tv.
Het geluid en beeld komen goed door en dat lijkt allemaal prima te werken.
Als ik vervolgens via de SmartHub probeer de Next box te koppelen dan werkt het niet.
Ook niet na het opzoeken van het merk en het modeltype, Arris DCX960.
Het lijkt mij maar niet te lukken om de afstandsbediening van de tv op de Next box te gebruiken.
Het vreemde is dat toen ik dit voor het eerst probeerde dit wel lukte en ik zelfs via de smarthub meteen naar de opnames en tvgids kon van de Next box.
Sinds vandaag dus niet meer, ik heb alledrie de apparaten gereset. Dus de tv, de soundbar en de Next box. Echter het lijkt niet uit te halen. De tv vind de PS4 en de soundbar maar het lukt me niet de Next box te linken.
HDMI kabel ook nog verwisselt en tevens de Next box zonder tussenkomst van de soundbar aangesloten op de tv maar ook dan kan ik de Next box niet linken aan de tv.
Van alle drie de apparaten is de firmware bijgewerkt naar de laatst uitgegeven.
Ik weet het niet meer, iemand misschien nog tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-10-2023 08:59 AM
op 18-01-2021 05:24 PM
Goedemiddag @jeremies01 ,
Zou de in plaats van Arris DCX960 de Pacer DCR7111 willen proberen?
Dit probleem is eerder aan de orde geweest.
Graag hoor ik van je..
op 18-01-2021 05:33 PM
Hoi Dick,
net geprobeerd maar helaas helpt dat niet.
Ook dan reageert de Next box niet.
Maar wat ik vooral vreemd vind is dat het ook geen verschil maakt of ik de Next box via de soundbar of direct op de tv aansluit.
Als ik naar de smarthub ga en probeer te koppelen krijg ik sowieso de vraag of de box is aangesloten via een AV receiver of direct op de tv. Aangezien de box via de soundbar gaat heb ik beide geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
op 18-01-2021 05:39 PM
Hoi @jeremies01 ,
Mijn broer heeft onlangs een vergelijkbaar probleem gehad. Het Ziggo icoon was van de Smart Hub verdwenen.
Box ook niet terug te vinden bij Bron. Na het vervangen van de Mediabox Next was het probleem verholpen..
op 18-01-2021 05:45 PM
Vreemd eigenlijk maar ik zal Ziggo eens bellen.
Wat mij vooral stoort is dat het werkte toen ik voor het eerst de tv en soundbar installeerde.
Dan kom je vandaag beneden en lijkt de koppeling verdwenen. Zoals jij omschrijft is inderdaad het ziggo icoon verdwenen net als de andere functies die bij dit icoon stonden in de Smarthub zoals opnames en tv gids. Ik ben de hele middag al aan het resetten, proberen en het internet aan het door spitten maar krijg het niet meer terug naar de originele (werkende) staat.
Zoals ik al eerder aangaf heb ik dus wel goed werkend beeld en geluid.
op 18-01-2021 06:19 PM
Hoi @jeremies01 ,
Dat is inderdaad vreemd. Je hebt in ieder geval voldoende geprobeerd 👍.
Als je bij Ziggo geen oplossing kunt vinden, dan kan er eventueel remote meegekeken worden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact. Houd me even op de hoogte van de voortgang.
Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!
op 10-11-2021 06:34 PM
Goedenavond, ik heb helaas niet gekeken naar de datum van dit probleem, maar bij mij werkte het om de Arris DCX960 naar Pace DCR7111 om te zetten (Ziggo logo is mooier dan UPC en 1 AB is ook fijner).
Kan de Samsung modelcode QE75Q7FNA met de software versie T-KTM2DEUC-1320.4, BT - S
net als bij de PS4 ook de PS5 vinden?
op 10-11-2021 06:41 PM
Goedenavond @JerryTeleng ,
Bedankt voor je bijdrage! Zou je voor je vraag over de PS5 een nieuw topic willen aanmaken?
Dan is het wat overzichtelijker. Graag even de volledig Model Code vermelden.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Incl. de letters XXN. Een nieuw topic aanmaken doe je hier:
https://eu.community.samsung.com/t5/forums/postpage/board-id/nl-tv
op 12-11-2021 03:17 PM
Hi @JerryTeleng, goedemiddag.
Goed dat je een berichtje stuurt. Wat bedoel je precies met het vinden van een PS5?
Groeten,
Martijn
op 05-10-2023 08:20 AM