op 15-06-2023 05:16 PM - laatst bewerkt op 19-06-2023 11:30 AM door MartijnK
Beste leden,
Weten jullie waar een serieuze klacht neergelegd kan worden? Er staat alleen neem contact op maar daar heb ik juist een klacht over. Ik geef namelijk aan dat ik een probleem heb met mijn televisie met garantie. Ik had hiervoor gebeld en had ik iemand aan de lijn die veel moeite leek te hebben met de Nederlandse taal. Dit kan soms gebeuren dus ik spelde voor duidelijk uit. Vervolgens gaf de medewerkster aan dat ik een e-mail zou ontvangen om een monteur in te plannen. Ik krijg vervolgens helemaal niks. Ik besloot vervolgens via Whatsapp een bericht te sturen zoals op de website vermeld staat. Helaas wacht ik nu nog op garantie. Vervolgens bel ik de klantenservice, sta ik 12 minuten te wachten op een medewerker die vervolgens direct de verbinding verbreekt! Over de producten van Samsung heb ik nog niet veel te klagen gehad maar de service die ik nu ervaar komt niet echt overeen met wat je zou verwachten.
Ik hoop dat iemand tenminste weet waar een klacht neergelegd kan worden zodat iemand tenminste goed hiernaar kan kijken.
Met vriendelijke groet,
Mark
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-12-2024 09:33 AM
Goedemorgen @petros43 ,
Hiervoor moet je bij de verkoper zijn i.v.m. wettelijke garantie.
De verkoper is wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de verkoper. Niet met Samsung.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://business.trustedshops.nl/blog/consumentenrecht
15-06-2023 05:25 PM - bewerkt 15-06-2023 05:29 PM
Goedemiddag @MC-Arnhem , Mark,
Je zit hier op de goede plek. Eerst even een paar vragen. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze code staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Waar en wanneer is de tv aangekocht en wat is ermee aan de hand?
op 15-06-2023 05:33 PM
Hallo Dick,
Deze had ik gelukkig nog bij de hand want ik had namelijk ook een beeldscherm test uitgevoerd. Hier zijn wat relevante gegevens:
Modelcode: QE65Q75TALXXN
Softwareversie: T-NKMDEUC-2401.1
De televisie is aangekocht bij de BCC in Arnhem met extra garantie. Het probleem wat ik ervaar is dat ik een zwarte streep zie een beetje aan de rechterzijde van mijn scherm. Ik heb online gekeken en dit wordt blijkbaar een Overlay-lijn genoemd. Hier zijn wat acties die ik ook al uitgevoerd heb:
Televisie meerdere minuten zonder stroom laten staan en daarna weer de stekker in het stopcontact.
Alle kabels eruit en erin gedaan.
Andere HDMI kabel geprobeerd (al komt de streep ook voor bij tv-eigen software)
Volledige reset gedaan
De interne televisie schermtest uitgevoerd.
op 15-06-2023 05:41 PM
Hoi @MC-Arnhem , Mark,
Bedankt voor je snelle reply! Dat is een tv uit 2020.
Zou je voor mij nogmaals de beeldtest willen doen maar dan volgens onderstaande eisen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Ik zou ze graag zelf ook even willen zien. Waar zat de HDMI kabel aan vast?
op 15-06-2023 05:54 PM
Beste Dick,
Bij deze stuur ik de foto's. Ik beantwoord eerst de vraag die je had: Normaal gebruik ik maar 1 HDMI poort en dat is voor mijn KPN tv-ontvanger. Ik gebruik ook een optische kabel voor mijn soundbar. Dat is alle randapparatuur die ik heb en die heb ik eruit gehaald voordat ik de foto's maakte. Zoals je kan zien zie je een dunne zwarte streep lopen.
15-06-2023 06:03 PM - bewerkt 15-06-2023 06:08 PM
Hey Mark, @MC-Arnhem ,
Thanks! Ziet er niet goed uit. Voor het aanmelden van een reparatie moet je eigenlijk bij de leverancier zijn.
Daar loopt namelijk je garantie en daar heb je een koopovereenkomst mee.
In de praktijk gaat het vaak sneller als je het zelf doet. Het is dan beter om het hier te doen:
https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/
Het probleem wat je hebt gehad met de klantenservice komt zeker onder de aandacht van de Community Manager.
Houd je ons op de hoogte van de voortgang?
Fijne avond!
op 15-06-2023 06:08 PM
Beste Dick,
Harstikke bedankt. Ik ga het dan via de leverancier proberen. Als ik namelijk de link gebruik die jij aangeeft en ik vul het serienummer in dan geeft de website aan dat het toestel nog in reparatie is en om te bellen. Uit foto's blijkt dat dit niet het geval is. Ik hoop dat je kan begrijpen waarom ik niet echt happig ben om te bellen. In ieder geval bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Mark
op 18-06-2023 08:02 PM
op 19-06-2023 09:55 AM
Hoi Dick,
Ja, ik heb contact met de BCC gehad. Ze vonden het inderdaad een apart verhaal. Ze hebben vanuit hun acties uitgevoerd. Nu is het even afwachten tot ik daadwerkelijk de e-mail krijg. Dus nog even afwachten
op 19-06-2023 11:28 AM
Hi Mark, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je TV het niet helemaal meer goed en kan me voorstellen dat je hiervan baalt.
Is het je inmiddels wel gelukt om de TV aan te melden voor een reparatie? Stuur mij anders een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) met je telefoonnummer en e-mailadres, dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.
Groeten,
Martijn