op 14-03-2022 08:20 PM
Hallo en bedankt dat je mijn bericht leest. Ik heb een kapotte tv en wordt erg gefrustreerd door het reparatieproces.
Hoor graag of mensen tips hebben of vergelijkbare ervaringen.
Na een dik jaar begaf het beeld van onze Samsung tv QE75Q64TASXXN het ineens. Binnen garantie en Samsung was zondag telefonisch bereikbaar. Goed begin dus!
Nu het proces langer duurt raken we steeds meer teleurgesteld. Samsung en Servilux communiceren niet pro-actief, je hebt geen idee waar je aan toe bent en reacties duren vaak 1 week of meer en komen pas na meerdere keren Support bellen.
Gebeurtenissen op hoofdlijnen (nog wat vaker gebeld met Support, maar dat is al helemaal kansloos):
dag 0 - 6 feb ik meld de storing telefonisch bij Samsung
dag 17 - 23 feb Servilux geeft aan: kunnen niet fixen (onderdeel en zelfde toestel niet op voorraad), je krijgt binnen 5 dagen een voorstel van Samsung (hebben ze niet waargemaakt overigens)
dag 25 - 3 mrt 17:00u Samsung stuurt voorstel
dag 26 - 4 mrt 's ochtends ik ga akkoord <- hoor 10 dagen niets ondanks extra mail en bellen
dag 36 - 14 mrt ik krijg bericht dat het aangeboden toestel niet op voorraad is. ook geen indicatie wanneer wel. <- de hele reden voor het omruilvoorstel zou zijn dat voor mijn type tv het onderdeel of een nieuw toestel er niet is. Waarom krijg ik dan een ander toestel aangeboden dat er 1) (nu) ook niet is en 2) waarom vertelt Samsung me dat 10 dagen nadat ik akkoord ben gegaan met het voorstel?
Als je een nieuwe tv koopt heb je die vaak met 1 dag in huis, dan is vervangen voor een ander toestel toch ook wel binnen 1 maand te doen? Of heb ik dan onrealistisch hoge verwachtingen voor een internationaal bedrijf dat al meer dan 90 jaar bestaat?
TLDR: Samsung is slecht bereikbaar, communiceert niet proactief, reageert traaaaag. Wat kan ik doen om ze in beweging te krijgen?
Mvg,
Sander
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-03-2022 12:10 PM
Communicatie gaat deze week vlot. Ik heb een ander type voorgesteld dan me werd aangeboden. Die kan in 1-2 weken bij mij zijn. Blij dat ik dat deed, want het type dat me was aangeboden zou vanaf nu nog 4-5 weken levertijd hebben. Dus als ik geen contact had gezocht met Samsung maar gewoon had afgewacht had ik pas na 2,5-3 maanden weer een tv (goed voorstel dus...). Nu hopelijk na 2 maanden.
op 05-04-2022 08:29 AM
Gisteren vervangende tv gekregen. Proces duurde even, maar uiteindelijk heeft Samsung wel geleverd. Bedankt daarvoor!
op 14-03-2022 08:26 PM
Goedenavond @s328 ,
Dat schiet niet echt op! Waar is de tv aangeschaft?
Heb je voor mij het reparatienummer? Thanks!
15-03-2022 10:37 AM - bewerkt 15-03-2022 12:26 PM
Goedemorgen @s328 , Sander,
Gaat het nog lukken om wat informatie door te geven?
Ik heb gisteren al gereageerd, dus dat kun je niet traaaaag noemen.
Anders gaat het misschien nog langer duren..
op 15-03-2022 02:16 PM
Hallo mijn eerdere reactie werd gepost maar verdwijnt zodra ik de pagina refresh. SORD was 22015718. Gekocht bij Mediamarkt.
op 15-03-2022 02:19 PM
Hoi @s328 ,
Thanks! Ik heb het voor je doorgezet naar de Community Manager.
Fijne dag nog!
op 15-03-2022 05:56 PM
Hi @s328 , goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder.
Als ik je gegevens erbij pak zie ik staan dat er aan het eind van de middag een e-mail naar je is gestuurd hierover, heb je deze ook gezien? En heb je hier ook op gereageerd?
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 15-03-2022 07:21 PM
Reuzebedankt! Ja, wellicht door het hier posten kreeg ik vandaag een belletje en een mail.
Geen antwoord gehad op waarom me een toestel aangeboden werd die niet op voorraad was; wel een inschatting van dat die eind volgende week verwacht werd. Als dat uitkomt, dan duurt het ongeveer 2 maanden voordat ik hem thuis heb sinds ik mijn tv kapot heb gemeld. Niet echt snel, maar een keer een verwachting horen na zo lang is al een hele stap vooruit
Ben nog even aan het kijken of een alternatieve oplossing nu nog veel sneller / interessant is. Bedankt voor het luisterende oor en jullie acties!
op 17-03-2022 12:10 PM
Communicatie gaat deze week vlot. Ik heb een ander type voorgesteld dan me werd aangeboden. Die kan in 1-2 weken bij mij zijn. Blij dat ik dat deed, want het type dat me was aangeboden zou vanaf nu nog 4-5 weken levertijd hebben. Dus als ik geen contact had gezocht met Samsung maar gewoon had afgewacht had ik pas na 2,5-3 maanden weer een tv (goed voorstel dus...). Nu hopelijk na 2 maanden.
op 27-03-2022 08:08 PM
In de bevestigingsmail (die na 24 uur ipv gezegde 1 uur) gebruikte Samsung 2 types door elkaar. Toen ik daarover mailde kreeg ik weer pas na 6 dagen antwoord.
Benieuwd wanneer we nu echt een vervangende tv krijgen. Teller staat inmiddels op 50 dagen...
op 29-03-2022 05:16 PM
Hi @s328, goedemiddag.
Heb je ook een ander referentie of order nummer gehad in de bevestigingsmail? Kan je mij deze anders via een privé berichtje doorsturen?