op
01-09-2021
07:57 PM
- laatst bewerkt op
03-09-2021
02:15 PM
door
Tessa
Hallo,
Ik heb recentelijk een 75Q74A besteld, helaas duurt het een paar weken voordat die geleverd wordt.
Ik ben ondertussen aan het uitzoeken hoe ik 4k contents en dolby atmos kan streamen vanuit mijn netwerkschijf welke via usb is aangesloten op mijn router. Ik kan probleemloos naar mijn pc streamen. Maar deze staat niet in de buurt van de (nieuwe) tv dus moet ik een alternatief vinden.
Nu heb ik vlc en mxplayer op mijn s20 die werken ook goed eveneens vanuit de netwerkschijf gestreamd. Heeft de smarthub of samsungstore (weet niet hoe het heet) deze apps?
Zoja heeft iemand ervaring mee, werken deze goed en kan ik dolby atmos doorsturen naar de soundbar?
Een nvidia shield zal perfect werken maar als de tv gewoon opzich zelf kan gebruiken hoef ik de nvidia aan te schaffen.
Btw de advertenties op de tv waar komen deze tevoorschijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-09-2021 09:19 PM
Hoi @davidebowie ,
Zoals ik eerder schreef, draait een Samsung tv onder Tizen OS (Linux variant).
Apk files zijn voor Android. Je kun sowieso geen apps installeren op deze tv.
Dit kan alleen vanuit de Samsung Store. De advertenties verschijnen op de Smart Hub.
Deze zijn niet tegen te houden. Sommige maken zich hier erg druk over.
Er is een heel topic over verschenen. Ik ga daar ook niet verder op in..
op 01-09-2021 09:02 PM
Goedenavond @davidebowie ,
De tv is hier gewoon op voorraad:
https://www.coolblue.nl/product/879136/samsung-qled-75q74a-2021.html#product-specifications
Ik weet niet hoe je Dolby Atmos wilt streamen. Je hebt alleen Dolby Atmos als de tv en de soundbar via HDMI (eArc) met elkaar verbonden zijn.
VLC en MX Player vind je niet terug in de Samsung Store. Het besturingssysteem van Samsung tv's is Tizen.
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt: "Btw de advertenties op de tv waar komen deze tevoorschijn?"
op 01-09-2021 09:06 PM
op 01-09-2021 09:19 PM
Hoi @davidebowie ,
Zoals ik eerder schreef, draait een Samsung tv onder Tizen OS (Linux variant).
Apk files zijn voor Android. Je kun sowieso geen apps installeren op deze tv.
Dit kan alleen vanuit de Samsung Store. De advertenties verschijnen op de Smart Hub.
Deze zijn niet tegen te houden. Sommige maken zich hier erg druk over.
Er is een heel topic over verschenen. Ik ga daar ook niet verder op in..