Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Kan geen apps downloaden op Smart TV

(Onderwerp aangemaakt op: 20-03-2021 08:59 PM)
12328 Weergaven
Jasper11
Apprentice
Opties

Hallo,

Ik heb vandaag een Samsung UHD 43TU7100 (2020) XXN ontvangen (gekocht bij Coolblue). Alles geïnstalleerd (Ziggo CI+), account aangemaakt, laatste software e.d. en dat alles werkt prima, ook (bedraad) internet is OK. De Netflix app was al geïnstalleerd en na login werkt dat ook, evenals de YouTube app. 

Nu wilde ik de Videoland app installeren maar dat gaat niet. Na het klikken op de Installeren-button verandert de button in Annuleren en het lijkt of ik een "0" linksboven in het scherm zie. Na een paar seconden verandert de button weer naar Installeren (en verdwijnt de "0") maar ik zie Videoland niet in de geïnstalleerde apps staan. Hetzelfde geldt voor de NPO app.

Weet iemand of ik nog een instelling moet fixen ofzo? Ik hoor graag. Dank. 

Op dit forum heb ik ook gezocht maar niet echt het antwoord gevonden op bovenstaand probleem (of ik heb niet goed gezocht).

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Jasper11 , Jasper,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst natuurlijk! Er zijn eerder problemen gemeld met de KIJK app.
Dit zou te maken hebben met de nieuwheid van het T-model (2020). In jouw geval UE43TU7100WXXN .
Sommige apps zijn nog helemaal klaar voor het nieuwe platform.
Hiervoor moeten de makers van deze apps aanpassingen doen voor het nieuwe platform.
Samsung kan hier niks aan doen. Om meer duidelijkheid te krijgen, kun je het beste contact opnemen met de makers van de apps die niet werken.
Je zou ook nog kunnen proberen om de Smart Hub te resetten.
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Jasper11 , Jasper,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst natuurlijk! Er zijn eerder problemen gemeld met de KIJK app.
Dit zou te maken hebben met de nieuwheid van het T-model (2020). In jouw geval UE43TU7100WXXN .
Sommige apps zijn nog helemaal klaar voor het nieuwe platform.
Hiervoor moeten de makers van deze apps aanpassingen doen voor het nieuwe platform.
Samsung kan hier niks aan doen. Om meer duidelijkheid te krijgen, kun je het beste contact opnemen met de makers van de apps die niet werken.
Je zou ook nog kunnen proberen om de Smart Hub te resetten.
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen..

signatureee
Groet, Dick

Jasper11
Apprentice
Opties

Okido. Dank voor de snelle reactie. Ik ga bovenstaande binnenkort eens proberen en anders wacht ik even de updates af van de makers van de app. 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties
0 Likes
Peer_76
Voyager
Opties

Als je dan toch een apparaat bij moet kopen kan de Nvidia Shield ook een mooie optie zijn. Deze draait ook op Android en geeft meer opties dan de Chromecast. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Peer_76 ,

Ik begrijp echt niet wat je bedoelt. Het gaat over het installeren van de Videoland app en de NPO app.
Het advies om een Nvidia Shield TV aan te schaffen slaat nergens op.
Een Nvidia Shield TV is een mediastreamer waarmee je o.a. games kunt streamen en apps kunt installeren voor een Android tv.
Daarop zie je deze apps niet terug. Het is verstandig om eerst wat onderzoek te doen voordat je gebruikers op het verkeerde been zet..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Peer_76
Voyager
Opties

Videoland en NPO zijn op dezelfde manier te casten als op de Google Chromecast. Wel vreemd dat ik dat weet terwijl ik volgens jou geen onderzoek heb gedaan.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Peer_76 ,

Uiteraard kun je die apps casten naar de ingebouwde Chromecast Ultra. Daarin heb je gelijk.
Een app zoals Videoland zelf wordt niet ondersteund op een Shield:
https://twitter.com/videoland/status/1255032759627677696.
Daar ging het mij ook om, omdat de vraag is waarom de apps niet geïnstalleerd kunnen worden.
Een losse Chromecast is wel veel goedkoper dan een Shield.
Een dure Shield aanschaffen als tijdelijke oplossing lijkt me een beetje overdreven.

signatureee
Groet, Dick

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jasper11,

Is het nog gelukt? Als de TV up-to-date is en het resetten van de Smart Hub heeft niet geholpen, dan kun je de TV zelf nog eens resetten: https://bit.ly/2Jy1aSW

Dan zou het moeten lukken 👍

rsz-846676
Jasper11
Apprentice
Opties

Ja, inmiddels werkt alles. Heb 2x de Smart Hub ge-reset en moest wat geduld hebben ("server wordt gerepareerd"-melding) en nu werkt alles.