Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Ineens geen arc meer van tv

(Onderwerp aangemaakt op: 26-10-2023 09:25 AM)
197 Weergaven
Emile75
Apprentice
Opties

Wij gebruiken al een paar jaren naar zeer grote tevredenheid  een qled tv van samsung en een soundbar, deze werkte tot een oaar weken terug helemaal top. Ineens doet arc het niet meer ik krijg geen geluid meer door hij staat er wel op maar doet geen geluid geven.  Als ik digitaal doe dan doet de soundbaar het wel met de tv. Ik heb een nieuewe kabel gekocht voor arc deze maakt geen verschil de vorige was ook een  speciale kabel hiervoor.

de soundbar is niet stuk tv ook niet het lijkt erop dat de aansluiting van de tv box dan niet meer werkt met arc maar de soundbar gaat wel mee aan en uit met de tv erg raar 

ik heb de tv ook al gereset. Maar dat helpt ook helaas niet. Onze tv is een QE55Q90RALgeen goedkoop ding 

Soundbar is model HW-E450/XN

wat te doen ?

18 Antwoorden
Emile75
Apprentice
Opties

Hoi martijn de optische kabel werkt wel goed alleen hdmi arc werkt dus niet. Via optisch moeten we een extra afstandbediening gebruiken vandaar dat dat iets lastiger is. En omdat arc altijd top werkte is het extra vervelend op die wijze. Maar optische verbinden werkt wel gewoon.

ook bleuthoot met een ander apparaat werkt naar behoren. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Nou kan het aan de leeftijd van je soundbar liggen maar ook met optisch zou dit moeten werken. Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever een HDMI verbinding wilt hebben. 

Je kan dan het beste een nieuwe afspraak maken voor een Hulp-op-Afstand sessie om de HDMI poorten te laten resetten.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Emile75
Apprentice
Opties

In ieder geval ligt het zeker niet aan de soundbar deze op een andere samsung tv aangesloten en arc werkte gelijk 

0 Likes
Emile75
Apprentice
Opties

Nou  de tv weer reset gedaan helaas geen verbetering buiten het feit dat via bleuthoot de afstandbediening nu wel werkt. Er zal toch een monteur moeten komen 😢

0 Likes
Emile75
Apprentice
Opties

Nou niu wat een feest als je tv 2 jaar is geen garantie op een onderdeel dat echt wel langer mee mag gaan. Het zijn geen pixels maar een hdmi die niet werkt naar behire,

voorrijkosten 93 euro uurprijs 65 euro onderdeel kosten en ga maar door.

een tv moet echt wel gewoon normaal 5-10 jaar mee kunnen  een dure tv zoals wij hem kochten.  Ik vind het zeer zeer slecht zoals ik nu door de medewerker gehoord ben.

ook is er zoeiets als consumentenrecht. Een tv moet echt wel een aantal jaren goed zijn.

Bij een omderdelen verkoper kan ik goedkoper een nieuwe connectbox kopen dan er een laten repareren. Wat een kutzooitje zo.echt schandelijk.

ik ga uitzoeken wat ik hier mee kan doen. Baal echt tot en met hiervan 

0 Likes
Emile75
Apprentice
Opties

Is het miss mogelijk een andere connectbox te kopen? 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wij hebben verkopen zelf geen losse One Connect boxen, wellicht dat je deze wel via een andere partij kan aankopen. Wanneer mijn collega's ook de HDMI-poorten hebben gereset en dit geen verschil maakt zal een service verzoek de volgende stap worden.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Emile75
Apprentice
Opties

Volgens het consumentenrecht in nederland zou samsung toch moeten regelen dat mijn tv isseu gemaakt zou moeten worren jullie roepen het garantie maar een tv hoort langer mee te gaan zonder problemen. Echter samsung vind dat je dan moet gaan betalen. Hiermee voldoet Samsung niet aan de rechten van mij als consument. Een tv van 2000 euro waar een onderdeel van stuk is binnen 3 jaar moet kosteloos gerepareerd worden 

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Je kan de TV uiteraard wel aanmelden voor een reparatie, omdat de fabrieksgarantie voorbij is worden er wel kosten voor berekend. Wel houden we hierbij rekening met de leeftijd van je TV. Naast de fabrieksgarantie heb je ook een wettelijke garantie, je kan met de verkoper dan in gesprek gaan om te kijken wat de mogelijkheden hierin zijn. 

Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3sHIw2F

Groeten,

Martijn