op 04-09-2020 06:00 PM
Samsung QE49Q7F
Na 2 jaar en 4 maanden loopt er ineens een horizontale streep in het midden van ons beeld.
Helaas is dit 4 maanden na het verstrijken van de fabrieksgarantie gebeurd. Kan ik volgens de UNETO levensduur voor televisies Samsung aansprakelijk stellen en dat zij de reparatie kosten op zich nemen.
Ik hoor graag jullie rectreactie
op 04-09-2020 06:15 PM
Goedenavond @Fw68 ,
Is de volledige Model Code van de tv QE49Q7FAMLXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1280.5? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je voor mij eerst een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Dit moet echt volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375.
Dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, het volgende willen doen:
Als het probleem ook te zien is op de foto's en na het resetten/spanningsloos zetten, dan geldt het volgende:
Als de garantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
2 jaar en 4 maanden is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien vreemd, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Graag hoor ik van je..
op 04-09-2020 06:16 PM
In Nederland geldt een wettelijke garantie waarbij de te verwachten levensduur bepalend is. Voor deze garantie moet je bij de verkoper zijn, aangezien je daarmee een koopovereenkomst heb.
op 04-09-2020 06:31 PM
Hoi dkoster,
Heb alle test uitgevoerd maar er blijft een streep door het beeldscherm staan.
Maar nu komt het ik heb de tv bij TVREUS GEKOCHT. Je ziet nu de bui wel hangen zeker. Hoj is inmiddels opgestuurd maar Tvreus doet niets ook vanwege het aantal
Branduren die zij zogenaamd kunnen meten 6510 uur in de periode dat wij hem hebben.
Dus wat nu te doen.
04-09-2020 09:22 PM - bewerkt 04-09-2020 09:27 PM
Indien jij een rechtsbijstandverzekering hebt kan je die inschakelen. Dan zullen zij waarschijnlijk een brief schrijven met daarin de juiste juridische krachttermen. Dit maakt doorgaans meer indruk dan een willekeurige consument.
Via het service menu is het inderdaad mogelijk om het aantal branduren in te zien.
op 07-09-2020 10:19 AM
Hi @Fw68,
Welkom op de Samsung Community.
Je geeft zelf al aan dat je hebt gekeken naar de levensduur via Uneto VNI. Hiervoor dien je wel bij de verkoper aan te kloppen. Omtrent de branduren durf ik geen uitlatingen te doen, dit is echt tussen jou en de verkoper. Hopelijk heb je wat aan het advies van @Anonymous User en kom je er alsnog uit met de verkoper.