15-11-2020 11:39 PM - bewerkt 15-11-2020 11:44 PM
Hi allemaal,
Sinds een week loopt het beeld van onze tv vast op de achtergrond van het huidig beeld, dus zie je 2 beelden tegelijkertijd op je scherm (de ene van 10 sec terug vaag op de achtergrond). Sinds vandaag zitten er ook vage witte strepen op het scherm. De tv is al terug gezet naar fabrieksinstellingen en er is al een beeldtest gedaan. Deze problemen gebeuren ook als er via de hdmi kabel het beeld van een laptop wordt gekeken op de tv. Ook heb ik al contact gehad met de callcenter die vertelde dat ik de software moest updaten via een usb stick, maar de desbetreffende file verschijnt niet wanneer de usb stick in het scherm wordt gedaan. Is er nog iets wat ik kan proberen voordat ik hem naar de reparateur moet brengen (en hoge kosten moet gaan maken)?
Alvast bedankt!
op 16-11-2020 08:43 AM
Goedemorgen @Julia_E, Julia,
Is de volledige Model Code van de tv UE32H5030AWXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Het introductiejaar van de tv is 2014. Is de huidige softwareversie van de tv de 1042.0?
Bij (Schermmenu)→Ondersteuning→Contact met Samsung. Zou je voor mij nogmaals de beeldtest willen doen?
Bij (Schermmenu)→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375.
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan sturen.
Zou je, om uit te sluiten, de tv een poos spanningsloos willen zetten?
Graag hoor ik van je..
18-11-2020 11:39 AM - bewerkt 18-11-2020 11:43 AM
Goedemorgen Dick @dkoster,
Mijn excuus voor mijn late reactie. Ik heb inmiddels de software van de tv ge-update en dit leek het probleem voor een tijdje te verhelpen. Toch kwam het probleem terug wanneer wij in de avond weer televisie wilde kijken. Ook heb ik de Tv 12 uur spanningsloos gezet, maar ik weet niet zeker of dit lang genoeg is. Het probleem ontstaat ook wanneer er via een laptop met de hdmi kabel naar iets gekeken wordt. Verder staat er een Wii en een zwart kastje voor digitale tv aangesloten, maar wanneer deze niet aangesloten waren ging het probleem niet weg als deze al was ontstaan. Er ontstaan dan of witte strepen vaag over het beeld of het beeld van een paar seconde terug blijft op de achtergrond van het huidige beeld hangen. Hierbij alle foto's.
Alvast bedankt voor het meedenken en het proberen te helpen!
Met vriendelijke groet,
Julia
18-11-2020 12:07 PM - bewerkt 18-11-2020 12:08 PM
Hoi @Julia_E , Julia,
Beter laat dan nooit 😉. Mooi dat het updaten gelukt is, maar helaas zonder resultaat.
De strepen doen me eerder denken aan een soort storing dan aan een defect aan het LED-LCD panel.
Bedoel je met "deze niet aangesloten waren' alle aangesloten devices?
Zo niet, zou je dan de tv helemaal 'kaal' willen laten draaien? Zo nodig nogmaals de tv resetten.
Bij (Schermmenu)→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen..
op 18-11-2020 12:15 PM
Hoi Dick,
Ik heb alle kabels die ik kon vinden, behalve die van de stroom uit de tv getrokken. Dus daarmee zouden alle aangesloten devices er af moeten zijn. Het is dus alleen zover ik weet niet mogelijk televisie te kijken zonder dat digitale tv kastje aan het scherm te verbinden met de hdmi. Ik kan de tv wel resetten en daarna aanzetten zonder echt iets op te zetten zeg maar?
Met vriendelijke groet,
Julia
18-11-2020 12:20 PM - bewerkt 18-11-2020 12:21 PM
Hey @Julia_E , Julia,
Het is even niet belangrijk dat je geen tv kunt kijken.
Ik wil hiermee uitsluiten of het niet door 1 van de aangesloten devices veroorzaakt wordt.
Dus alles loskoppelen en daarna de tv weer inschakelen..