op 23-11-2023 08:52 PM
Goede avond,
Ik heb een Samsung TV (UE43TU7100WXXN). NPO Start wil een update van 40Mb installeren, maar de harde schijf zit vol (niet voor de eerste keer). De totale harde schijf is 1,3Gb, maar zit vol met de standaard apps, zoals Netflix, You tube, Rakutten, etc. Deze gebruik ik niet, maar kan ik ook niet verwijderen.
zelf heb ik alleen NPO Start geïnstalleerd van 9Mb en Spotify 1Mb. Slechts 10 Mb 🫤
hoe kan het dat de standaard apps de gehele harde schijf in gebruik nemen?
ik heb de cache en gegevens al laten verwijderen, maar dat heeft nog niets opgeleverd. Nog steeds 0% beschikbaar.
ik heb ook nog een USB stick van 8 GB in de TV gestoken, deze wordt herkent, maar als ik dan NPO Start daarop wil updaten, krijg ik direct weer een foutmelding en dat het niet werkt.
is het toch mogelijk om standaard apps te verwijderen? Zodat ik ruimte heb om te installeren wat IK wil en NIET Samsung. Of wat mogelijkheden zijn met externe opslag.
hopelijk weet iemand raad, want vind dit erg teleurstellend.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 26-11-2023 07:28 AM
Hoi @Ines999 ,
Om te kijken of dit op te lossen is, kun je gebruikmaken van Hulp op Afstand.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.
Het nummer wat daar staat klopt niet moet zijn: 088-9090100.
24-11-2023 07:27 AM - bewerkt 24-11-2023 08:58 AM
Goedemorgen @Ines999 ,
De standaardapps zijn helaas niet te verwijderen, maar nemen zeker niet alle diskruimte in beslag.
Een USB stick kan alleen gebruikt worden om op op te nemen en om foto's en video's af te spelen.
Er is geen externe opslag mogelijk. Meestal lost het resetten van de Smart Hub het probleem op.
Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle zelf gedownloade apps uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
op 24-11-2023 10:58 PM
Goede avond Dick,
dank voor uw reactie. Ik heb nog naar de verschillende apps gekeken en kom totaal uit op zo’n 345Mb aan apps (Netflix 105Mb, Prime video 19Mb, Apple 12Mb, You Tube 45Mb, Gallery 18Mb, internet 41Mb, e-manual 86Mb + 17Mb overige).
dat zou willen zeggen dat iets minder dan 1Gb bischikbaar zou moeten zijn. Toch is 0% beschikbaar. Waar is die 1Gb voor gebruikt en kan waarom is dat niet zichtbaar bij “opslag beheren”? Ik neem aan dat het niet de bedoeling moet zijn om jaarlijks alles te resetten en weer opnieuw te installeren.
hopelijk kunt u mij nog helpen de 1Gb ruimte te vinden en op te schonen. Alvast bedankt.
op 24-11-2023 11:00 PM
hieronder het beeld waaruit blijkt dat 0% beschikbaar is (rechts boven), incl. de grootste apps.
op 25-11-2023 10:34 AM
Hoi @Ines999 ,
Heb je de Smart Hub al gereset? Anders moet er remote naar gekeken worden.
op 25-11-2023 11:02 PM
beste Dick,
zojuist dan helaas toch maar de Smart Hub gereset, maar zoals je hieronder kan zien is gelijk alweer 1,21Gb in beslag genomen. En dan staat hier de NPO app waar het mee begon nog niet eens bij op. Ik hoop echt dat dit zsm opgelost kan worden, want ik vind dit heel merkwaardig. Ik ga er vanuit dat dit gratis service van Samsung is.
ik hoor het graag.
op 26-11-2023 07:28 AM
Hoi @Ines999 ,
Om te kijken of dit op te lossen is, kun je gebruikmaken van Hulp op Afstand.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.
Het nummer wat daar staat klopt niet moet zijn: 088-9090100.
op 28-11-2023 09:01 AM