op 23-01-2022 08:16 PM
betreft neo qled 4k 55 inch 93a. Vooral op ziggo en bbc 1 bij voetbalwedstrijden lijkt het soms dat beeld heel even vertraagd zodat het lijkt dat een speler in slomo een aktie maakt. En in het algemeen bij een bijvoorbeeld snelle beweging van bijvoorbeeld hand of hoofd. Zie je het bij de beweging het hoofd even blijven hangen zodat je meerder hoofden of handen ziet. Wie heeft hier ervaring mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-01-2022 07:33 PM
Goedenavond Dick,
Ik heb vanmorgen een minuut of 5 van het modem, digitale kastje en de tv de spanning eraf gehaald. Het lijkt iets minder te zijn en niet zo opzichtig meer. Ik kijk het nog even aan. Dan hoor je weer van mij. Ook ga ik ziggo vragen of het abo wel genoeg is voor de 4k tv. Groet Gerrit
op 02-06-2022 11:39 AM
Wij kochten een paar maanden geleden de Neo Qled 4K 50' QE50QN93AATXXN en hoewel globaal vrij tevreden merken we toch dat er geregeld (niet continu) bij snelle fases zoals tenniswedstrijden, in minder mate voetbalwedstrijden, snelle balbewegingen resulteren in stuiterig beeld, waardoor het baltraject niet scherp maar haperend lijkt te zijn. Het is bij momenten en ook meestal bij het globaal beeld van het (tennisterrein). Bij close opnames komt het nauwelijks voor. We hebben reeds alle instellingen van TV als Telenet decoder (de meest recente versie) uitgetest maar dit lastige fenomeen blijft zich voordoen. Vraag is in eerste instantie: ligt dit bij de Telenet Modem of ligt het aan de TV? Ik zou eerder denken aan het eerste want mocht het aan de TV liggen zou deze hapering zich steeds manifesteren. Het feit dat het ook meestal 's avonds gebeurt en niet overdag zou kunnen te maken hebben met de belasting van de Telenet infrastructuur? Terwijl ik het probleem uiteraard liefst opgelost zou zien zou het al een "opluchting" zijn mocht ik zekerheid hebben dat het niet aan dit nieuwe toestel ligt. Zoiets neem je anders mee in een review, toch? Vraag me trouwens af of Telenet sowieso in staat is om 4K signaal te leveren? Graag reacties hierop.
op 02-06-2022 11:48 AM
Even ter aanvulling: Ping = 12, download 402.78, upload 31.01
op 02-06-2022 11:55 AM
Goedemorgen @Heisenberg25 ,
Snel genoeg 😉. Ervaar je dit ook bij andere bronnen op de tv zoals bv. YouTube, Netflix, etc?
Over welke Telenet decoder gaat het? Alleen de apps YouTube en Netflix worden ondersteund in 4K.
Zou je misschien een 4K UHD democlip met snelle beelden met de YouTube app op de tv willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug?
op 02-06-2022 12:01 PM
Zeer bedankt voor de snelle terugkoppeling (was het signaal van Telenet ook maar zo snel!😋).
Type Telenet decoder = Telenet TV box (2008C-STB-TN). Ook opvallend: Netflix via Telenet decoder geeft ook nu en dan framehaperingen (lijkt of er een beeld wordt overgeslagen). Bij de Netflix app van de TV doet zich dat niet voor... Zal die 4K UHD straks een testen. Lijkt er toch op dat het eerder een Telenet issue is?
op 02-06-2022 12:12 PM
Hoi @Heisenberg25 ,
Geen dank! Bedankt voor de info! Dat is een Humax decoder.
Het lijkt inderdaad op een Telenet issue. Je zou de Box nog kunnen resetten:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-herstart-ik-mijn-digiboxdigicorder-manueel/
op 02-06-2022 12:22 PM
Heb op Youtube app (TV) net een super snelle docu bekeken en dat gaat effenaf foutloos. Nog dit: TV is aangesloten via LAN, dus geen WiFi want dat bleek niet evident. Hebben de "oude" decoder onlangs vervangen. Begin me al af te vragen of dat nodig was. Telenet beweert (uiteraard) van wel gezien de mogelijkheid signaal tot 4K door te kunnen sturen. Lijkt me echter dat ze op dat vlak nog niet echt in staat zijn hun technologie aan de nieuwste TV technologie aan te passen.
02-06-2022 12:26 PM - bewerkt 02-06-2022 12:27 PM
Hoi @Heisenberg25 ,
Dit is te vinden op internet:
"Telenet is nu zijn 4K settopbox aan het uitrollen, maar het 4K-luik zal voorlopig enkel betrekking hebben op de ingebouwde Netflix-app. Play Sports, Play More of het h.uren van films in 4K zit nog in een testfase"
Heb je de Box nog gereset? De reviews zijn overigens niet al te best:
op 02-06-2022 01:49 PM
Thx! Reset vanavond als er meer "verkeer" is. Ook niet onverdeeld gelukkig met nieuwe decoder. Voorlopig alleen mooi dat hij alweer minder plaats inneemt. Maar vroeger zag je de klok in stand by, zag je wanneer een opname bezig was, welke zender aktief was en opnames waren niet gelimiteerd tot 5 jaar. Er is trouwens - in tegenstelling tot wat ze in de shop beweerden - wel degelijk een limiet wat opslagruimte betreft, ook al zit je met opnames nu in een cloud omgeving. En zo zijn er nog enkele details waaraan een mens alweer gewend moet worden. Maar uiteindelijk is hun signaalsterkte en kwaliteit de belangrijkste factor en dat huiswerk is duidelijk nog niet klaar?
op 03-06-2022 10:55 AM