Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid Qled TV in combinatie met Glasvezel KPN internet en TV

(Onderwerp aangemaakt op: 01-07-2023 12:45 PM)
640 Weergaven
Peter231
Journeyman
Opties

IK heb een Samsung Qled tv (QE50Q60B) 50 inch 4KQled 2022 Europees model. sinds april 2023.

Sinds 13 juni 2023 ben ik overgestapt naar KPN. Sindsdien heb ik problemen met het geluid. Bij normaal tv kijken staat het geluid op 40. Als ik de zelfdiagnose doe bij de tv wordt ik de tent uit geblazen, maar bij KPN moet ik het "gewone" geluid op 40 zetten. Zowel KPN technici als ook twee monteurs hebben hier naar gekeken, maar dit niet kunnen oplossen. Alle instellingen bij zowel de KPN als de tv uitgeprobeerd. De tv is verbonden via ethernet met een nieuwe tvbox van de KPN en via HDMI met de tv.

Weet iemand hier een oplossing voor, of herkent iemand het probleem?

0 Likes
Spring naar oplossing
16 Antwoorden
PaulQE55Q80r
Explorer
Opties

Hi @Peter231 ,

Check even de handleiding van de KPN tv+ box voor de juiste stappen (pagina 9):

https://www.kpn.com/service/handleidingen-en-software.htm

Groet Paul

Groet,

Paul
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Peter231, goedemiddag.

Is het je nog gelukt met de tip van @PaulQE55Q80r? Wanneer je de Smart Remote van Samsung hebt gekoppeld met de ontvanger kan je de afstandsbediening ook resetten. Houd de Play/Pauze-knop samen met de Return-knop voor tenminste 5 seconden vast. Met dezelfde knop combinatie kan je de afstandsbediening ook weer koppelen met je TV, de 5 seconden vasthouden dienen dan tenminste verdubbeld te worden naar 10 seconden 😉

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Peter231
Journeyman
Opties

Ik heb het voorgestelde uitgevoerd. kpn tv box op 100 gezet.

weer terug op tv met de afstandbediening: geluid maakt geen enkel verschil. Dus dit geeft ook geen oplossing.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit vanuit ons kan worden opgelost, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Wij kunnen niet de instellingen van je TV ontvanger of andere apparaten inzien of wijzigen, dit geldt enkel voor de instellingen van je TV.

Groeten,

Martijn

Peter231
Journeyman
Opties

Contact gehad met de hulp op afstand. Software kennelijk aangepast.

Probleem is nog hetzelfde.

Ik vermoed dat de combinatie Qled TV en KPN tv box niet goed communiceren. In de tijd met Ziggo nooit een geluidsprobleem gehad.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van de TV ontvanger verholpen kan worden kan je hiervoor het beste ook even contact over opnemen met de provider. 

Groeten,

Martijn

Oplossing
Peter231
Journeyman
Opties

Ik denk dat ik het probleem met het geluid (voor mijzelf) heb opgelost door de aanschaf van een Samsung HW-B430/XN Soundbar en deze via Bluetooth aan te sluiten op de TV. Werkt prima.