Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid Qled TV in combinatie met Glasvezel KPN internet en TV

(Onderwerp aangemaakt op: 01-07-2023 12:45 PM)
635 Weergaven
Peter231
Journeyman
Opties

IK heb een Samsung Qled tv (QE50Q60B) 50 inch 4KQled 2022 Europees model. sinds april 2023.

Sinds 13 juni 2023 ben ik overgestapt naar KPN. Sindsdien heb ik problemen met het geluid. Bij normaal tv kijken staat het geluid op 40. Als ik de zelfdiagnose doe bij de tv wordt ik de tent uit geblazen, maar bij KPN moet ik het "gewone" geluid op 40 zetten. Zowel KPN technici als ook twee monteurs hebben hier naar gekeken, maar dit niet kunnen oplossen. Alle instellingen bij zowel de KPN als de tv uitgeprobeerd. De tv is verbonden via ethernet met een nieuwe tvbox van de KPN en via HDMI met de tv.

Weet iemand hier een oplossing voor, of herkent iemand het probleem?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Peter231
Journeyman
Opties

Ik denk dat ik het probleem met het geluid (voor mijzelf) heb opgelost door de aanschaf van een Samsung HW-B430/XN Soundbar en deze via Bluetooth aan te sluiten op de TV. Werkt prima.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Peter231 ,

Als je een Geluidstest doet, dan test je het geluid van de tv speakers. Het volume staat hier los van.
Ervaar je dit ook bij de apps? Heb je al met een ander HDMI kabel getest? Over welke tvbox gaat het?

signatureee
Groet, Dick

Peter231
Journeyman
Opties

Bij de Apps is het precies hetzelfde. Andere HDMI ook al geprobeerd. Het gaat om een kleine zwarte tvbox van Sogemcom geproduceerd voor KPN

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Peter231 , Peter,

Thanks! Laat er dan maar even remote naar kijken.

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Peter231
Journeyman
Opties

Bedankt voor de info. Ik ga dat maandag a.s. doen.

smart tutor wel gedownload, maar is na het openen meteen weer weg. Probeer het later nog eens.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Peter231 ,

Je moet wel goed lezen 😉. Die app heb je niet nodig. Alleen als ze in je tel. willen kijken.
Dus nogmaals: Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Peter231
Journeyman
Opties

Ik heb nu goed gelezen.....😳

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Peter231, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd om dit te verhelpen 👍 Heb je de TV zelf ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? En kijk je de apps via de TV zelf of via de ontvanger? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
PaulQE55Q80r
Explorer
Opties

Hi @Peter231 ,

Waarschijnlijk heb je het nieuwe TV+ abonnement van KPN. Bij deze nieuwe ontvangers moet je eerste het volume van de ontvanger zelf hoger zetten. Dit kun je doen door de de google assistent te gebruiken en 'volume maximaal' te zeggen. Een andere optie is de KPN afstandsbediening los te koppelen van je tv, dan het volume op de decoder harder te zetten, dan weer koppelen met je tv. Dit was bij mij de oplossing. 

Groet,

Paul
Peter231
Journeyman
Opties

Ik heb nog een vraagje. Als ik iets probeer ben ik weer een hele tijd bezig om alles weer werkend te krijgen.

Dus vraag 1: Hoe koppel ik de afstandsbediening los;
vraag 2: Hoe zet ik het volume van de tv box harder.
Google werkt bij mij niet.
0 Likes